25 Mart 2019 Pazartesi

2019-Uludağ Ekonomi Zirvesi -Tarımın Ajandası-Yılmaz Parlar


 Tarımın Ajandası 

TC Tarım ve Orman Bakanı Dr. Bekir Pakdemirli’nin katıldığı, 22-23 Mart 2019 tarihlerinde Capital, Ekonomist ve StartUp dergileri tarafından bu yıl 8’ncisi düzenlenen Uludağ Ekonomi Zirvesi “3D: Değişim, Dijital ve Değerler” konseptiyle değerli, ilginç konuları  ele aldı. 20 oturumda 100’ü aşkın konuşmacı ile iş ve ekonomi dünyasından yaklaşık 1500 temsilci ağırlandı.


Halavet Gıda’nın sponsorluğunda gerçekleşen “Tarımın Ajandası” oturumunda sürdürülebilir tarım için gereksinimler, genç kuşakların tarıma ilgisizliği ve tarımsal üretimin niteliği değerlendirildi. Moderatörlüğünü BNP Cardif Türkiye CEO’su Cemal Kişmir’in yaptığı panele TC Tarım ve Orman Bakanı Dr. Bekir Pakdemirli, 3830 Çiftliği Genel Müdürü Kıvılcım Pınar Kocabıyık, ve Halavet Gıda CEO’su Murat Göç katıldı. 

TC Tarım ve Orman Bakanı Dr. Bekir “Pakdemirli, tarımın iki çeşit problemi  hemen çözülebilecek problemler   yapısal problemleri var.”   Türkiye en çok hasılat alabilecek tarımsal ürünleri üretse, gelir dört kat artıyor. Elbette ki stratejik üretim gerektiren ürünler var ama havzalara bölerek daha iyi bir üretim modeli ortaya koyabiliriz. Üreticilerimize değer katamayan birçok kooperatifimiz,  birliğimiz var. Üreticiye değer katan birliklerin sayısını artırmamız lazım.Türkiye’deki tarım popülasyonu yaşlanıyor. Bu popülasyonla geleceğe yönelik ciddi üretimler yapmak söz konusu olmayabilir. Çocuklarımızı toprakla buluşturmamız lazım”  liselerinin oluşturulacağını anlattı. Pakdemirli tüm ziraat mühendislerinin toprakla buluşmaları ve sahada olmaları gerektiğini anlatdı.  



3830 Çiftliği Genel Müdürü Kıvılcım Pınar Kocabıyık   “Tarımdaki gücümüzü kaybetmemek ve sürdürülebilir tarım için üretimden tüketiciye kadar her aşamayı detaylı inceleyip kayıp olmamasına çalışmamız gerek” dedi. “Tarımımızın güçlenmesi için genç kuşaklara kazanç ve itibar sağlaması ve kendine çekmesi gerekiyor”  Halavet Gıda CEO’su Murat Göç, kolajen ve türevlerine odaklandıklarını, Helal jelatin pazarında dünyada ilk ikide olduklarını söyledi.   

Pegasus Hava Yolları CEO’su Mehmet T. Nane “Bu topraklardan aldığımızı bu topraklara geri veriyoruz”




Moderatörlüğünü Akiş GYO&Multinet Up Yönetim Kurulu Üyesi Selen Kocabaş’ın yaptığı panele Zipline Global Operasyonlar Yöneticisi Dan Czerwonka, Lifebank CEO’su Temie Giwa-Tubosun, Circle Kurucusu Sadaffe Abid, Global Innovation Catalyst Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Kamran Elahian ve Pegasus Hava Yolları CEO’su Mehmet T. Nane katıldı. 
Pegasus Hava Yolları CEO’su Mehmet T. Nane “Bu topraklardan aldığımızı bu topraklara geri veriyoruz”
Sivil Toplum Vakfı ve Türkiye Gönüller Vakfı ile işbirliği yaptıklarını, 10 projeye destek verdiklerini, Projesi olana katkı vermenin dünyada önemli bir trend olduğunu, kadınların iş dünyasına daha fazla katılmasının önemini belirtdi.

Çığır Açan Teknolojiler

Ziraat Teknoloji’nin sponsorluğunda gerçekleşen “Çığır Açan Teknolojiler” oturumunda farklı alanlarda insanların hayatlarını değiştirecek teknolojik gelişmelerden örnekler verildi.
Moderatörlüğünü Google Türkiye Ülke Direktör Vekili Mehmet Keteloğlu’nun yaptığı panele Atelerix Kurucu Ortağı Che Connon, Cobalt Speech Kurucusu Jeff Adams, MIT Medya Sanatları ve Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi Canan Dağdeviren, Baykar Genel Müdürü Haluk Bayraktar,  Slatecube CEO’su Chris Kwekowe ve Sabancı DX CEO’su Burak Aydın katıldı. 



