30 Mayıs 2019 Perşembe

Via Properties - MK Travel anlaşma-28.05.2019-Yılmaz parlar


Viaport Turizm Jeneratörü

Ekonomiye büyük katkı sağlıyacak, Tuzla eğlence adası VİAPORT, yatırımcı firma Via Properties ile Tur operatörü firma MK Travel arasında, yapılan anlaşmayla bir milyon turistle hedefini belirledi. Amerika Disneyland Seaword tema parklarından adeta özeti bünyesinde bulunduran VIAPORT Turizme dolayısıyla Ekonomiye büyük bir enerji verecek. 

Disneyland’in bölgeye kazandırdığı, 70 binden fazla istihdam, 4 milyar dolardan fazla gelir göz önünde bulundurulduğunda VIAPORT eğlence adanın önemi ortaya çıkıyor.
Türkiye turizminde yeni trend VIAPORT’a kara haricinde denizden ulaşım için ilk sefer, 28 mayıs 2019 pazartesi günü Yenikapı'dan İDO salonunda yapılan basın toplantısı sonrası yapıldı.





Gerçekleşen basın toplantısında Via Properties Yönetim Kurulu Başkanı Coşkun Bayraktar, MK Travel Yönetim Kurulu Başkanı Muammer Kaya, İDO Genel Müdürü Hasan Üstündağ birer kısa konuşma yaptılar.

MK Travel Yönetim Kurulu Başkanı Muammer Kaya tur operatörü olarak yatırım yaptıklarını, VİAPORT projesinin her aşamasını takip etdiklerini devasa alanda kurulan entegre eğlence tesisine yaptıkları anlaşmayla 100 bin turist getireceklerini ancak bu sayının çok artacağını ve 1 milyon hedef belirlediklerini, her hayallerin gerçekleştiğini söyledi. 600 den fazla otel ve yine 600 fazla  hali hazırda müşterileri olan seyahat acentasıyla görüşme yaptıklarını, ifade etdi.


Bünyede Aquapark, Aslanpark,Timsah park, Temapark gibi ünitelerin olduğunu, 10 tam gün gezmekle tüm birimleri bitiremediğini dile getirdi.
Sorumuz üzerine İDO seferleri başlangıçda hergün tek sefer gidiş 11 00- ve dönüş 20 00 olarak yapılacağını söyledi.



İDO Genel Müdürü Hasan Üstündağ  Amaç VİAPORT Eğlence adasına gidecek turistlere konforlu, güvenli ve zaman açısından hızlı hizmet verebilmek, sefer tarifelerini aksatmadan uygulamak olduğunu söyledi. Üstündağ  “30 yıllık İDO tarihinde ilk defa bir eğlence merkezine yapacağımız seferimiz olacak. Bundan büyük mutluluk duyuyoruz”dedi




 Via Properties Yönetim Kurulu Başkanı Coşkun Bayraktar,  İstanbul’daki en büyük yatırımına imza attıklarını, eğlencenin nabzını tutan akvaryum, tema park, Aslanpark, timsahpark, Viaport Marina, outlet mağazalar, Kongre merkezi haricinde daha pek çok proje şu anda bitmek aşamasında olduğunu, Tuzla’ya turizm destinasyonu kazandırmaktan duyduğu memnuniyeti ifade etdi. Anlaşmayla ilgili olarak, MK Travel ile başlangıçta 100 bin üzerinden sözleşme yaptıkları söyledi. Ancak, Yönetim Kurul Başkanı Muammer Kaya’nın özverili çalışması neticesinde kendisinin de hedefi 1 bir milyon olduğunu vurguladı.
Temsili kurdele kesimi sonrası İDO ilk seferini basın mensuplarını, turizm temsilcilerini adaya taşıdı.






MK Travel iş geliştirme direktörü Hülya Kurmuş ile yolculuk esnasında ve Korsan adada yaptığımız söyleşide MK travel çok büyük sözleşmelerle yatırım yaptığı ve her seferinde anlaşma rakamların çok üstüne çıktığını belirtdi. Bu projede olmakdan çok heyecan duyduklarını çalışmakdan çok keyif aldıklarını söyledi.



yilmazparlar@yahoo.com

20 Mayıs 2019 Pazartesi

Özyeğin Üniversite Mükemmellik Merkezi Le Cordon Blue-Yılmaz Parlar

Gastronomimizde, “Le Cordon Blue”

Ülke, gastronomi turizmden istifa edebilmesi için öncelikle gasronomi eğitimine odaklanması gerekir. 

Gastronomi turizmi, bölgeye özgü yemeklerin sunulmasıyla o bölgeye ait kültürel kimliği ve mirası yansıtmakta ve böylece yerel destinasyonlar için rekabet avantajı sağlamada etkili bir araç durumdadır. Bu bağlamda gastronominin gıda biliminin önemi ve eğitimi bir kez daha gerekli olduğu aşikardır. 



