4 Şubat 2019 Pazartesi

EMITT 2019 İlgimizi Çeken Standlar-Yılmaz Parlar

EMITT 2019 İlgimizi Çeken Standlar

Katılım ve ziyaretci bakımından yoğun ilgi gören fuarda ziyaret edebildiğimiz bazı standlardan; B2B online randevu sistemindeki alıcı ve katılımcıyı bir araya getiren platformuyla, sektörde, dünyada benzerlerine örnek teşkil eden, TravelShop Turkey hemen ilgimiz çekiyor.


TravelShop Turkey Genel Müdürü Murtaza Kalender ile yaptığımız kısa söyleşide ; Son 3 senedir olduğu gibi bu sene de EMITT Fuarı yetkilileriyle yapılan anlaşmayla Hosted Buyer alım heyetlerini TravelShop Turkey firması üstlenmiş. 100’den fazla ülkeden 4200’e yakın Hosted Buyer’ın başarısına imza atmış. 

Bunlar, Düğün Planlayıcı, M.I.C.E & Event Organizatörü, Sağlık Turizm Firması,Tur Operatörü, Gastronomi, Leisure & Travel gibi sektörel çeşidinin bir kısmını teşkil etmektedir.


Murtaza Kalender  “Ana tur operatörleri, Seyahat Acentası, TURSAB Türkiye Seyahat Acentaları Birliği, ASTA Amerikan Seyahat Acenteleri Derneği üyesi, ETOA Avrupa Tur Operatörleri Birliği, ATTA Adventure Travel Derneği ve WRTA Dünya Dini Seyahat Derneği üyesiyiz. Ayrıca, dünyanın en eski ve en büyük uluslararası ekoturizm derneği olan Uluslararası Ekoturizm Derneği'nin üyeleriyiz.” şeklinde üyeliklerini sıraladı. Kalender “TIES, toplulukları, korumayı ve sürdürülebilir seyahati birleştiren küresel bilgi ve savunma kaynağı olmayı hedeflemektedir.
Türkiye, Mısır ve Yunanistan'da farklı noktalara 800'den fazla tur, 2000 Otel, 500 Villa ve 200 Yat Turu sunuyoruz.” Yaptıklarını özetledi.
Ayrıca “Turlarımız ve güzergahlarımız 6000'den fazla turistin görüş ve eleştirilerine göre hazırlanmaktadır. Mevcut turları daraltmak için her bir e-posta, faks ve geri bildirim formunu dikkate aldık ve beklentilerinizi karşılamak için yeni turlar geliştirdik.” Şeklinde bilgileri alıyoruz. 



22-26 Mayıs 2019 tarihleri arasında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde 200’e yakın seçkin ve nitelikli Düğün Planlamacıları ve M.I.C.E organizatörlerinin katılacağı elit bir organizasyon düzenleyeceklerini öğreniyoruz. Böylelikle, Murtaza Kalender  Kıbrıs’ta B2B WorkShop etkinliği yapıp devamında da Kıbrıs Tanıtımı yapacaklarını belirtti. 

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde bulunan Akmına Travel’ın ürün ve satış Müdürü Hülya Kurmuş, TravelShop Turkey Genel Müdürü Murtaza Kalender ile işbirliği içinde Hedeflerinin dünyadaki en lüks ve kapsamlı bir araya getirerek Kıbrıs’ın ve Türkiye’nin çok iyi bir destinasyon olduğunu anlatmak olduğunu, düğün planlayıcılarının aramış olduğu bir çok nitelik ve özelliklerin daha da fazlasının Ana ve yavru vatanda olduğunu söyledi.

Uluslararası Türk Kültürü Teşkilatı tarafından 2018 Türk Dünyası Kültür Başkenti ilan edilen Kastamonu standında TURSAB  Yönetim Kurul Başkanı Firuz Barbaros Bağlıkaya’yı ziyaret ederken buluyoruz.

Geleneksel tatil tarzının getirdiği monotonluk ve bıkkınlık özellikle batının rağbet tatil tarzı. Doğayla iç içe, sporun ve dinlenmenin bir arada yaşandığı tatil anlayışını kapsayan Kastamonu gerçekden keşfedilmemiş destinasyon.

Yörenin, özgün giyim-kuşamı, halk müziği, zengin yerel mutfağı vs. kültür potansiyeli günümüze değin korunarak gelmiş örnekleriyle dolu. Hora Valla kanyonu, ve pek çok kanyon, şelalelerin, patikaların mevcut olduğu milli parkta planlanmış bölümlerde ve güzergahlarda çeşitli rekreasyonel kullanım olanakları mevcuttur. Doğa yürüyüşleri, tırmanma, manzara seyri, kırsal yaşam aktivitelerine katılma, eğitsel amaçlı doğa turları rekreasyonel olanakların başlıcaları arasında sayılabilir.



Atatürk’ün ayrı bir yeri var, Kastamonu’da. Şapka müzesi köşesinde Atamızın şapkaları dikkatimizi çekiyor. Kastamonu kalkınma vakfı Müdürü İlknur Aynan’dan bilgi alarak şapkayla görüntü veriyoruz.

Gakkoşlar şehri tabiriyle Elazığ standında İl kültür ve Turizm Müdürü Ahmet Demirdağ’dan önce Harput’u soruyoruz.  Ahmet Demirdağ Türklere geçen, Harput ve civarını, Türkler kale ve askeri şehir konumundan çıkarmış, Osmanlı imparatorluğu döneminde kültür, sanat ve ticaret merkezi haline getirmiş. Mektep - medrese, camiler, hanlar, hamamlar, çarşılar, alim ve sanatkarlar ile ünlü Harput, örf, adet, gelenek ve görenekleri, törenler, türkü ve maniler, halk tecrübesini yansıtan halk hekimliği, geleneksel el sanatları ve halk oyunları, mutfağı vb. milli kültür içerisinde kendine has özelikleriyle ön plana çıkmıştır.