MIT Medya Sanatları ve Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi Canan Dağdeviren “Kalp yetmezliği olanların kullandığı kalp pili yerine kalbin veya akciğerin üzerine yapıştırılabilen, mekanik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştüren bir cihaz yaptık. Böylece pile gerek kalmayan kalp pili üretmiş olduk.” Dağdeviren, teknolojik biomedikal aletler ürettiklerini, vücuda uyumlu, esnek aletler geliştirdiklerini, denenmemiş aletler yaptıklarını açıkladı.        
Türkiye İş Bankası sponsorluğunda gerçekleşen “Katma Değerli Büyümenin Anahtarı: İnovasyon ve Girişim” oturumunda inovasyonla sağlıklı büyüme masaya yatırıldı.
Moderatörlüğünü Gazeteci Hakan Güldağ’ın yaptığı panele Türkiye İş Bankası Genel Müdürü Adnan Bali ve Bosh Türkiye CEO’su Steven Young katıldı 

Moderatörlüğünü Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin’in üstlendiği, Migros CEO’su Özgür Tort, Roman Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Suzan Toplusoy, Simit Sarayı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kavukçu ve Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi Levent Erden. Panelinist olduğu  Değişim Döneminde Perakende konusu tartışıldı. 
Hepsiburada’nın sponsorluğunda gerçekleşen oturumunda Prof. Daron Acemoğlu, dünyada önümüzdeki 20 yılda ‘yüksek kaliteli büyüme’nin önem kazanacağını belirtti.



MIT İktisat Profesörü Daron Acemoğlu, yaptığı konuşmada önümüzdeki dönemde ülkelerin ‘yüksek kaliteli büyüme’ sağlaması gerektiğini belirtti. Acemoğlu; “yüksek kaliteli büyüme demek; eğitimin kalitesinin artması, sağlık hizmetlerinin artması ve ücretlerin artması demek. Ama bunun önünde de engeller var” dedi. 
Dow sponsorluğunda gerçekleşen “Vizyon 2023” oturumunda dijital, finansal ve altyapı alanlarında Türkiye’nin gelecekteki hedefleri değerlendirildi.
Moderatörlüğünü Dow Türkiye ve Orta Asya Başkanı İhsan Necipoğlu’nun yaptığı panelde Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofis Başkanı Ali Taha Koç,  Türkiye Varlık Fonu Genel Müdürü Zafer Sönmez, TC Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan ve Cumhurbaşkanlığı Finans Ofisi Başkanı Prof. Dr. Göksel Aşan birer konuşma yaptı. 

Netlog Lojistik Grubu’nun sponsorluğunda gerçekleşen “Mobilite Ekosisteminin Geleceği” oturumunda otomotiv ve araç paylaşım platformlarındaki yeni trendler değerlendirildi.
Moderatörlüğünü Martaş Otomotiv Yönetim Kurulu Üyesi Cem Baver Özalp’in yaptığı panele TOGG CEO’su Gürcan Karakaş, Anadolu Grubu Otomotiv Grubu Başkanı Bora Koçak, Uniti CEO’su Lewis Horne, Wavyn CEO’su Rafael Maranon ve eKar Kurucusu Vilhelm Hedberg katıldı. 
Sun Group sponsorluğunda gerçekleşen “Çin’i Doğru Anlamak” oturumunda Çin ile Türkiye arasındaki ilişkiler masaya yatırıldı.

Moderatörlüğünü Türkiye-Çin İş Konseyi BaşkanıMurat Kolbaşı’nın yaptığı paneleTÜSİAD Çin Network Başkanı Korhan Kurdoğlu,İKMİB Yönetim Kurulu Başkanı Adil Pelister, DEİK Başkanı Nail Olpak, Winnermax Capital Yatırım Ofisi BaşkanıRobert Guo, Asiability Kurucu Ortağı Andrew Cainey, Hollyhigh Capital CEO’su James Chen ve Çin İstanbul Başkonsolosluğu Ticari Ataşesi Huang Songfeng katıldı.




TC Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Mehmet Fatih Kacır, Zirve’de 2023 Milli Teknoloji Hamlesi Hakkında konuşmasında, Türkiye’nin güçlü bir teknoloji ekosistemi olduğunu, Türkiye’nin Gayri Safi Milli Hasılası’nın (GSMH) %1’ini AR-GE’ye harcadığını söyledi. 2023 için bu hedefin GSMH’nin %3’ü olduğunu, özel sektörün ARGE’deki payının ise son yıllarda %30’dan %57’ye çıktığı açıklamaları yaptı. 

Galata Business Angels ve Endeavor Türkiye iş birliğiyle gerçekleştirilen yarışmada katılımcılar, girişimlerini Türkiye’nin en büyük melek yatırımcıları ve start up dostu liderlerinin karşısında anlatarak, yatırım çekmeyi ve büyük ödülü kazanmayı hedefledi. 
Yarışmanın kazananları Zirve sonunda gerçekleşen törenle açıklandı. Stars Of Region 1.’lik ödülünü Tion Health Care alırken, Hotel Race 2.’lik ve Sonaris 3.’lük ödülüne layık görüldü. Algopoly ve Userguiding ise jüri özel ödülünü almaya hak kazandı. 

yilmazparlar@yahoo.com

24 Mart 2019 Pazar

TÜROB’un 23. Olağan Genel Kurul Toplantısı-Yılmaz Parlar

TÜROB’da Yeni Sayfa

2004 Yılından itibaren Başkanlık görevini Başarıyla yürüten Timur Bayındır, yine yönetimde başarılı isim, Başkan yardımcısı Müberra Eresin’e Başkanlık görevini teslim etmesiyle TÜROB’un ilk kadın Yönetim Kurulu Başkanı oldu



21 mart 2019 Perşembe günü Hilton Hotel B0sphorus’da Türkiye Otelciler Birliği TÜROB’un 23. Olağan Genel Kurul Toplantısına, Bölge Kaymakamı, Avrupa Oteller ve Kafeler Birliği (HOTREC) Başkanı Jens Zimmer Christensen, THY Yurt İçi Satış Başkanı Emre Menevşe, SKAL İstanbul Klüp Başkanı Ata Eremsoy başda olmak üzere çeşitli turizm örgüt Başkanlerı, temsilcileri ve TÜROB üyeleri katıldılar.