Türkiye’de Özyeğin Üniversitesi ile işbirliği içinde eğitim veren, dünyadaki en ünlü ve saygın mutfak ekolü, Le Cordon Bleu’nün gastronomik vizyonumuzda etkisi önemli ölçüde yüksek seviyelerdedir. 

1895 yılında Paris'te kurulan, bugün dünya genelinde pek çok ülkede faaliyet göstermekte olan, mutfak sanatları yönetimi programlarında yıllık yaklaşık 20 binden fazla öğrenciyi mezun eden, Le Cordon Bleu’nün Özyeğin Üniversitesi Mükemmellik Merkezi’nde, 17 Mayıs 2019, Cuma günü, Le Cordon Bleu Eğitmen Şefleri, katılımcılara Fransız Mutfağından lezzetler sundu. 



Fransa'daki mutfak geleneği ve profesyonel saygısıyla dünya çapında popülerliğe sahip olan Le Cordon Blue, ayrıca ticari bir bağlamda, ticari şeflerin eğitimleri için, özellikle mesleklerinin üst seviyelerinde gelişimi konusunda çok yüksek seviyeli öğretim programları ile eşanlamlı hale gelmiş durumdadır.

Mutfak, Pastacılık ve Ekmekçilik sertifika eğitimleri veren, dünya’nın en prestijli mutfak sanatları ekolü kabul edilen, Le Cordon Bleu’nün 29 Temmuz 2019 tarihinde başlayacak ve 7 hafta sürecek Le Cordon Bleu sertifikası için, uluslararası eğitmen şeflerden eğitim alacak olan öğrencilerin katılacağı kurs hakkında Le Cordon Bleu Türkiye Direktörü Defne Ertan Tüysüzoğlu, katılımcıları bilgilendirdi.

Yurt dışı eğitimlerinde ve çeşitli gastronominin alanlarında tecrübeli otoriter isim olan Le Cordon Bleu Türkiye Direktörü Defne Ertan Tüysüzoğlu, Özyeğin Üniversite, Le Cordon Blue, Mükemmellik Merkezi hakkında bilgiler paylaştı. Mutfak ufkunu zenginleştirmek için seçenek sunan kurslar hakkında bilgiler verdi. 



Prestij taşıyan, Le Cordon Bleu Uzun Süreli Programlar, Profesyonel Mutfak Programı, Profesyonel Pâtisserie Programı, Haftasonu Mutfağı Programı, Yoğun Fırıncılık Programı, Kısa Süreli Gurme Kursları, Kişiye Özel Kurslar gibi Özyeğün Üniversite Mükemmellik merkezde sadece yemek kursları veren Le Cordon Blue ufkunuzu açmaktadır. Kurs sonrası mutfak sürecini anlamayı, ürünlerle etkileşmeyi ve aşçılık dilini yorumlamayı öğrenmekle birlikde, alınan teknikle kendi yemek kültürünü ifade etme yeteneklerini geliştirebilirdiniz.

Geleneksel tariflerden en gelişmiş eserlerden çok çeşitli mutfak deneyimleri yaşamaya davet eden, okul her seviye ve eğitim ihtiyacına yönelik alternatifler içeren geniş bir program ve kurs yelpazesi sunuyor.
Türkiye’nin haute mutfak dünyasında profesyonel olarak büyümesindeki rolü büyük. 

Özyeğin Üniversite Mükemmellik Merkezi’nde, katılımcılara Fransız Mutfağından lezzetler sunan, master Şef Arnaud Declercq; “Portakallı ördek” ve master Şef Paul Métay; “Kırmızı şaraplı çikolata soslu baharatlı Dacquoise”​ reçetelerinin yapımını, keyifli sunumunu detayları ile anlatarak püf noktalarını paylaştılar. Yapılan yemekler etkinlik sonunda tadıldı ve sunulan tatlar katılımcıların büyük takdirini topladı.

Turizm pastası büyüdükçe gelişme seviyesinden bağımsız olarak her ülke bu pastadan aldığı payı arttırmaya çalışmaktadır. Türkiye turizmi için önemli potansiyelli ekonomik ve sosyal olarak beraberinde birçok avantajı da getiren gastronomi turizmi, turizmde oynadığı rolü, genel olarak gıda endüstrisi hakkında daha fazla farkındalık yaratıyor hızla gelişen bir endüstri haline geliyor. Bu bağlamda yeteneklerini geliştirmek, gastronomi veya turizm alanında kariyer yapmak isteyen pek çok insan var.