Turizm Müdürü Ahmet Demirdağ, Kültürel yer ve mekanlar hakkında istediğimiz bilgiye müzeden başlıyor. “Müzede Keban ve Karakaya Baraj projeleri kapsamında yapılan yüzey araştırmaları ve kazılar sonucunda bulunmuş olan Paleolitik Neolitik, Kalkolitik, Tunç(Proto Huri-Hitit), Demir, Urartu, Helenistik, Roma, Bizans, Selçuklu, Artuklu ve Osmanlı dönemlerine ait çok sayıda ve çeşitli eserler, bölgeye ait özgün el ürünü halı kilimler ile yöreye ait kültürü tanıtıcı nitelikteki etnografik malzemeler sergilenmektedir. Koç ve at şeklindeki mezartaşları ile çeşitli dönemlere ait kimi taş eserler bulunmaktadır. Harput (Süt) Kalesi, Ulu Cami, Sara Hatun Camii, Kurşunlu Camii, Esediye (Aslanlı) Camii,  Alacalı Mescit, Arap Baba Mescidi ve Türbesi, Ahi Musa Mescidi ve Türbesi, Meryem Ana Kilisesi Cemşit Hamamı, Hoca Hasan Hamamı, Dabakhane.”olarak sıralıyor.

Elazığ mutfağı hakkında valiliğin hazırladığı koca bir kitabı görünce, oldukça zengin yemek çeşitlerine sahip olduğunu ve 150’ye yakın yemek çeşidin bulunduğunu öğreniyoruz.  Müdür Demirdağ “Üç öğün yemeğin dışında kuşluk yemeği ve özellikle yatsılık denilen pestil, ceviz, orcik, meyve gibi yiyeceklerin bulunduğu sofralar açılır. Geleneksel Elazığ (Harput) mutfak kültürü, Türk mutfak kültürünün izlerini taşır. Sofra adabından yemek çeşitlerine kadar halen geleneksel özelliklerini koruyabilen Elazığ mutfağında; tarihi Oğuzlara kadar uzanan tutmaç, umaç aşı anamaşı, kara kavurma gibi yemekler halen varlığını sürdürmektedir.” Bilgileri alıyoruz.





Sinop standında Amazon (Savaşcı kadınlar) Yaptıkları showlarla yoğun ilgi gördüler.

yilmazparlar@yahoo.com

22 Ocak 2019 Salı

ZİLLİ ÖKÜZ ANFAŞ FUARDA-YILMAZ PARLAR

ZİLLİ ÖKÜZ ANFAŞ FUARDA

Aşcıların Anfaş Fuarda Önemi
Gıda turizminde aşcıların rolü ve turizm sektöründe gıda turizminin yükselişini nasıl artırabilir?

Gıda Turizmi Destinasyonları, gıda turizminin, sürdürülebilir bir turizm ürünü sunma konusunda büyük bir potansiyel olduğunu fark etmeye başladı. Gıda turizmi otel ve turizm işletmelerinin büyümesine yardımcı olacak olumlu bir takım etkileri vardır.
Gıdaya olan ilgi, giderek artmakta, sonuçta gıda turizmini yeni küresel eğilime dönüştürmekte sayısız eşsiz yemek deneyimiyle daha da artmaktadır.


Yemek turizmi; Yaygın turizmden farklı olarak, mutfak deneyimine odaklanır. Sadece gezi yerine yerel kaynaklı yiyecek ve içecekler, yerel, bölgesel veya ulusal mutfağı, mirası, kültürü, geleneği yansıtan yiyecek ve içecekleri öğrenen, takdir eden ve veya tüketen herhangi bir turizm deneyimi anlamına gelir. 

Yeni deneyimler arıyan turist  yerel kültürü deneyimlemek istediğinde tatile gider. Trend analisti; artan otantiklik eğilimleri ve kaliteli bir deneyime sahip olma gereksinimi nedeniyle, yemeğin turistin bir varış noktası deneyiminin önemli bir yönü olduğu görüşündedir.


Antalya Anfaş Fuar alanında 16 - 19 Ocak 2019 tarihleri arasında tek çatı altında gerçekleşen, 30. Uluslararası Konaklama ve Ağırlama Ekipmanları, ve 26. Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas fuarında  Türkiye Aşçılar Federasyonu (Tafed) ve Antalya Gastronomi ve Eğitimciler Birliği’nin (AGEB) düzenlediği etkinlik programları turizme önemli katkıda bulundu.  “869 Yerliyse Yeriz” konseptli organizasyon içerisinde workshoplar, paneller ve  bölgesel genç aşçı yarışların yemek yarışmaların bu rekabet yoluyla uluslararası alanda ayırt edilme ve Türk mutfağının gastronomi ve yerel ürünlerinin elçisi olacak üst düzey şefler olma şansına sahip kıldı.



Dünya mutfağında daha iyi bir yaşam kalitesini teşvik etmek; kendine özgü yemek kültürlerini vurgulamak; daha iyi sağlık ve sürdürülebilirlik için eğitmek; yaratıcılığı beslemek; turizm standartlarını iyileştirmek; ve gastronomik yeniliği teşvik eder niteliğindeydi.
Düzenlenen yarışmalarda parlayan şefler, gastronomi, kültür, mutfak sanatı ve turizm alanlarında bölgedeki liderlere, farklı gıda, kültür, sanat ve sürdürülebilir turizm varlıklarının potansiyelini ortaya çıkardı.

Genç aşçıların etkileyici performansının yanı sıra güçlü ve eşsiz avantajlarıyla donanmış, gastronomi bölgesi Antalya-Akdeniz, rekabete ilişkin olarak, bölgesel otoritenin sadece Türkiye gastronomik zenginliklerini sergilemekle kalmayıp aynı zamanda yeni yetenekleri sergilemek için bir fuar haline getirdiği bir etkinlik oldu. 

Gıda turizmine ilgimizi şekillendiren trendlere bakıldığında harcanabilir gelir ve harcama kalıpları, Tüm dünyada popülasyonların artan etkisi, tüketici harcamaları üzerinde derin bir etkiye sahiptir. Tüketiciler gelirlerinin daha büyük bir kısmını hazır gıda, gurme ürünler, dışarıda yemek ve bazı sağlık ve etik yararları olan yiyecekler için harcarlar.