Timur Bayındır açılış konuşmasında, Türk turizmine kayıtsız şartsız hizmet eden 48 yıl önce kurulan birliğin güçlü bir sektör olarak 14 temsilcilikleri ile bugünlere gelindiğini söyleyerek "Turizm sektöründe, konaklama, yiyecek-içecek hizmetleri ve seyahat acenteliği faaliyetlerini kapsayan üç alanda toplam istihdam 2018 yılı itibarıyla yaklaşık 1 milyon kişi olduğunu, sosyal, ekonomik, uluslararası ilişkiler ve ekonomik olarak etki alanı ile birlikte düşünüldüğünde, turizmin katma değerini başka bir sektörle kıyaslamak mümkün olamıyacağı önemine dikkat çekdi. Bayındır “2019 yılına yönelik beklentiler olumlu yönde. hem doluluklarda hem de ortalama oda fiyatlarında yüzde 10-12’lerde artış beklemekteyiz. Turist sayısındaki artıştan daha çok, fiyatlarda yükselme sağlamaya odaklanılması gerekir.” dedi


Bayındır, 2018 yılıyla birlikte rakamlarda da hissedilen toparlanma ile yeniden yükseliş dönemine geçildiğini ifade ederek, önemli kazanımın, pazar, ürün ve strateji çeşitliliği ile birlikte turizmin anlık yönetim ve koordinasyon gerektiren bir sektör olduğunun anlaşılmış olması, ülke ekonomisine önemli bir katkı sağladığı, terör ve darbe girişimiyle yaşanan gerileme ile derinden hissedilmiş olması, ülke sathında en önemli döviz kazandırıcı ihracatçı bir sektör olarak yerini almasının altını çizdi.


Türk Hava Yolları Yurt içi Satış Başkanı Emre Menevşe turizmin yükselişinde, Türk Hava Yolları’nın rolünü dile getirdi. Türkiye'deki hemen hemen her havaalanına sefer icra ettiklerini, Hediye paket turlarla elde edilen tanıtım vasıtasıyla, Türkiye’ye gelen turist sayısında önemli artış kaydediklerini söyledi. Hava yolların gelişiminin ve siparişi verilen 140 kadar uşağın, İstanbul hava meydanın tam kapasite ile hizmete geçtiğinde çok daha yüksek seviyelerde olabileceğini açıkladı. Türkiye'nin hava yolcusu sayısında 2003'ten 2019'a kadar yıllık ortalama yüzde 9,6 büyüdüğünü, Türkiye'nin dünya yolcu sayısında 17. sırada yer aldığını, THY'nin dünya ortalamasından 3 kat fazla büyüdüğünü, Avrupa'nın ikinci büyük kargo şirketi olduklarını 23 kargo uçaklarının bulunduğunu ve kargoda 85 noktaya uçtuklarını, Dünyada en fazla ülkeye uçak havayolu şirketi olarak 124 ülkeye, 306 şehre, 310 noktaya uçulduğu bilgilerini verdi.


Avrupa'daki Oteller, Restoranlar ve Kafelerden oluşan şemsiye derneği olan HOTREC, Başkanı Jens Zimmer Christensen, HOTREC hakkında genel bilgiler verdi önceliklerini maddeler halinde sıraladı. Türk Turizmin 2016-2017-2018 yıllarındaki turist sayısı hakkında bilgiler verdi. Sektörün Avrupa ekonomisine 460 milyar avro katkı sağladığını dile getiren Christensen, "Yaklaşık 70 milyar avrosu KDV ödemesi olmak üzere devlet hazinelerine yaklaşık 126 milyar avroluk katkı sunuyor. Turizm, özellikle Türkiye de dahil olmak üzere tüm bölgede, iş hayatı ve büyüme için büyük bir itici güç." dedi.



Tuluyhan Uğurlu Anadolu Güneşi konulu muhteşem bir konser verdi. Anadolu eski tarihinden Mustafa Kemal’e kadar süreci müzikle birleştiren görüntülü mizansen çok ilgi gördü.
Konuşmalar sonrası seçime gidildi. Tek liste ile seçim oylama sonucunda TÜROB'un Başkan Yardımcısı olan Müberra Eresin Yönetim Kurulu Başkanlığı’na. Armin Zerunyan, Hediye Güral Gür ve Taner Yallagöz, başkan yardımcılıklarına getirildi. TÜROB Genel Müdürü İsmail Taşdemir de profesyonel Genel Sekreter olarak atandı.



Lionel Hotel Genel Müdür yardımcısı, Kıdan A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Demet Kıdan Uğur ve ITE Turkey Turizm & Seyahat & Moda Grup Direktörü Hacer Aydın ile yaptığımız söyleşide Müberra Eresin’in TÜROB başkanlığının memnuniyet verici olduğunu çok başarıl bir çizgi yakalıyacağına inandıklarını söylediler.