Seyahat, yemek, toplum ve kültür tutkusunu resmi bir nitelik haline getiren gastronomi, becerilerini geliştirmek ve yemek geçmişi, yemek turizmi, pazarlama, yemek teknolojisi ya da yemek yazma gibi alanlardaki bilgilerini geliştirmek isteyenlere hitap eden bütünsel gastronomik deneyimler için eğitim ve bu kurslar çok önemlidir.    


Geleceğe taşınan mevcut yiyecek deneyimlerinin derinliğini ve kalitesini artırmaya yardımcı olur. Bu yenilikçi program, turizm eğitimini yeniden şekillendirir ve öğrencileri yerel gıda fikirleri ve girişimleri, bölgesel gıda kültürlerini canlandırma ve inşa etme becerileri, turizmin ekonomik ve sosyal etkilerine ilişkin içgörü anlayışı ve daha bilinçli bir yaklaşım benimsemeye yönelik bir anlayış oluşturma konusunda eğiterek endüstriyi zenginleştirir.  

Hem dünya’da hem de Türkiye’de turizm sektörünün büyüme hızı küreselleşmeye paralel olarak gerçekleşmektedir. Turizm sektörünün dünya istihdamına katkısı açısından bakıldığında tüm dünyada turizm sektöründe istihdam edilen insan sayısı 300 milyona yaklaşmış bulunmaktadır. Bu rakam, dünya istihdamında her 11 kişiden birinin turizm sektöründe çalıştığı anlamına gelmektedir. Ayrıca dünya GSMH’nın %10’u turizm sektöründen oluşmaktadır. Turizm sektörünün dünyadaki geliri Türkiye ekonomisinin 9 katıdır. Bu sektörün yarattığı istihdam Türkiye nüfusunun 4 katı kadardır. Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi (WTTC) verilerine göre turizm sektörü 2023 yılında mevcut büyüklüğünün 2 katına ulaşmış olacak ve otomotiv sektörünün 6 katı, kimya sanayinin 5 katı ve madencilik sektörünün 4 katı istihdam sağlayacağı öngörülmektedir. 

Böylelikle gastronominin önemi ve bilimsel olarak olarak uygulamada eğitimin rolü ortaya çıkıyor. 

yilmazparlar@yahoo.com

6 Mayıs 2019 Pazartesi

2. Bursa Gıda Fuarı-Globalden Yerele Gastronomi Turizm Paneli-Yılmaz Parlar

Gastronomi Merkezi  Bursa Olmalı 

2-4 Mayıs 2019 tarihleri arasında, Merinos Atatürk Kongre Kültür Merkezinde, sektör profesyonellerine yönelik 2. Bursa Gıda Fuarında düzenlenen Yönetim kurul Başkanlığını Gürkan Boztepe’nin başkanlığını yaptığı GTD Gastronomi Turizmi Derneği tarafından gerçekleştirilen “Globalden Yerele Gastronomi Turizm Paneli" katma değerli çok önemli sunumlarıyla fuara ilham kaynağı oldu.




Bursa gastronomi merkezi olması yolunda hayat bulan örneklemeleri zihne yerleştirdi.

Her şeyden önce bir tarım kenti olan muhteşem Uludağ Dağı eteklerinde yer alan ve Uludağ'dan akan suların suladığı bereketli çok verimli topraklar üzerindeki Yeşil Bursa, birçok kimliğe sahip nadir şehirlerimizden biri olarak sanayi kadar, tarih, kültür ve turizm açısından da değerli.

Panelin konusuna bakıldığında yerel özün ve küresel mantığın harmanlanması anlamı taşıyor.

Yüksek turist kitlesine sahip kent diğer bölgelerinden gelen geleneksel yerel yemeklere uygun olduğu yerlerde, gıda turizmi tarafından kazandırılan yerel-küresel ilişkiyle gastronomi turistlerin bu lokantaları ziyaret etmekle, turist deneyimine dönüştürür ve onu yerel ve küresel, geleneksel ve otantik arasındaki ilişkinin yeni dinamiklere dayanan gastronomik bir görüntüsünü yaratarak yeni turistlere yönlendirir.
GTD Yönetim kurul Başkanı Gürkan Boztepe’nin moderatörlüğünü üstlendiği panelin konuşmacıları Mine Ataman, Turkish Coffe Lady Türk Kahvesi yatırımcısı Gizem Şalcıgil White, Bursa GTD temsilcisi ve Yönetim Kurul üyesi Ramazan Başan, Bilecik’in Kurşunlu köyü Bedriye Berber Engin.