Dünyayı yalnızca bir önceden tanımlanmış, kalıtsal kavramlar kümesi üzerinden görmek değişti.  Çok kültürlülük artık tüketicinin günlük yaşamında günlük bir kavram haline geldi. Tüketici yeni deneyimler için arzu arttıkça, otantik' restoran deneyimi daha da önem kazanıyor. Orijinallik, gıda kökeni için basit, bölgede köklü, doğal, ahlaki, güzel ve insanla ilgili, tümüyle gıda turizmi için yapılmış olan yiyeceklerle ilgileniyor.

Sonuç olarak, yiyecek ve içecek daha önemli hale geldi ve bazı sosyal gruplamalar arasında daha yüksek önceliğe sahip oldu. Gıda, bir varış yerinin yeni kültür başkentidir. Yiyecek, yavaş yiyecek veya hızlı yiyecek olsun, kaliteli bir ürün olmalıdır. 

Turizm Örgütlerin, yemek etkinliklerinin en popüler turizm ürünü olduğunu, ardından yemek pişirme sınıfı ve atölye çalışmalarının yanı sıra yerel yemek fuarlarını takip ettiğini gösteriyor. 



Kanal V sunucusu Özge Törer  ile birlikde yaptığımız özel söyleşide , otel ve turizm işletmeleri yemek turizmini teşvik etmek için ne yapabilir idi?

Yemek kültürel deneyimin ayrılmaz bir parçası olduğundan, bazıları gıda turizminin varış pazarlamasını desteklemede önemli bir rol oynadığına inanıyor. Mutfak deneyimi seyahat için gittikçe daha fazla odaklanılmaktadır. Binlerce yıl boyunca yoğun ilgi gören ancak yeni bir trend olarak farketdiğimiz gastronomi turizminde, otellerin, restoranların ve tur acentelerinin yetişmesi gereken içerik stratejisi ve geliştirmeye odaklanan bir dizi dijital pazarlama eğilimine ihtiyaç var.

Yemek turizmi büyüyen bir turizm cazibe merkezi olduğundan, oteller ve tur acenteleri, mutfağa odaklanan düzenli turlar düzenleyerek belirli ülkelerde belirli Türk mutfaklarını tanıtabilir olması Sunucu Özge Törer ile ortak görüşümüzdü.


Fuarda ilgimizi çeken yalnızca firmalara ve satın alma alıcılarına açık olan ziyaretcilerin deneyimlemek için Zilli Öküz markalı  Anne köftesi adı altında organik katkı maddesiz hazırladığı hamburger köftesiydi. 26 Franchise verdiğini söyleyen firma sahibi yurt dışına açılarak Dünya markası olma hedefini açıklayınca Anfaş fuar ne cevherlere ev sahipliği yaptığına tanıklık ediyoruz.

yilmazparlar@yahoo.com

28 Aralık 2018 Cuma

TÜROB-SKAL İSTANBUL KULÜBÜ, ARALIK 2018 TOPLANTISI-YILMAZ PARLAR

Turizmcilerimiz El Ele

Turizmimizde daha büyük faydalar elde etmek için iki büyük örgüt dayanışma içinde olduklarının kanıtıyla toplantılarını müşterek düzenleyerek bir araya geldi.

Turizminin ilerlemesi için çok yoğun çalışan turizm ürgütlerimizden TÜROB ve SKAL İstanbul Klübü Aralık ayı toplantısını Yılbaşı Partisi adı altında düzenleyerek bir araya geldiler ve dayanışma mesajı verdiler.


Turizm Perspektifinden son derece yararlı toplantı oldu. Yeni yılda yapacakları projeleri sohbetlerinde paylaştılar.



TÜROB Yönetim Kurul Başkan Yardımcısı Müberra Eresin, SKAL İstanbul Klübü Başkanı Ata Eremsoy kısa konuşma yaptılar. Yeni Yılda Turizmimizin mükemmel bir yıl olması için dilek mesajları verdiler. Verimli iyi bir yıl olacağı inancında umutlu olduklarını söylediler




Müşterek toplantı, Dünyada en hızlı büyüyen sektörlerden birisi olan turizmden aldığımız payı artırmak, hak etdiğimiz seviyelere çekmek için her türlü alternatif turizmin konuşulduğu network haline dönüştü.



 Mercure İstanbul City Bosphorus Genel Müdürü Barış Özkan, Genel Müdür Yardımcısı Cihat Arslan, Satış Pazarlama Direktörü Betül Çiçek, ve Satış Pazarlama yetkilisi Ayşe Saban’ın ev sahipliği yaptığı toplantıya; Uluslar arası SKAL dernekleri Federasyon ( USDF) Başkanı Faik Alsaç, TÜROB As başkanı Müberra Eresin, SKAL İstanbul Klubü Başkan Ata Eremsoy, geçmiş dönem Başkanı Bahar Birinci, , As Başkan Ayşe Önen, yönetim kurul üyeleri Meltem Tepeler, Mustafa Devrim Yalçın, TÜROB Yönetim kurul üyesi Kasım Zoto, Genel Müdür İsmail Taşdemir, Antalya SKAL As Başkanı Uğursal Uğur, Seyhan Ayel Girit, Sevda Yılgaz, Ayten Tak, Orhan Yeşerenyuva, Nermin Yurtoğlu, Erhan Çakay başda olmak üzere iki örgütün değerli üyeleri katıldılar.




Geliri Yardım Fonuna gidecek Yılbaşı Hediye ikramiyeli çekilişe toplantıya katılan turizm üyeleri duyarlılık gösterdi. SKAL İstanbul Klübü Sekreteri Güliz Mumcu’nun organize etdiği çekiliş yoğun bir ilgi gördü.

 SKAL İstanbul Kulübü yönetim kurul üyesi  Mustafa Devrim Yalçın’ın turizmcilere Mikrofon dolaştırdığı yeni yıl mesajların tamamı iyimserlik içeriyordu.