TÜROB Yönetim Kurulu; Müberra Eresin (Başkan)  – Eresin Otelleri/Eresin Turizm
Armin Zerunyan (Başkan Yardımcsı) – Hilton Türkiye, Hediye Güral Gür (Başkan Yardımcısı) – NG Otelleri, Taner Yallagöz (Başkan Yardımcısı) – Yaşmak Otelleri
Kasım Zoto (Genel Koordinatör)– Armada Hotel, Levent Erdoğan (Muhasip Üye) – MyDora Hotel İsmail Taşdemir (Genel Sekreter) Banu Dedeman – Dedeman Türkiye, Temel Aygün – Titanic Türkiye, Richard Appelbaum – Divan Türkiye, Orkun Petekçi – Accor Türkiye, Nuri Kalyoncu – Point Türkiye, Ayhan Hacıbektaşoğlu – Barın Hotel,
Uygar Koçaş – Le Meridien Etiler, Ziya Cihan – WOW İstanbul Hotel, Mustafa Topaloğlu – All Seasons Hotel



yilmazparlar@yahoo.com

11 Mart 2019 Pazartesi

TKKTTOD Türk Kuzey Kıbrıs Türk Ticaret Odası genel kurulu-Yılmaz parlar Haberi

Kıbrıs’a Yatırım Atağı

Kıbrıs Amerikan Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Uğur Özgöker’in Yönetim kurul Başkanı olduğu, TKKTTOD Türk Kuzey Kıbrıs Türk Ticaret Odası genel kurulunda, Dernek üyeleri Kıbrıs’a yatırımlar yapılması için atağa kalkdı.




Güven tazeliyen Türk Kuzey Kıbrıs Türk Ticaret Odası yönetim kurulu; üyeleri ile birlikde, Kıbrıs’a ekosistem odaklı ekonomik yapı kazandırabilmek adına faaliyetlerini hızlandıracağı kararlığında 9 Mart 2019 Cumartesi günü Şişli’de bulunan Kıbrıs Evinde toplantı gerçekleştirdi.Toplantıya KKTC İstanbul Başkonsolosluk ticari ateşesi Cahit Kayıarslan'da katıldı.


KKTC için, gerek kamu tarafından gerekse ekonomi temelli kurum, sivil toplum örgütleri, araştırma enstitüleri, üniversitelerce çok çeşitli raporlar sunuldu. Sorunlar çözüm yolları, herkes tarafından biliniyor.



Kuzey Kıbrıs’ın temel talihsizliği ekonomik ağırlıkla beraber siyasi soruna sahip olması. Sürdürülebilir ekonomik yapısı olmadığı, sadece dış yardımlarla ve kamu sektörüyle ayakta durmaya çalışan Kıbrıs’ın, ekonomisi kadar, siyasi çözümüde zor.


Kuzey Kıbrıs’ın ekonomik büyüme performansı, Adanın diğer yarısı Rum kesimi güney ile kıyaslandığında; Ekonomik büyümesi istenen düzeyde olmaması, kişi başı gelirlerin diğer rum kesimden çok düşük olması gerçeğiyle sürdürülebilir olamayan ekonomi yapısı nasıl ve nereye evrilmeli. Bunlar genel kurulda tekrar tartışıldı.



Kıbrıs’ta sağlıklı, daha farklı ve istikrarlı bir ekonomik yapıya nasıl ve hangi şartlar altında ulaşılır, yaratıcı bir ekonomik çözüm, özel sektör geliştirme ve rekabet gücü kazanma stratejisinin ana eksenleri konuşuldu.


Milli hasılaya göre ithalatın ihracatın altı misline yakın şeklinde çok üstünde olduğu ve verdiği cari açık, kısır döngü ancak farklı stratejiyle mümkün.


Pek çok konu yatırımı dile getirildi. Kısa vade olarak, tarımın ağırlığının artmasını hedeflemekle dış dünya ile daha kuvveti bir ihracat bağlantısı mümkün olabileceği, Turizm, Eğitim, ve sağlık gibi sektörlerde iyileştirme ve yenileştirme için yoğun bir programa karar verildi. 


Kapsamlı bir ekonomik stratejinin parçası olarak, doğru insan kaynağı politikaların uygulanması ve kalite sorunlarının çözülmesiyle beraber, özel sektörün gelişimini hızlandıracak bir ivme yaşanacağı bildirildi.


Yılın 12 ayı güneşten faydalanılabilen, ılıman iklimi, güzel sahilleri, eğlenceli hayatıyla ve tarihi eserlerin renovasyonuyla birlikde kültür miras zenginligiyle öne çıkan, gözde turistik destinasyonlardan Akdeniz’in üçüncü büyük adası Kıbrıs aslında tam bir tatil cenneti.



Konseptini lüks tatil gibi trendle zengin turistler hedeflendiğinde sağlık turizmi, yat turizmi, eko-agro turizmi ve konferans turizmiyle bütünleştirildiğinde kanımızca var olan mevcut yürüyen sektör ile daha çabuk ilerleme gösterebilir.


Yine söz edilen,sağlık sektöründe tüp bebek örneği gibi, yeni bir Maraş Bölgesi imarı, Enerji, finans ve altın ticareti gibi daha çok sektöre dikkat çekildi.