Moderatör GTD başkanı Gürkan Boztepe, Etnik vitrinlerden kentsel dönüşüm alanlarındaki Gastronomik yollar, küresel ve yerel arasında sokak deneyimin kentsel bir gastronomik rota temelinde yurtdışında Gastronomi Tırı projesini gerçekleştirmesinin, GTD’in misyonu olan Türk mutfağını yurt dışında tanıtmaya ses getirecek yollardan biri olarak projesini sundu. Dünya Yoğurt Konferansının Bursa’da gerçekleştirmek için yürüttükleri çalışmaları ve Bursa Çocuklara yönelik soru vevap şeklindeki kitapçık projeleri; yoğun çalışan, Gastronomi Turizm Derneğinin misyonundaki hassasiyeti ve ciddiyetinin bir göstergesi olarak oldukça takdir topladı.
Gastronomi harcamaların bireysel rakamlarla örnekleyen Boztepe, Turisti çok çeken ülkelere göre rakam frekansların yurt içinde harcanan rakam azlığına dikkat çekerek çok yol katedimesi gerektiğinin altını çizdi.
Haklı bulduğumuz sunumdaki konular;  Yiyecek ve böylece gastronomi her zaman turizmin bir parçası olmuştur. Dahası, turizm harcamalarının üçte birini temsil ettiği için önemli bir bölümünü oluşturmuştur.
Gastronominin varış yerinin imajı üzerindeki önemi, yeterince anlaşılamadığıdır.
Gastronominin sadece turist deneyiminin önemli bir parçasını oluşturduğu için değil, aynı zamanda postmodern toplumlarda güçlü bir kimlik kaynağı haline gelir.
Sevgiyle yaptığı ekmeğiyle yoluna devam eden, 
Mine Ataman Bread" kurucusu, yaratıcı içerikler geliştiren, Mine Ataman, Panelde geliştirdiği inovatif  projeleri, geleceğin konsept ve ürünleri hakkında bilgiler paylaştı.



Ekşi Mayalı ekmek alanında kendi markasını ve unlu mamuller marka danışmanlığı altyapısını oluşturan Mine Ataman, ekmek ve kültürü ekmek israfı konularında çalışmaları hakkında açıklamalarda bulundu. 10 bin yıllık Anadolu uygarlıklarında yer alan başakdan buğdaydan söz ederek ekmeğin Anadolu’dan Dünyaya yayılmasını hatırlatdı.

2012 yılından beri Türk kahvesi kamyonuyla dünyayı şehir şehir dolaşan, lokumu, kahveyi, Türk sohbetliğini dostluğu dünyaya tanıtan Gizem Şalcıgil White, Turkish Coffee Lady, Türk kahvesinin yurtdışında bir markaya dönüşmesinin önemi vurgulandı.
Yüzde 100 Arabica çekirdeklerinin haricinde, Columbian ve Guatemala lezzetlerini taşıyan özel harman, Turkish Coffee Lady hakkında kısa bilgiler verdi.
Bir grup gönüllü arkadaşı ve Kurukahveci Mehmet Efendi’nin desteği ile 2012 yılında başlattığı kar amacı gütmeyen ‘Gezici Türk Kahvesi Evi (Turkish Coffee Truck) ile Amerika’ya ve diğer ülkelere seyahat gerçekleştiren, adeta kahve elçiliği yapan Gizem Şalcıgil White, Amerika’da günde 400 milyon bardak kahve tüketildiği halde Türklerin tüm dünyaya kahve kültürünü yaydığını bilinmediğini söyledi. 
White, son yıllarda gurme kahve trendinin artması ile Turkish Coffee Lady girişimini 2017 yılında başlattığı ve Turkish Coffee Lady, Türk kahvesi sohbetleriyle toplumları birbirine yakınlaştırmayı amaçladığı, bilgileri paylaştı.



Turizmin iş ve zenginlik yaratma, sürdürülebilir kalkınmaya katkıda bulunma ve altyapı sağlama potansiyeli düşünüldüğünde;  Gastronomi Turizmi Derneği Bursa Temsilcisi Ramazan Başan, seyahat ve turizm, doğrudan ve dolaylı olarak, büyük bir GSYİH yüzdesini ve dünya ekonomisinde büyümeye devam etmesi, çok sayıda iş yaratması, ve turizmin parlayan yıldızı olan gastronominin, Bursa şehrinde istenilen hedeflere gelebilmesi için çalışmalarına soluksuz devam etdiklerini projelerini anlatdı.
“Sıra dışı okur” seçilen, üç binden fazla kitap okuduğunu, kitaplardan öğrendiği eko turizme yönelen, Bilecik’in Kurşunlu köyünden Bedriye Berber Engin, tüm engellemelere karşı direndiğini köyde bulunan diğer kadınlarla birlikde, Kurşunlu Köyü’nü bir eko köye çevirdiği süreci anlatdı.



Mikro düzeyde gibi gelen bu hikaye bir noktada   Anadolu’daki binlerce köye örnek olmasıyla makro düzeyde eko kalkınmanın kaldıraçlarından biri, gastronomi Turizmin dinamik göstergesi. 
Bize görede, turizm işlerinde özellikle gastronomi turizminde büyük oranda kadın, azınlık ve genç istihdam edilmektedir, çoğunlukla küçük ve orta ölçekli şirketler bulunmaktadır ve iyi eğitim ve aktarılabilirlik sunmaktadırlar.