 Turizm endüstrimiz gerek ülke içindeki gerekse ülke dışındaki konjonktürde meydana gelen olumsuz gelişmelere bağlı olarak kırılgan bir yapıya sahip olması nedeniyle uluslararası sosyal ve politik olaylara karşı, döviz kurlarındaki değişmelere, enflasyona ve sayılan etkenlere bağlı olarak çok duyarlı olduğundan trendinde dalgalanma göstermektedir. Özellikle son yıllarda ülkelerarası siyasi, ekonomik ve diplomatik ilişkilerde çıkar çatışmalarının yaşanması turizm hareketleri olumsuz yönde etkiledi.




Yaptığımız söyleşilerde yeni yıla umutlu bakışları sorduğumuzda SKAL İstanbul Klubü Başkanı  Ata Eremsoy “ Türkiye’nin bu sektörde eski canlı günlerine döneceğine inanıyorum. Türkiye turizmi eski verimli yıllara geri dönüyor, Yabancı tur operatörlerinin listelerin başında İstanbul ve Antalya yer alıyor. Büyümede öngörü; ibre Türkiye’yi diğer ülkelerin önünde gösteriyor.” dedi




TÜROB Başkan Yardımcısı Müberra Eresin yeni yıldaki yapacakları organizasyon ve proje gibi başarılı bir sene olacağını söyledi.


Antalya SKAL Kulübü As Başkanı Uğursal Uğur’a Antalya 2019 Turizm hareketini öngörmesini istiyoruz.“2013 -2014’te yükseliş ivmesini, 2019 yılı içinde devam ettireceği, Antalya’nın gelecek yıllarda en çok turist şehir olacağına inanıyorum.”cevabını alıyoruz.


Marriott Hotels Global Satış Turkiye Genel Müdürü Seyhan Ayel Girit  “Marriott grubu 30 markasiyla tüm Dünya’da büyümeye devam ediyor, 2019’da Dünya’nın hemen her yerinde karşınıza çıkmaya devam edecegiz”diyor.



SKAL Geçmiş Dönem Başkanı Bahar Birinci'den "Öncelikle sevgiyle yapılan iş başarı getirir bu nedenle sevgi dolu bir yıl olsunki verimli bir turizm yılı geçirelim" mesajını alıyoruz.


Türkiye turizminin en önemli hedefleri arasında yer alan turizm faaliyetlerinin tüm yıla ve bölgelere yayılmasını sosyal, ekonomik dengeli ilişkisi içinde küresel çapta hak etdiğimiz yere gelmesi dileğiyle diyelim.


 yilmazparlar@yahoo.com

21 Aralık 2018 Cuma

Kazakistan–Türkiye, Turizmi-TÜRSAB-Yılmaz Parlar

Kazakistan–Türkiye, Turizmi



Kazakistan –Türkiye turist akışını hızlandırmak hedefli 19 Aralık 2018 Perşembe günü TÜRSAB Genel Merkez’inde, Kazakistan Türkistan Eyaleti Turizm ve Dış İlişkiler Bölümü yetkilileri tarafından tanıtım toplantısı düzenlendi.



Toplantıya, TÜRSAB Adına Yönetim Kurul üyesi Ali Bilir, Türkistan Eyaleti Turizm ve Dış İlişkiler Bölümü Başkan Yardımcısı Zhasulan Tulebekov, Türkistan Eyaleti Turizm Geliştirme Derneği Başkanı Akberdiyeva Gulmira, Kuanysh Tour Başkanı Roza Shukenova, Türkistan Elite Tour Başkanı Shatalina Olga, SkyWay Travel DMC'nin (Orta Asya) Satış Müdürü Azamat Memanov katıldılar. 



Türkistan Eyaleti Turizm ve Dış İlişkiler Bölümü Başkan Yardımcısı Zhasulan Tulebekov, Azerbaycan, kırgızistan, Kazakistan,Türkiye arasında Macaristan’ında gözlemci ülke olduğu Türk dili konuşan ülkeler arasında kapsamlı işbirliğini teşvik etmek amacı ile uluslararası bir örgüt olarak, 3 Ekim 2009 tarihinde kurulan Nahçıvan Anlaşmasını hatırlatdı.
Anlaşmanın politik, ekonomik, gümrük–taşımacılık, Bilgi-Eğitim, medya, Gençlik spor, Diaspora gibi işbirliği konuları içinden Turizmin önemine dikkat çekti. 2014 yılında Türk Keneşi Devlet Zirvesi Başkanları, “Turizm İşbirliği” ne adanmış Devlet Başkanlarının Öğretimi, İpek Yolu Turizmini Teşvik Etmek için Ortak Bir Proje Oluşturmak adına 4 Bakanlar Toplantısı, Turizm işbirliği konusunda Çalışma Grubunun 12 toplantısı yapıldığını, Çalışma Grubun Kamu ve özel sektör temsilcileri, Tur operatörleri konsorsiyumun kurulması çalışmalarını dile getirdi. 


Birleşmiş Milletlerin Dünya Turizm Örgütü ile Anlaşma Memorandumu yapıldığını, BM Dünya Turizm Örgütünün, Proje Koordinatörün imzalamış olduğu, Dünya Değişmeden Turizmde Küresel Etik İlkeler Bildirgesini ve Türk Konseyinin Modern İpek Yolu Ortak Tur Paketi Azerbaycan, Kazakistan,Türkiye olduğunu hatırlatarak turizme dikkat çekdi.
Türkistan Bölgesinin Tanıtım Videosu sonrası TÜRSAB Adına Yönetim Kurul üyesi Ali Bilir iki ülke turizm ilişkilerinin önemini belirtirken turist sayısındaki artışına inandığı söyledi.
Başlıca Kentlerin  Astana-1 032 474 Alma Ata- 1 701 813 Pavlodar-754 759 Kuzey-Kazakistan-558.364 , Doğu Kazakistan-1 337.557 olmak üzere Ülke Nüfusu 18 177 700 kişi olan Kazakistan’dan Türkiye gelen turist sayısı yaklaşık 400 bin üzerinde Türkiye’dende Kazakistan’a giden 300 bin kişi üzerinde. Kazakistan’da Tercih Edilen Ülke Sıralamasında ilk Türkiye yer alıyor. Türkiye’ye Tatil, Ticari, Eğitim, Sağlık amaçlı olarak geliyorlar.