Türk Kuzey Kıbrıs Türk Ticaret Odasının yeni Yönetim Kurulu; 
Genel Başkan Prof. Dr. Uğur Özgöker (Kıbrıs Amerikan Üniversitesi Rektörü), Genel Başkan Vekili Musa Karademir (DMW Uluslararası Diplomatlar Birliği Başkan Yardımcısı), Genel Başkan Yardımcısı Erdal Can Alkoçlar (Spektral Holding Başkanı), Genel Sekreter  Halis Yılmaz (Amerikan Estetik Cerrahi Hastanesi Genel Koordinatörü), Üye Bülent Alıcı (Eser Oteller Grubu Yönetim Kurulu Başkanı), Üye Sevda Özgöker (Tüketici Derneği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı), Üye Ekrem Uca (Gazeteci. Ekonomi Gazetecileri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi), Üye Caner Yenersoy (Suoz Enerji Grubu Genel Koordinatörü), Üye Zehra Bilge Eray (Kıbrıs Kültür Derneği Genel Başkanı).

yilmazparlar@yahoo.com

3 Mart 2019 Pazar

SKAL ve Tarihi Pera-Yılmaz Parlar Haberi

SKAL ve Tarihi Pera 

Wagons-Lits şirketine ait Orient Express ile Doğunun gizemine kapılıp İstanbul'a gelen,  Avrupa'nın lüksünü İstanbul Pera semtinede taşıyan, Avrupalı zenginlerin oluşturduğu, Avrupalı turistler bölgeyi efsaneleştirdiler.




Turizm yatırımcıları kadar, döneminde, İstanbul sosyetesinin de giderek en gözde bölgesi olan tarihi Pera’da, SKAL İstanbul Kulübün yaptığı geleneksel aylık toplantıda, anekdotlar paylaşıldı.



Başkanlığını Ata Eremsoy’un yaptığı, SKAL International İstanbul Kulübü, geleneksel aylık toplantısını, Genel Müdür Volkan Öksüz ev sahipliğinde, The Marmara Pera Hotelde gerçekleştirdi.




Toplantıya SKAL Uluslarası SKAL Dernekleri Türkiye Federasyon Başkanı Faik Alsaç, SKAL İstanbul kulübü Başkanı Ata Eremsoy, SKAL İstanbul Kulübü As Başkan Ayşe Önen, yönetim kurul üyeleri, Selma Tatar, Mustafa Yalçın, SKAL İstanbul Kulübü geçen dönem Başkanları Fatma Bahar Birinci, Sadettin Bülbül, GM -  Marriott Hotels Global Satış Turkiye Genel Müdürü Seyhan Ayel Girit  Elıte World Otelleri Zincir Genel Müdürü Ünsal Şınık, Başda olmak üzere, SKAL İstanbul Kulübü üyeleri, turizm üst düzey temsilcileri ve turizm dünyasının seçkin isimleri katıldılar. 


SKAL İstanbul kulübü Başkanı Ata Eremsoy yaptığı kısa konuşması sonrasında Genel Müdür Volkan Öksüz’e kulübün geleneksel aylık toplantısına katkılardan dolayı teşekkür plaketini takdim etdi.





SKAL İstanbul kulübü Başkanı Ata Eremsoy tarihi Pera’nın seçkin otellerinden olan The Marmara Pera Hotelde, kendisi gibi, SKAL Dernekleri Türkiye Federasyon Başkanı Faik Alsaç, Elıte World Otelleri Zincir Genel Müdürü Ünsal Şınık’ın Müdürlük yaptığını hatırlatdı. Müjdat gezen ile geçen hafta içinde yaptıkları sohbetde The Marmara Pera  Hotel öncesi binanın apartman olduğu ve katlarında Sinema-Tiyatro ve ses sanatcıların oturduğunu her gece birinin evinde parti verildiğini aktaran Başkan Eremsoy böylelikle bina genetiğinde yoğun enerji yüklü olması, bu şekilde  başarılı çalışmalara vesile olduğunu dile getirdi.


Ordu Yardımlaşma Kurumu tarafından yaptırılan 24 katlı Etap Oteli'nin açılışı 1976 yılında yapılmış. Bir dönem Türkiye'nin en büyük 10 holdingi arasında

olan, subay ve astsubaylara emekliliklerinde sosyal güvence sağlamak üzere kurulan Ordu yardımlaşma kurumunun (OYAK ) hotel olarak hizmete soktuğu binanın renkli tarihi, SKAL Dernekleri Türkiye Federasyon Başkanı Faik Alsaç, Elite World Otelleri Zincir Genel Müdürü Ünsal Şınık, ve geçmiş dönem SKAL Başkanlarından, Sadettin Bülbül, tarafından anlatıldı.



Toplantı sonrası SKAL yönetim kurul üyeleri yönetim toplantılarını gerçekleştirdiler.

Orient Express yolcularının beklentilerini karşılamak üzere özel otel açılışlarıyla bölge değer kazanarak pilot otel bölgelerinden biri olan Pera bugünde yabancı otel yatırımcıların en gözde turizm bölgesi.



Belçikalı bir bankerin mühendis oğlu Georges Nagelmackers'in kurduğu Wagons-Lits şirketine ait, ilk seferini 1883'te yapan, 8 yataklı vagon, 2 salon vagon, 1 bar vagonu, 3 restoran vagonu ve 1 servis vagonu olmak üzere toplam 15 vagondan oluşan,   Sirkeci Garı'nda her yıl düzenli mola veren tarihi Orient Express, farklı zamanlarda farklı farklı güzergahlar kullandı.  Ancak Paris ve İstanbul, efsanevi trenin en ünlü istasyonları oldu. Kralları, asilzadeleri, siyasetçileri, edebiyatçıları, diplomatları, casusları Avrupa'nın bir ucundan diğer ucuna taşıdı. 

yilmazparlar@yahoo.com

24 Şubat 2019 Pazar

M.I.C.E. VE KIBRIS-Yılmaz Parlar



M.I.C.E. VE KIBRIS

Turizm fuarlarında, Ülke turizmini standında sergilerken vitrinin çok önemi vardır. 20-22 Şubat 2019 tarihlerinde İstanbul Kongre merkezinde 6.Kez turizm dünyasını  buluşturan fuar Ace Of M.I.C.E. KKTC  Standında; dünya’da deniz dibinden çıkarılıp birleştirilen, en eski 2300 yıllık Batık ticaret gemisinin replikası ( Orijali Girne Kalesi içindeki Batık Gemi Müzesinde) ve yanında bulunan Girne’den getirilen Amforalar, milat öncesi dördüncü yüzyıl tarihine şahitlik ederken coğrafyasında çok medeniyetin kültür mirasına sahip olduğunu anlatıyor.