Seyahat ve turizmin çevrenin korunması ve iyileştirilmesi ve yerel çeşitlilik ve kültürün korunması için bir katalizör görevi gördüğü, sayısız iyi örnekleri var olduğu gerçeğiyle Bu tür fuarların ve buna benzer panellerin önemi inkar edilemez.

Panel, Network Fuarcılık Yönetim kurul Başkanı Hasan Eker, GTD Gastronomi Turizmi Derneği Yönetim kurul Başkanı Gürkan Boztepe’ye katkılarından dolayı teşekkür ederek, Boztepe ve panelistlere plaket vermesiyle sonlandı.



yilmazparlar@yahoo.com

1 Mayıs 2019 Çarşamba

Lojistikde -Ölüm Fermanı-Yılmaz Parlar


Lojistikde  “Ölüm Fermanı” 

4.Ekonomi-Lojistik zirvede açılış konuşmasında DEİK Lojistik İş Konseyi Başkanı – FIATA Kıdemli Başkan Yardımcısı, UTİKAD Yönetim Kurulu Başkan yardımcısı Turgut Erkeksin; Lojistik firmalarının önüne getirilen lojistik hizmet sözleşmelerinin adeta bir “ölüm fermanı” niteliğinde olduğu ve sözleşmenin hemen hemen tüm maddelerinin hizmet alan tarafı korur biçimde düzenlendiği söyledi.



29 Nisan 2019 Pazartesi günü Levent Windham Grand Hotelde gerçekleşen 4.Ekonomi-Lojistik zirvede Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, konuşmasında dış ticaret kapsamındaki ithalat hacminde yaşanan radikal düşüş, Gümrükteki tıkanıklıklar, gümrük süreçlerinde yaşanan sorunlar özellikle Kapıkule’deki sorunlar, lojistik ve gümrük süreçlerinin iyileştirilmesi, Transit ticaretin kolaylaştırılması, Demiryolu altyapısının geliştirilmesi konular hakkında konuşmasını sürdürdü.




Başkan Emre Eldener Yapısal reformlarda Gümrük Kanunu’nun gümrük süreçlerini hızlandıracak ve bürokrasiyi azaltacak taşımacılık ile konuları dile getiriken, Başkan Yardımcısı Turgut Erkeskin Belge ve İş Kontratları konularını ele aldı.




Ayrıca konuşmalarda, İstanbul Havalimanı’nda hertürlü kargo hizmeti veren firmalara uygulanan ofis, iletişim vs.  ile ilgili maliyetlerin çok yüksek seviyelerde oluşu, Türkiye Lojistik Planı çalışmaları, Lojistik sektörünün teşviklerden yararlanmaları, Dijital lojistik, E-Ticaretin gelişmesi, Endüstri 4.0 sektöre uygulama konuların önemine dikkat çekildi.

Turkcell Tedarik Zinciri Yönetiminden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ali Türk - Dijitalleşen Yeni Dünya’ya Hazırmıyız. Başlıklı sunumunda; Neden Dijitalleşmek Zorundayı,  Dijital Dönüşümün Olmazsa Olmazları,  İnsan, Süreç, Ürün Yeni Teknolojiler İş Yapış Şeklimizi Nasıl Değiştiriyor,  Dijital Dönüşümün Getirdiği Fırsatlar konularını ele aldı. 




UND Danışmanı Fatih Şener’in Moderatörlüğü üstlendiği Ekonomide Yaşanan Dönüşümlerin Lojistik Sektörüne Etkileri ve Lojistikte Gelecek Perspektifleri konulu oturumun panelistleri; Sabay Lojistik Yönetim kurulu Başkanı Bülent Aymen, Alışan Lojistik Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Damla Alışan, Solmaz Lojistik Taşımacılık Grup Başkanı Yalçın Dorman gibi isimler; Dünya Ekonomisindeki Değişimlerin Türkiye’ye Etkileri Lojistik Sektörünü Nasıl Dönüştürecek, Yeni Ekonomi Oluşurken Lojistik Sektörü Nasıl Konumlanmalı, Atılması Gereken Adımlar ve Gelecek Perspektifler, Lojistiğin 2023 Rotasında Neler Olacak, Yatırım ve Finansman Sorunlarına Bakış, Lojistikte Optimizasyon İçin Dijital Dönüşümün Yarattığı Fırsatlar, Dünya Lojistik Performans Endeksi ve Türk Lojistik gibi  sektörünü tüm önünü tıkayan sorunları çözümleriyle birlikde işlediler.