Diğer konuşmacılar olarak, Türkistan Eyaleti Turizm Geliştirme Derneği Başkanı Akberdiyeva Gulmira, Kuanysh Tour Başkanı Roza Shukenova ve Türkistan Elite Tour Başkanı Shatalina Olga yaptıkları sunumlarda Türkistan bölgesinde turizmi anlatdılar.
Turizmi;  tarihi – kültür, tıbbi- sağlık, eko turizm olarak çeşitlemelerinden potansiyeli belirtdiler. İpek yolu merkezinde olduklarını, tarihi – kültür mekanlardan Hoca Ahmet Yasavi Türbesi, Antik şehir Sauran, Arıstanbab Türbesi, Domalak Ana Türbesi, Karaşaş Ana Türbesi, Ukaş Ata Türbesi, Gauhar Ana Türbesi, İsmail Ata Türbesi, Ak Bura Türbesi, Antik şehir Otrar, Ak Camii Mağarası Ve İbrahim Ata Türbesinin mutlaka gezilmesi gereken yerler olarak örneklediler. Ak Camii Mağarasının yazın serin kışın sıcak olduğunu söylediler.
“Güzel manzaralar, yeraltı kaynakları, tarihi yerler ve sağlığınızı geliştirme fırsatı - tüm bunlar, Kazakistan'ın en popüler sanatoryum alanlarından biri olan Saryağaş'ta. Bölgede Aray Deluxe, Oxy, Kazakistan KZ, Arman, Zhansaya, Kokterek, Saryagash vb. gibi 5 yıldızlıdan ekonomi sınıfına kadar farklı kategorilerde 23 tatil merkezi var.
Devlet Ulusal Rezervi, Aksu-Zhabagly, Karatau Eyalet Tabiatı, Koruma Alanı Sairam - Ugamsky Devlet, Milli Parkı Kaskasu dağları, Rekreasyon alanları, Ata binme kültürü sağlık spa merkezlerini tur paketleri olarak sunabilecekelrini açıkladılar.



Sunum sonrası B2B görüşmelere geçildi. Koktey ile şarablarını, at eti pastırmalarını, tatlılarını, çukalatalarını  vb. gibi  ürünlerini tatdırarak gastronomi kültürünün tanıtımını yaptılar.



Kazakistan, EXPO'nun büyük katkısıyla ülke turist sayısını yaklaşık 6 milyona çıkardı.
Çeşitli ülkelerden yabancı danışmanlarla birlikte Astana'da 2020 yılına kadar turizmin geliştirilmesi için bir strateji oluşturmuş durumda.
EXPO sayesinde Astana'nın tüm altyapısı, her seviyede turisti ağırlamak için oldukça yeterli bir duruma ulaştı




SkyWay Travel DMC'nin (Orta Asya) Satış Müdürü Azamat Memanov ile yaptığımız söyleşide Memanov “Orta Asya'daki başlıca DMC tur operatörlerinden biriyiz. 7/24 çalışıyoruz ve üst düzey hizmetler sağlıyoruz. İngilizce, Rusça, Hindu, İspanyolca, Fransızca, Çince ve diğer dilleri konuşuyoruz. Kazakistan'ın Astana ve Almatı olmak üzere iki büyük şehrinde, Taşkent'te Özbekistan'da ve Bişkek'te Kırgızistan'da ofislerimiz bulunmaktadır. Lüksden klasike MICE turizm hizmetleri veriyoruz. Konforlu ulaşımımız var. Anlatacak ilginç hikayeleri olan profesyonel rehberlerimiz var. 2017'den beri Biz PATA (Pasifik Asya Seyahat Birliği) Üyesiyiz. Dünya fuarı EXPO 2017'nin ana temsilcilerinden biriydik.”şeklinde kendileri hakkında bilgiler veriyor.

yilmazparlar@yahoo.com

   

20 Aralık 2018 Perşembe

GTD ile Milliyet Favori Lezzetler işbirliği anlaşması-Yılmaz Parlar


Gastronomi Turizm Ailesi Genişliyor. 
Gastronomi Turizm Derneği ile Milliyet Favori Lezzetler işbirliği anlaşması yapıldı. 
Gastronomi Turizminin Yükselişi,  yiyecek turizmi misafirperverliği ve turizm endüstrisini artırma, otelcilik ve turizm endüstrisi için gıda pazarlaması büyük bir etkiye sahipdir.


Gastronomi turizminin, otel ve turizm işletmelerinin büyümesine yardımcı olmasının olumlu etkisi vardır. Gıdaya olan kamuoyu ilgisi giderek artmakta, nihayetinde gıda turizmini yeni küresel trend haline getirmekte, hatta daha çok sosyal medya sitelerinde yayınlanan sayısız eşsiz yemek deneyimleri ile daha da fazla körüklenmektedir.
Yaygın turizmin aksine, Gastronomi turizmi, sadece bir geziden ziyade, yerel kaynaklı gıda ve içecek olarak mutfak deneyimi üzerine odaklanmaktadır. Mutfak turizmi, yerel, bölgesel veya ulusal mutfağı, miras, kültürü ve geleneği yansıtan yiyecek ve içecekleri öğrenen, takdir eden veya tüketen herhangi bir turizm deneyimi anlamına gelir. Konsept, insanların daha iyi bir anlayış geliştirerek veya içinde bulundukları kültürün özüyle yerel yiyecek veya içecekleri tüketerek unutulmaz bir yiyecek veya içecek deneyimi yaşattıklarını göstermektedir. İlk elden kültürel deneyim olarak kabul edilir ve turistik cazibe listesinin en üstünde yer alır.


Ayrıca, UNWTO Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü (UNWTO) tarafından farklı sektörlerde çalışan yakın tarihli bir çalışma, gıda etkinliklerinin en popüler turizm ürünü olduğunu, daha sonra yemek pişirme dersleri ve atölye çalışmaları ile yerel yemeklerin öne çıktığı yemek fuarlarının izlendiğini göstermektedir. 
Gastronomi Turizmi, Hedef Pazarlamanın Teşvik Edilmesine Yardım Ediyor. Dünya Gıda Seyahat Birliği (WFTA) tarafından 2017 Gıda Seyahat Araştırma, gezginlerin % 93 şimdi gıda gezginler olarak kabul edilebilir olduğunu göstermektedir.  Seyahat destinasyonlarının büyümesi üzerinde önemli bir etkiye dönüşen bir trend. 