Kuzey Kıbrıs adasını Turizm destinasyonunda önemli kılmak için ilk nedeni kültürün –kültür mirasın her ilinde, ilçesinde, köyünde varlık göstermesidir.



Akdeniz’in en önemli turizm destinasyonu olmasına rağmen, büyük bir turizm potansiyeline sahip Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, hak etdiği turizmin istenilen seviyeye gelmesi için KKTC Turizm ve Çevre Bakan Fikri Ataoğlu tanıtım faaliyetlerini sürdürüyor. Her Turizm Fuarlarına ve etkinliklerine katıldığını ziyaret etdiği seyahat acentalarına yoğun bir şekilde Kıbrıs turizmini anlatdığına şahit oluyoruz.



Türk seyahat acantalarına sitem ederek, Yunan ada reklamlarını üzülerek gördüğünü Kuzey Kıbrıs'ta bizim adamız şeklinde herhangi bir reklam görmediğini dile getirerek Kıbrıs’ın kültürel tarihini, kültürel mekanları, anlatıyor. Her alternatifli her tür turizm çeşidine sahip Kıbrıs’ın tüm yıl sürecek turizm akışı için önem verdiği Kongre turizmde de hazırlıklı olduklarını yeterli alt yapıya sahip olduklarını dile getiriyor. Mücadele verdiklerini Rumlara ve engellemelerine rağmen hedefledikleri 1,5 milyon turist öngörüleri var.



Bakan Fikri Ataoğlu’nu haklı buluyoruz. Tarihine şehidine sahip çıkan Ülkeler varlıklarını sürdürür. Avustralya turistlerin Çanakkale’deki şehitlerini ziyaret etdikleri gibi Bizlerde Girne Karaoğlanoğlu şehitliğinde yatan yavrularımızı ziyaret etmeliyiz.




6’ncı kez kongre, toplantı ve etkinlik sektörünü bir araya getiren “ACE of MICE Exhibition by Turkish Airlines” fuarı açılışında bulunan Bakan Fikri Ataoğlu   

“Ülkemizde kongre turizminin geliştirilmesi, teşvik edilmesi, uluslararası kongre ve toplantıların ülkemize kazandırılması, açısından ACE of MICE Fuarı önemli bir organizasyondur. Bakanlığımız,  Ace of M.I.C.E fuarına 100 m2’lik bir alan üzerine kurulmuş Girne Kalesi’nin küçük bir modeli olan stantla ülkemizin en iyi şekilde tanıtılmasını sağlamaktadır.” Şeklinde açıklama yaptı.



Kıbrıs Atandını ziyaret etdiğimizde söyleşide bulunduğumuz, Bakan Ataoğlu, kongre, toplantı ve etkinlik organizasyonlarının düzenli bir şekilde artması gerektiğini, M.İ.C.E turizmi adı altında turist çekmek için Hindistan pazarında da çalışmalar yürüttüklerini, Hindistan’ın en büyük ilaç firmalarının yıllık bayi toplantılarını, Kıbrıs’da düzenlemeleri için anlaşmalar yaptıklarını, ayrıca kaliteli turist profilinin arttırılması ve yeni destinasyonlar yaratma maksadı ile THY işbirliğinde tanıtma ve pazarlama çalışmaları da düzenlediklerini  söyledi.




Stand turizm görevlerinden Kıbrıs turizmi hakkında aldığımız bilgilere göre; Kıbrıs’ta gezilecek yerler arasında oldukça etkileyici eserler var. Lefkoşa’da Surlariçi dediğimiz bölge, herkesin mutlaka görmesi gereken yerlerin başında. Lefkoşa’da Venedik Sütunu, Girnekapısı, Selimiye Camii, Osmanlı ve İngiliz dönemlerinden kalma mekanlar. Girne’de Eski Liman, Girne kalesi, Karaoğlanoğlu Şehitlik, Bellapais Manastırı, St.Hilarion Kalesi ziyaret edilebilir. Karpaz’da Apostolos Anderas Kilisesi

 yilmazparlar@yahoo.com

11 Şubat 2019 Pazartesi

Turizm Promoteri Göksenin İleri-Yılmaz Parlar

Turizm Promoteri Göksenin İleri

Türk turizmine renk katan, etkili çok katkı sağlıyan, kültürel folklor etkinlikleri ile yerli-yabancı turistlere, kültürel turizmin en iyi performanslarını sergileyen, kültür turizmin temalarını sentez yaparak sunan, Anadolu Folk Topluluğu Yönetim kurul Başkanı Turizm promoteri Göksenin İleri ile, etno-folklor potansiyeline sahip müze niteliğindeki değerli mekanında, turizmde yeni trendler, yeni hedefler, projeler hakkında söyleşi gerçekleştiriyoruz.