Ekonomi Ve Teknolojideki Değişimlerin Taşıma Modlarına Yansımaları ve Lojistikte Gelecek Perspektifleri konulu panelin Moderatörü Trans.eu Group SA Doğu Avrupa ve Avrasya Direktörü Ege Özsaygılı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Deniz Ticareti Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Bülent Sönmez, İMEAK Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi İbrahim Kemal Barış Dillioğlu, DEİK Lojistik İş Konseyi Başkanı – FIATA Kıdemli Başkan Yardımcısı – UTİKAD Başkan Yardımcısı Turgut Erkeskin TÜRKLİM Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Hakan Genç panelistlere; Uluslararası Taşımalarda Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Dijital Dönüşümün Kara, Hava, Deniz ve Demiryolu Taşımacılığına Etkileri, Fırsatlar ve Sorunlar, İntermodal Taşımacılığın Türkiye’de Gelişimi, Fırsatlar ve Sorunlar, Denizyolunda 2023 İçin Stratejik Hedefler, Ro-Ro’da Mevcut Projeler ve Yeni Güzergahlar, Limancılık Sektörünün Güncel Durumu ve Çözüm Arayan Sorunlar gibi sorular tevcih etdi.





Yol Projesi İle Yük Taşımacılığında Fırsatlar Ve Riskler konulu panelde;  Çin’in ortaya koyduğu ve Türkiye’nin de Önemli bir parçasını oluşturduğu Kuşak ve Yol Projesi’nin Lojistik Sektörüne Etkileri, Kuşak ve Yol Projesi Başta Olmak Üzere Demir İpekyolu’ndan Viking Projesine Uluslararası Projelere Türkiye Nasıl Entegre Olacak, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattının Açılmasıyla Türkiye Demiryolunda Hangi Avantajları Elde Etti, Demiryolunda Serbestleşme İle Başlayan Süreçte Gelinen Nokta, Sorunlar Ve Çözümler masaya yatırıldı oturumun Moderatörü Konsped Genel Müdürü Mete Tırman, Ğanelistler; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Demiryolu Düzenleme Genel Müdürü Bilgin Recep Bekem, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı TCDD Taşımacılık A.Ş. İstanbul Bölge Müdürü Veysi Alçınsu,  DTD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Onur Küçükakdere, UND İcra Kurulu Başkanı Erman Ereke gibi sektörde başarılı isimlerdi.

THY Yönetim Kurulu Üyesi Orhan Birdalîn Moderatörlüğü üstlendiği Türkiye’nin Hava Kargoda Hub Olma Hedefinde Gelinen Nokta Ve Atılması Gereken Adımlar başlıklı panelde;  SHGM Havacılık Güvenliği Daire Başkanı Serdar Karabulut,
AHL Başmüdürü Timur Alp Bayrak, Türk Hava Yolları Genel Müdür (Kargo) Yardımcısı Turhan Özen, REIBEL Taşımacılık Genel Müdürü Arif Badur, İstanbul Havalimanı Hava Taşımacılığında Dünya Dengelerini Nasıl Etkileyecek, Türkiye’nin Hava Kargodaki Konumu, Beklenti ve Hedefler, Türkiye’nin Hava Kargoda Uluslararası Prosedürlere Uyumu ve Atılması Gereken Adımlar, Hava Kargo Sektöründe Dijital Dönüşüm, Fırsatlar ve Sorunlar konularını işlediler.

Zirve sonrası, Yılın Lojistikte Başarı Ödülleri Töreni gerçekleşti. Ödüle layık görülen firma temsilcileri ödüllerini alarak kısa şekilde duygularını belirtdiler.

yilmazparlar@yahoo.com

28 Nisan 2019 Pazar

Skal İstanbul-Ramada Plaza -Yılmaz Parlar


Dünya SKAL Günü

Başkanlığını Ata Eremsoy’un yaptığı, SKAL International İstanbul Kulübü, geleneksel aylık toplantısını, Genel Müdür Özer Diler’in ev sahipliğinde, Ramada Plaza Hotelde gerçekleştirdi.




28 Nisan Dünya SKAL Günü kapsamında kutlanan toplantıda, Atamızın armağanı, geçmiş 23 Nisan Çocuk Bayramı bir kere daha anıldı ve Turizm Haftası ile birlikde daha da önem kazandı.



Küresel turizmi ve dostluğu teşvik eden, Seyahat ve turizm endüstrisinin tüm kollarını birleştiren, Dünyadaki turizm liderlerinin profesyonel organizasyonu olan SKAL, 85 ülkede 357 kulüpte 15000 fazla üyeye sahip. 28 Nisan 1934'te çalışma oturumları düzenlendi ve bu nedenle kuruluş tarihi olarak kabul ediliyor ve Dünya SKAL günü olarak kutlanıyor.