Turizm destinasyonları arasındaki rekabet arttıkça, yerel kültür turistleri çekmek ve eğlendirmek için yeni ürün ve faaliyetlerin giderek daha değerli bir kaynağı haline geliyor. Gastronomi bu konuda özellikle önemli bir role sahiptir, çünkü sadece yemek turist deneyimine merkezi olduğu için değil, aynı zamanda gastronomi postmodern toplumlarda önemli bir kimlik oluşturma kaynağı haline gelmiştir. Gastronomi niş seyahat ve niş hedeflerin gelişmesinde önemli bir özellik haline geliyor. 
Bir kültürü oluşturan en önemli unsurlardan biri, gastronomi çeşitliliğinde yer alan bir yemektir. Bölgeye veya bölgeye özgü yemekler, bölge veya bölge için bir farkındalık unsuru olabilir, bölge yaratma bilinci, bazı turistlerin profilleri ile bölgenin ya da bölgenin tercih edilmesinde önemli bir rol oynamaktadır. 


Türk mutfak kültürünü, tarihi ve zengin lezzet mirasını dünyaya tanıtmak amacıyla kurulan ilk dernek konumundaki GTD, hem yurt dışındaki ülkelerde hem de ülke içinde artan faaliyetlerini daha iyi duyurmak amacıyla Milliyet Favori Lezzetler Gazetesi ile işbirliği gerçekleştirdi.
GTD ve Milliyet Favori Lezzetler Gazetesi arasında gerçekleştirilen işbirliği ile ilgili 19 Aralık 2018 Çarşamba günü Türk kahvaltı çeşitliğini bünyesine toplamaya hedefli Emirgan Marrakech  restaurant ’da Ender Tan ev sahipliğinde düzenlenen basın toplantısında Milliyet Favori Lezzetler Gazetesi adına gelen Tuncay Tapar toplantının moderatörlüğünü yaptı.
Tuncay Tapar Turizm stratejisinin parçası olarak mutfak turizmi giderek artan bir destek aldığı, Turizm ürün yaşam döngüsü sorunları için mutfak turizm stratejisi geliştirme ve uygulama üzerinde önemli etkileri olduğu anlamında gastronomi önemine değindi. GTD’nin hem artan faaliyetlerini hem de her alanda aktif çalışan üyelerini basında daha da ön plana çıkartılması ve özel avantajlar sağlanması hedeflerini dile getirdi.
GTD Başkanı Gürkan Boztepe’yi konuşması için kürsüye davet etdi. Boztepe Kültür ve Turizm Bakanlığı, Tarım ve Ormancılık Bakanlığı ve TÜRSAB başta olmak üzere hem devletler hem de benzer gastronomi ve turizm örgütleri düzeyinde dış ilişkilerde etkili ve aktif bir rol oynadıkları konusunda bilgiler paylaştı. GTD’nin 2019 yılında 10 ülkeyi kapsayan küresel ölçekteki tanıtım projeleri için çalışmalarını aralıksız sürdürmeye devam ettiklerinin altını çizdi.


Gastronomi TIR’ı, Gastronomi Köyü, Dünya Yoğurt Konferansı ve Türk ve dünya mutfakları ve servis eğitimleri, lokanta ve mutfaklara ulusal ölçekte kalite standartları getirilmesi ve gizli müşteri denetim ve belgeleme gibi çalışmaların da gelecek yılından başından itibaren hayata geçireceği bilgilerini verdi.
GTD Başkanı Boztepe, gastronomi turizmi alanında Türkiye’ye katma değer sağlamasını amaçladıkları projelerin daha da etkili duyurulması için Milliyet Favori Lezzetler gibi daha pek çok yerel ve uluslararası medya yayın ve yayım organları ile görüşmelerinin sürdüğünü dile getirdi. Ayrıca tüm mecralara eşit mesafede olduklarını ancak işbirlikleri ağını da genişletmeye de özel bir önem verdiklerini vurgulayarak gerçekleştirdikleri işbirliği için Milliyet Favori Lezzetler Gazetesi yönetimi adına Tuncay Tapar’a şükranlarını sundu.
Ender Tan’da tüm Türkiye yörelerin özel kahvaltılarını bünyeye toplamak için Anadolu turuna çıkacaklarını kahvaltı kültürü oluşturarak gastronomi turizmin bir parçası olarak katkı sağlıyacaklarını vurguladı.
yilmazparlar@yahoo.com 

16 Aralık 2018 Pazar

2018 Şeffaflık Ödülleri Konferansı ve Töreni-Yılmaz parlar

Suya mı, Yazıyoruz?

Yönetim Kurulu Başkanlığını Avukat Oya Özarslan’ın yaptığı, Uluslararası Şeffaflık Derneği tarafından dördüncüsü düzenlenen "Şeffaflık Ödülleri Konferansı ve Töreni"nde Medya Dalında ödüle layık görülen Cumhuriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Aykut Küçükkaya yaptığı konuşmasında Yolsuzlukla Mücadele konusunda yazdığı yazılarla ilgili olarak “Yazdıklarımızı suya mı yazıyoruz ki; süratli bir düzelme, iyileşme göremiyoruz.” şeklinde söz etdi.


9 Aralık Dünya Yolsuzlukla Mücadele Günü’ne atfen  Şeffaflık Ödülleri ve konferansı 11 Aralık 2018 Salı günü.Elite World Prestige Hotel'de gerçekleşti.
Medya Dalında Cumhuriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Aykut Küçükkaya, Yurttaş Kategorisinde Fatih Belediyesi Meclis Üyesi Fazıl Uğur Soylu, Kurumsal Şeffaflık Kategorisinde Pfizer Türkiye, Gençlik Dalında Altınbaş Üniversitesi Uluslararası İlişkiler öğrencisi Ertuğrul Çavuşoğlu. Şeffaf Belediyecilik Seferihisar Belediye Başkanı Tunç Soyer ödüle layık görüldüler.