Kültürünü muhafaza eden şehirler, her zaman turizm cazibe varlığını sürdürebiliyor, yaşıyabiliyor. Ancak yeni modern teknoloji tuzağına düşerek, kültürünü unutan şehirler, turizm destinasyonundan uzaklaşıyor.

Dünya çapında en gelişmiş endüstri, rekreasyon amaçlı seyahat eylemi olan, turizmin son yıllarda en iyi ürünü, kültürel-folklor argümanları olarak önceliği alıyor.


Aşırı arama çıktısı ve devlet sınırlarının kaldırılması çağında, kendimizi tanımamız ve tanımlamamız çok önemlidir. Kültürel folklor turizmi-festivalleri, bir ulusa özgü sosyal, etik, estetik, kültürel değerleri bütünleştirdikleri için bir simge olarak hareket eden, somut olmayan popüler kültürün en kapsamlı ve karmaşık unsurlarından birini temsil ediyor. Diğer insanların kültürünü ve yaşam tarzını bilmek, keşfetmek ve denemek isteyen çoğu turist bu simgeyi aramaya ve tatil ve seyahatlerinde keşfetmeye,   devam ediyor.


Turistleri veya turizm gelişimini çekmek, bir bölgenin farkındalığını, imajını veya profilini yükselmek, folklorun temel anlamlarını kullanmakla mümkündür. İşte bu ritüelleri, el sanatlarını ve diğer yerel ifade kültür biçimlerini, müzik, halk dansları, yeme-içme biçimleri, beslenmesi, gibi daha pek çok dizi kültürel folklor veya folkloristik, fenomenlerin, akademik disiplin içinde sunumuna kendini adamış, ödül zengini, Göksenin İleri, sayısız turizm seyahat acentasının getirdiği gruplara, Türk folklorunu  tanıtım hizmetini vermiştir.



Göksenin İleri’nin ilk hedefi, zihinlere önce folklorun bir sanat olduğu gerçeğini yerleştirmek. Bunun içinde Çalıştaylarına devam ediyor. Yine bununla ilgili, yakın tarihde, Ankara’da gerçekleşecek, çalıştay hazırlığı içinde.



Eylem olarak folklor argümanı, folklor performansı üzerinde olduğu ampirik düzeyde insanlar ve irfan arasında gerçek entegrasyon için anahtar durumundadır.. 
Bu folklorun sosyal temelini, irfanın sosyal ilişkilerde gerçek yeri ve iletişimsel etkileşimde kullanımı açısından kavram yapmaktadır. 

Performans teorisinde geçerli ve faydalı bir perspektifin, çeşitli kültür ve dinamikleri mevcut olan, folklorun halk ve irfanın bir sentez içerdiği unutulmamalıdır. Folklor organik bir fenomendir. Bir bilgi, bir düşünce tarzı veya bir tür sanat varlığıdır.
Folklor sanatsal bir süreç olarak, herhangi bir iletişimsel ortamda bulunabilir; pitoresk folklor, görsel, kinetik veya mim- dramatik oyunlar gibi küçük gruplar halinde sanatsal bir iletişimdir folklor. Yani Folklor Sanatdır.


Seyahat güzergahlarına eklenen çevresel cazibe, folklor kültürü gittikçe daha fazla katalizör oldu. Turist, kültürel folklorun yaratıcı dengesine odaklanarak, dairesel sistemini tanımasıyla, Ulusu, yöreyi, halkını daha iyi anlamaya çalışmaktadır. 

Folklor, sözlü iletişim ve davranışsal örnek yoluyla büyük ölçüde yayılan geleneksel sanat, edebiyat, bilgi ve pratiktir. Halk gelenekleri, müzik yapmak, dans etmek, giyim, mimarisi, sanat, zanaat, hikayeleri, bilmeceler, şarkı sözleri olan özel etkinliklerle, eşsiz bir turizm ürünüdür.

Planlama ve kapsamlı bir modele dayanması gereken, bu etkin turizm ürünü iyi kullanan, duayen isim Göksenin İleri, Turizm Oskarı olarak bilinen Skalite ödülünü ilk alanlarından biri. 


Festivaller ve özel etkinlikler toplulukların yaşamlarında önemli bir rol oynamaktadır. Yerel halk, hemde ziyaretçiler için önemli etkinlikler ve harcamalar sağlarlar. Yerel toplulukların turist imajını ve sosyal bütünlüğünü arttırırlar. Olayların arka planı ve içeriği çeşitlidir. Ancak en çekici olanı gastronomi ya da gelenekleri, folkloru ve el sanatlarını besleyenlerdir. Çok sayıda ekonomik ve eğlence içerikli olayın ortaya çıktığı otantik folklor ve mutfağa sahip çok medeniyetin hüküm sürdüğü, Etno-kültürel ve etno-folklor potansiyelli Anadolu bu çeşit açısından çok zengindir.

Kazancıyla, bu folklorik objeleri çeşitli yörelerden, müzayedelerden, elde ederek mükemmel koleksiyona sahip Göksenin İleri’nin Cibali’deki mekanında eski İstanbul sokak evleri ve sokak satıcıların aletleri, araçları mevcut. Yurt dışında da Türk sokağı-Sokak satıcıları altında gastronominin en güzel hizmetini veriyor.