Toplantıya SKAL Uluslarası SKAL Dernekleri Türkiye Federasyon Geçen Dönem  Başkanı Faik Alsaç, SKAL İstanbul kulübü Başkanı Ata Eremsoy, SKAL İstanbul Kulübü As Başkan Ayşe Önen, Yönetim kurul üyeleri, Genel Sekreter Can Arınel, Selma Tatar, Meltem Tepeler, Mustafa Devrim Yalçın, Özen Kırant Yozcu, ICCA Avrupa Bölge Direktörü Elif Balcı Fisunoğlu, TÜROB Başkanı Müberra Eresin, TÜROB eski Başkanı Timur Bayındır, IRO Başkanı Dr. Sedat Bornovalı, SKAL İstanbul Kulübü geçen dönem Başkanları, Vedat Bayrak, Sadettin Bülbül, GM - Marriott Hotels Turkiye Satış Genel Müdürü Seyhan Ayel Girit  Başda olmak üzere, SKAL İstanbul Kulübü üyeleri, turizm üst düzey temsilcileri ve turizm dünyasının seçkin isimleri katıldılar.



SKAL İstanbul kulübü Başkanı Ata Eremsoy yaptığı konuşmasında Atatürk’ün Çocuklarımıza armağı 23 Nisan Çocuk Bayramını bir kere daha anarak bugünlerde var olmamızı ve güzel ülkemizi bizlere kazandıran Atamıza olan minnet duygularımızı dile getirdi.



Toplantı SKAL İstanbul Kulübü Genel sekreteri Can Arınel’in gündemi misafirleri sunmasından sonra SKAL Uluslarası SKAL Dernekleri Türkiye Federasyon Geçen Dönem  Başkanı Faik Alsaç tarafından ifa edilen ve tüm katılımcıların birlikde söylediği rituel SKAL Toast sonrası konuşan Başkan Eremsoy, Turizm son aylarda doluluk oranların yüksek seviyelerde oluşunun ve Batı turizmin Türkiye’ye dönmesinin memnuniyet verici olduğunun altını çizdi.



Başkan Eremsoy, birlikte çalışmak, ağı en üst düzeye çıkarmak sorumluğu içinde, daha dirlik içinde faaliyetlerini sürdürebilmek için üyelerin, fırsat oluşturan toplantılara ful katılmalarının arzusu içinde olduklarını, üyelere gelemeyenleri teşvik etmeleri hususunda istekde bulundu.



Başkan Eremsoy konuşmasının sonrasında Genel Müdür Özer Diler’e kulübün geleneksel aylık toplantısına katkılardan dolayı teşekkür plaketini takdim etdi.
Turist rehberlerini, güçlendirmek amacıyla tek çatı altında buluşturan, mesleğini ileri seviyelere taşıyabileceği, her türlü olanak fırsatını yakalabileceği, bulabileceği kurum İstanbul Rehberler Odasının (IRO) Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Sedat Bornovalı, aylık toplantının konuk konuşmacısıydı.




İstanbul Özel İtalyan Lisesi, Boğaziçi Üniversitesi Turizm ve Otel İşlemeciliği ve İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi bölümlerini bitiren, İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Tarihi Yüksek Lisans ve Doktora programlarını tamamlayan, 20. dönem Kültür ve Turizm Bakanlığı profesyonel Turist Rehberliği Kursunu bitireren, İtalyanca ve İngilizce dillerinde Turist Rehberi olan (IRO) Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Sedat Bornovalı’nın özgeçmişini sunan Genel sekreter Can Arınel çok ödüller alan Bornavalı’nın İtalya Cumhuriyetinden aldığı Şövalye ve Liyakat Nişanı ödülünü özellikle vurguladı.




Başkanı Dr. Sedat Bornovalı önceki dönem Başkanı Şerif Yenen ile kanunlaştırdıkdıkları Odanın geçmişiyle ilgili ufuk turu yaptırdı. Başkan Ata Eremsoy’un daha hiperaktif olması adına sorduğu iki soruyu ve üyelerden gelen soruları cevaplandırdı. Hayatını kaybeden, ünlü İtalyan yazar Umberto Eco ile bir anekdot paylaştı.Duygulandığı gözlerden kaçmadı.



Masamızda bulunan Geçmiş dönemlerde Uzun süre TÜROB Başkanlığını başarıyla sürdürmüş duayen Timur Bayındır ile sohbetimizde Konaklamayla ilgili doluluklar verimi sorduğumuzda, iyiye doğru gidiş var trendin yükseldiğini söyledi. Ancak yapmamız gerekenlerle istediğimiz seviyelere gelebileceğimizin altını çizerek kendi haline bırakmamamızı vurguladı.



Toplantı Ramada Plaza Hotelin toplantıya emek verenlerle yönetimin toplu hatıra fotografı çektirmesiyle son buldu.