İsveç'in İstanbul Başkonsolosu Therese Hyden'in de katıldığı törende, Şeffaflık Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Oya Özarslan yaptığı açılış konuşmasında Konferans ve ödül törenin, Türkiye’de yolsuzlukla mücadelenin geleneksel dayanışma unsurlarından biri haline geldiğini, Uluslararası Şeffaflık Örgütü'nün yirmi beşinci yılını kutladıklarını belirtdi. yolsuzluktan arınmış temiz bir dünya, iyi yönetilen bir ülke şeklinde örgütün temel vizyonun altını çizdi. Özarslan, Şeffaflık Derneği'nin 2018 yılı itibarı ile onuncu yaşını kutladığını kaydederek, "Temel vizyonumuz çerçevesinde, elimizde olan sadece demokratik bir sistem, şeffaflık, hesap verebilirlik gibi temel ilkeler. Buna ulaşmak için, aslında çok uzun süreler boyunca bilgiye ulaşmak, bilginin yayılması, özgür şekilde dağılması gibi ilkeleri ve çalışmaları savunduk." dedi.
Uluslararası Şeffaflık Derneği Başkanı E. Oya Özarslan “Demokrasiye güvenimizi, temiz bir dünya yaratma hedefimizi içten içe çürüten yolsuzluklara karşı toptan mücadele, bu mücadeleyi içtenlikle yürüten gazeteciler, aktivistler, yurttaş ve sivil girişimler ile kurumların çabaları olmadan başarıya ulaşamaz. ” şeklinde anlamını vurguladı.



Cumhuriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Aykut Küçükkaya araştırdığı yolsuzluk haber dosyalarında bulunduğu, Rüşvetin Deşifresi, Şef: Yimpaş’la Kurulan Para Diktatörlüğü, Yüzyılın Yolsuzluk Oyunu, AKP’li Belediyelerde Neler Olmuş Neler, The Ortak isimli kitapları ve “Hepiniz Oradaydınız” Belgeseli gibi çalışmaları bulunmaktadır.
Aykut Küçükkaya gazetecilik yaşamı boyunca Bürokrasi, siyaset ve iş dünyasının usulsüz ilişkilerini araştırmış, kamu kaynaklarının şeffaflık, hesap verebilirlik, sosyal eşitlik, adalet ilkeleri doğrultusunda ve kamu yararına kullanılması için toplumsal farkındalık ve bilinç düzeyinin artması için çalışmalarını sürdürmüştür.



Yurttaş kategorisinde Fatih Belediye Meclisi üyesi, Fazıl Uğur Soylu Belediyenin düzenlediği bir resmi seyahatle ilgili, kamunun zarar gördüğü usulsüzlüğü gün ışığına çıkarmış dört yıldır devam eden hukuk mücadelesini vermektedir. Danıştay tarafından şikayetin işleme konulmasına yönelik karar çıkarılması, Sayıştay incelemesi ve denetimi gerçekleşmesi gibi İçişleri Bakanlığı, Danıştay ve Sayıştay, Valilik, Kaymakamlık, nezdinde mücadelesi devam etmektedir. Belediye’ye ait taşınmazların vakıflara tahsisi ile ilgili önemli tespitleri bulunarak, bunları kamuoyuna ulaşmasını sağlamıştır. 



Pfizer Türkiye her yıl düzenlenen Uyum Festivali etkinliği ile dürüstlük ve şeffaflık değerlerine, uygulamalarına yönelik kurum içi farkındalığı artırarak etik iş anlayışına dair ilkelerin tüm çalışanlar tarafından içselleştirilmesini, sahiplenilmesini sağlamaktadır.
Altınbaş Üniversitesi Uluslararası İlişkiler bölümü öğrencisi Ertuğrul Çavuşoğlu Şeffaflık için Dijital Sanat ve Tasarım başlıklı projesinde, üniversite öğrencilerine yönelik; şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılımcılık ilkelerine dair bilinç artırma seminerleri ve sosyal farkındalık kampanyaları için yaratıcı görsel tasarım atölyeleri gibi çalışmalar bulunuyor.

Seferihisar Belediye Başkanı Tunç Soyer, "Hesap Verilebilirlik ve Katlımcılık Anlayışı" nedeniyle "Şeffaf Belediyecilik" konusunda ödüle layık görüldü.
Başkan Soyer, “Bütün mesele kamu kaynaklarının nasıl kullanıldığının, şeffaf bir biçimde ortaya konması. Vatandaşın, içinde yaşadığı kentte, memlekette şeffaf, hesap verilebilir ve katılımcılık ilkelerine uygun olarak hayatını sürdürmesini, bu anlamda da memnuniyetini artırmayı hedefliyoruz. Biz meclis gündeminin önceden halka duyurulması, belediye bütçesinden mal varlıklarına dek bir çok konunun halkla paylaşılması gibi uygulamalar yapıyoruz. Bunu uzun zamandır Seferihisar Belediyesi’nin en üstten alta kadar tüm kademelerinde başarıyla uyguluyoruz. Umarım bu anlayış tüm yerel yönetimlere yayılır" dedi.


Konferensda iki panel  ve Yolsuzluk Ekonomi konulu Prof. Dr. Alpay Filiztekin ile  Genel Koordinatör Yalın Hatipoğlu dernek Çalışmaları hakkında sunum  gerçekleşti.
Genel Koordinatör Yalın Hatipoğlu sunumunda Yolsuzluk Algı, Rüşvet Verenler, Küresel Yolsuzluk Barometresi, Kurumsal Raporlamada Şeffaflık gibi Endeksler yer aldı. Birleşmiş Milletler Yolsuzlukla Mücadele Sözleşmesi, Afrika Birliği Yolsuzlukla Mücadele Sözleşmesi, OECD Rüşvetle Mücadele Sözleşmesi, G20 - B20 - C20, Avrupa Birliği İlerleme Raporları ilgili kısımlar kapsamında ve yapılan Çalışmalar hakkında bilgiler verildi.

yilmazparlar@yahoo.com

2 Aralık 2018 Pazar

Herkes İçin Kalkınmada Kadının Rolü-9.Bogazici zirve-Yılmaz parlar


Herkes İçin Kalkınmada Kadının Rolü

9. Boğaziçi Zirvesi, 200 ye yakını yabancı siyasetçi, akademisyen, özel sektör temsilcisi, sivil toplum yöneticisi olmak üzere, 300'ü aşan konuşmacı ve bin beş yüz konukla, 'Barışın sürdürülmesi ve herkes için kalkınma” 'nın koşullarını, fırsatları; bir o kadar da, bu hedefi tehdit eden gelişmeleri işledi.