Turizme katkı sağlıyan Göksenin İleri gibi isimlerin çoğalmasıyla Ekonominin umut beslediği turizm haketdiğimiz yerlere geleceği gerçeği unutulmamalıdır.

yilmazparlar@yahoo.com 

4 Şubat 2019 Pazartesi

Emitt Fuar-Parlayan Yıldız Gastronomi-Yılmaz Parlar

GTD EMITT Fuarda Tek Vücut

Gürkan Boztepe’nin Başkanlığını yaptığı Gastronomi Turizmi Derneği  (GTD) üyeleri, TÜYAP İstanbul Fuar ve Kongre Merkezinde, 31 ocak -3 şubat 2019 tarihlerinde düzenlenen 23. EMITT Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı  “Parlayan Yıldız Gastronomi” konulu panelinde bulunarak, Turizme hizmet için tek vücut olduklarını gösterdiler.


Yoğun ilgi gören panelin moderatörlüğünü GTD Başkanı Gürkan Boztepe üstlendi. Farklı disiplinlerden ve sektörel uzman panelistler; Dilara Koçak, Ali Akgün, Ebru Nurluoğlu, Cem karakuş gibi isimler sunduğu bir dizi sunum, gastronomi turizm sektörünün talep ettiği mevcut ve gelecekteki bilgi ve becerileri ele aldı. 

Uygarlık tarihinin izlerine Türk tatlarında, lezzetlerinde, ilahilerinde, ninnilerinde rastlamak mümkün. Zengin, orijinal, benzersiz, kendine has özellikleri bulunan, çok renkli, böyle bir kültürel sermaye zenginlik, asılı kalmamalı tanıtılmalı. İşte bu amaçla Gastronomi Turizm Derneği (GTD) varlık gösteriyor.



Türk mutfağının kültürel miras olarak geleceğe taşınması ile birlikde yerel kültür zenginlerin tanıtılması ve turizme kazandırılması amacı ile Türk Turizmine hizmet vermek hedefli Gastronomi Turizm Derneği (GTD), gastronomik unsurların turistik destinasyonlara değer katan çalışmalarını sürdürmeye devam ediyor.

Bu panelin görünmeyen ana teması, İş Yaratma ve Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri doğrultusunda girişimciliğin teşviki olduğudur. Gastronomi turizminin iş yaratılmasına ve girişimciliği teşvik etmeye katkısı yadsınamaz. Bu turizmin muazzam bir istihdam kaynağı olması ve bunun çarpan etkisinin gastronomi gibi diğer sektörler üzerinde etkisi olduğu gerçeğinden kaynaklanıyor.


Turizm, kalkınma düzeyine bakılmaksızın, bir ülkenin ve kültürünün istihdamına ve uluslararası takdirine katkıda bulunan GSYİH'ya önemli bir katkıdır. Turizm, ülkelerdeki diğer ürün ve hizmetler için artan talepler için itici güç olarak hizmet verebilir ve tedarik zincirinde kalitenin iyileştirilmesini ve  ilgili değer yaratılmasını tetikleyebilir.
GTD’nin bu değerli çalışmaları, yüksek kaliteli gastronomi turizmin uluslararası çapta olması çabalarının yanı sıra girişimciliği teşvik etmek için gerekli çerçevenin oluşturulmasındaki en son gelişmeler, farklı ekosistemleri, gastronomi turizminin değer zincirinin bir parçası olan girişimlerle birleştirmeyi amaçlamaktadır.

Gastro-turistlerin taleplerini karşılamak için gereken yetkinliklere ışık tutmasının yanı sıra, girişimciliği teşvik eden, yeni başlayanları birbirine bağlayan ve dezavantajlı grupları işgücü piyasasına daha iyi entegre eden ortamların oluşturulmasını da teşvik edecektir.
Ayrıca, sektörün dijitalleşmesi sosyal  medya kullanımı gibi konular yer alan panelde yeni fırsatları analiz etme bilgilerine sahip kılmak, birlikde deneyim alışverişini teşvik etmek, iyi uygulamaları belirlemek ve turizm gelişiminin bir faktörü olarak gastronomi turizmini teşvik etmek amacı oluşturuldu.

Gastronomide israfın önlenmesi, gastronomi turizmin insan mutluluğuna katkısının konuşulduğu panelde yemeklerin tüketimdeki bilinen yanlışları-doğruları konuşuldu. Doğrular doğrultusunda, bir yerin kültürünü ve yaşam tarzını tanımak için önemli bir unsur haline gelen, bölge genelinde istihdam yaratmaya ve yeni fırsatların yanı sıra sürdürülebilir kalkınma hedeflerine katkıda bulunma yeteneği olan turizmin parlayan yıldızı gastronomi turizmin önü açıldı.



Turizmin somut olmayan kültürel miras olarak potansiyelinden, henüz kullanılmadığı için üzüntü duyulan Gastronomi Turizmini istenilen seviyelere çıkarmaya hedefli GTD Başkanı Gürkan Boztepe, hepimizn aynı gemide olduğumuzu hatırlatarak, sektöre doğrudan ilişkili kurumların temsicilerine ve başkanlarına da söz vererek son derece hiperaktif bilgi içeren panel gerçekleştirdi.

Gürkan Boztepe’nin Başkanlığını yaptığı Gastronomi Turizmi Derneğinin, 2019’da San Sebastian’da gerçekleşecek olan UNWTO Dünya Gıda Turizmi Forumunun, gelecek yıllarda ülkemizde yapılması için, emek sarfedeceği ve başaracağı inancındayız.


yilmazparlar@yahoo.com