Enerjiden savunmaya, gayrimenkulden finansa, Sanat, kadın erkek eşitliği, yabancı ve yerli uzmanlarca,  küresel ve bölgesel meseleler mercek altına alındı.

Ticaret savaşları, Yön arayan Dünyada sürdürülebilir geleceğin kodları, Ticaret ve barış yaratmak için enstrüman; Gümrük Birliği, Sürdürülebilir kalkınma hedefleri: Ekosistemlerin oluşturulmasın hızlandırmanın zamanı mı, Sürdürülebilir kalkinma hedefleri kapsamında yenilenebilir enerji, Projeleri Finansmanında İslami finans araçlarinin kullanımı, Dünya yönetişiminde değişim ihtiyacı, İş Dünyasinin yeni büyüme rotasi: BM Sürdürülebilir kalkinma Hedefleri, Genç girişimcilik ve para piyasaları,  Modada Sanat, Sporda şiddetin önlenmesi, Fair Play ve 6222 Sayılı Yasa, Turizm ve kültür paneli: Truva, Eğitim paneli gibi pek çok konuda sorunlar, çözümler dile getirildi.


Hem bir insan hakları meselesi hem de kalkınmayı tetikleyici bir etken olarak cinsiyet eşitliğini, kadınların güçlenmesini temel alan cinsiyet eşitliğine ulaşılabilmesi için çok boyutlu bir tutum izleyen “Barışın Sürdürülmesi ve Herkes İçin Kalkınmada Kadının Rolü” oturumlar yoğun ilgi gören toplantılardan biri oldu.

Zimbabve’dan Bilgi, Basın ve Yayıncılık Hizmetleri Bakanı Monica Mustvangwa’nın, Venezüella’dan Kadın ve Cinsiyet Eşitliği Bakanı, Caryl Bertho’nın ve Türkiye’den Kadının Sosyal Hayatını Araştırma ve İnceleme Derneği Başkanı Ayça Akpek’in ve Nijerya’dan Kadın İşleri ve Sosyal Kalkınma Bakanı Hajiya Aisha Abubakar’ın konuşmacı, İngiltere, Birleşik Krallık’dan Global Woman Kurucusu Mirela Sula’nın Moderatör, Türkiye’dan BEMES Yapı A.Ş. Yönetim Kurul Başkanı Mutlu Alkan,


Birleşik Krallık’dan Justina Mutale Foundation Başkanı Dr. Justina Mutale, Yunanistan’dan Gazeteci Alexia Tasouli’nin Be-Live in U Uluslararası NLP & Koç Eğitimi Inc. Kurucusu Shiny Burcu Ünsal’ın, Azerbaycan, Avrupa Konseyi Parlementer Meclisi Üyesi Ganira Paşayeva, Türkiye Özyeğin Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Departmanı Doçenti Deniz Şenol Sert, UK COO, Success Resources, Veronica Tan’ın panelist olduğu oturumlarda

Kadınların ekonomik ve sosyal hayata katılımını artırmak, kadınların iş arama süreçleri kolaylaştırımak, iletişim ağların genişletilimesi konuları masaya yatırıldı. Ekonomik büyümenin ve kalkınmanın yolunun kadınları iş gücüne katmaktan geçtiği vurgulandı.

Kadınların ekonomik ve sosyal hayata katılımını artırmak çeşitli iletişim kanalları, sosyal medya grupları, dönemsel ve bölgesel buluşmalar aracılığıyla birbirlerine destek vermeklerini sağlamak konuları işlendi.

Kadının iş gücüne katılması ile ilgili faaliyetlerini sürdüren şirketler sayısını artırmak, toplumsal yaşamda kadın erkek eşitliğinin sağlanması ve eşit işe eşit ücret imkânının sağlanması, öncelikli konular masaya yatırıldı

Kadınların çok azının çalışma hayatı içinde yer alması, oranı artırmayı hedefledikleri söylendi. Kadınlarla erkeklerin eşit fırsatlara erişemediği her alan için dengelenmesi ve müdahale edilmesi gereken bir alan olduğu açıklandı.

Kadınların çeşitli iletişim kanalları, sosyal medya grupları, dönemsel ve bölgesel buluşmalar aracılığıyla birbirlerine destek verdiği, Bu destek sanal gruplar üzerinden, yüz yüze, dönemsel buluşmalar ve bölgesel buluşmalar şeklinde olmakta ve giderek artdığı. Kadının iş gücüne katkısını artırmayı amaçlayan proje, sürdürülebilir bir kalkınma modeli yaratılması açısından da çok önemli olduğu vurgulandı.


 Hedeflerin hepsinde cinsiyet eşitliğinin sağlanması için alınması gereken somut adımların yanı sıra, toplumsal normlar ve davranışlar ile cinsiyet kalıpları gibi kadınların eğitim ve iş hayatına katılımını sınırlayan, kadın ve erkeklerin cinsiyet rollerini aşmalarına engel olan sebeplere de eğilmek gerektiği koşulu gözler önüne serildi. Hükümetlerin, sivil toplum ve özel sektörün sürdürülebilir kalkınma için barışçıl ve kapsayıcı toplumları teşvik etmek konusunda beraber çalışmaları önem taşıdığı belirlendi.

Boğaziçi zirve kapsamında gala yemekleri ve ve öğle yemeklerinde yine konuşmacılar yer aldı. Verilen özel gala yemeğinde, yabancı konukların hayran kaldığı, Sait Halim paşa yalısında konuklar, gerek Boğazın doyumsuz manzarasında gerekse yalı içinde hatıra fotografları çektirdiler.

yilmazparlar@yahoo.com