28 Nisan Dünya SKAL günü aynı zamanda ILO Dünya iş güvenliği ve sağlığı günü umarız sağlıklı bir turizm mevsimiyle birlikde tüm mevsimlere yayılan güvenli turizm yılımız olur.
Yönetim kurulu toplantı sonrası çalışmalarına devam etdi. 



yilmazparlar@yahoo.com

9 Nisan 2019 Salı

Vodafone İstanbul Yarı Maratonunda Duyarlı Adımlar-Yılmaz parlar

Maratonda Duyarlı Adımlar

Sürdürülebilir başarısını bireysel sorumluluğuna taşıyan maratoncu süper atlet Mehmet Çakmak Türk Kanser Derneğine destek için duyarlı adımlarını parkura taşıdı.


"Yeşil Yarı Maraton" konseptinde 7 Nisan 2019 Pazar günü gerşekleşen Vodafone İstanbul Yarı Maratonunda Mehmet Çakmak Başkanlığını Burak Duruman’ın yaptığı Türk Kanser Derneğine farkındalık yaratmak adına sporcu arkadaşlarını da desteğe ilave ederek sağlık için koştular ve 74 farklı ülkeden onbinlerce koşucunun katıldığı yarışı iyi dereceyle tamamladılar.



Gençlik yılarından itibaren devamlı koşan, uluslar arası ve Ulusal Yarımaraton- Maraton gibi uzun koşu yarışmalarına başarılı imzalar atan sayısız madalya kazanan, Maratoncu Mehmet Çakmak ve arkadaşları Yaşar Duygulu, Dursun Yılmaz, Emrah Vardar (DNA kökenli Nokta atışlı Kanser ilacının TUBİTAK GMBE projesi içinde), Türk Kanser Derneğinin Tshirtleri, rozetleri ve şapkalarıyla koştular, basın mensuplarına kanserde erken teşhisin önemi hakkında yorumda bulundular. Ayrıca Yabancı ülke kazananları da Türk Kanser Derneği Şapkalarıyla mikrofonlara seslendiler.



1-7 Nisan Dünya kanser haftası kapsamında Türk Kanser Derneği Başkanı Burak Duruman Dünyada yılda 14 milyon Türkiye’de Yılda 165 bin kişiye yeni kanser teşhisi konulduğunu, artarak devam edeceğini, erken tanıyla kadınların taramalarını düzenli olarak yaptırmaları gerektiğini vurguluyor.


Kanserden ölümlerin ana nedeni teşhiste yaşanan gecikme” göz önünde tutulduğunda; “Her sekiz kadından birinin meme kanseri” olduğu erkeklerin prostat kanseri vakaların artdığı günümüzde, erken teşhis ve tanı sayesinde meme kanseri olma riskinin yüzde 10 oranında gerilediğini, yüzde 100 tedavisi olan meme kanserinde erken teşhis çok önemli ama bunun için farkındalık yaratmak olduğunu her platformda dile getirmekteler. 


Türk Kanser Derneği sağlıklı dinamik beden için her zaman spor yapmanın önemine dikkat çekmek adına Maratonun manevi destekcileriydi.



Dernek bilgilendirmelerine göre; Kanserin, erkek, kadın, çocuk hiçbir kısıtlaması yok. Özellikle testis kanseri vakaları çok artdığı, kanser vakaları özellikle genç yaşlara inmeye başlamış durumda. Kanserlerin yüzde 35-40'ı gençler arasında görülüyor.
Dernek şu ana kadar 3 milyona yakın insana dokunmuş. Kamu statüsünde olunduğundan, her yerde halka yardımcı olmaya çalışmaktalar.
Bu yararlı başarılı Dernek adına, Kanserde farkındalık yaratmak amaçlı koşan Başda Atlet Mehmet Çakmak ve sporcu arkadaşlarını bizler takdir ediyoruz. 

yilmazparlar@yahoo.com

6 Nisan 2019 Cumartesi

7. ACE OF M.I.C.E. Ödülleri-Yılmaz parlar

7. ACE OF M.I.C.E. Ödülleri

Etkinlik Ve Toplantı Sektörünün 'Oscar'ları niteliğinde olan  7. ACE OF M.I.C.E. Awards, etkinlik ve toplantı ödülleri muhteşem bir törenle sahiplerini buldu. 
Ünlüler ödül almak yerine  bu kez ödül verdi.



Her yıl dünyaca ünlü markaları ve etkinlik profesyonellerini ağırlayan ACE of M.I.C.E. Awards Etkinlik ve Toplantı Ödülleri’nin görkemli töreni Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleşti. 

“Connecting Dots” konseptiyle MICE endüstrisinin Oscarları olarak bilinen görkemli törende, etkinlik ve toplantı sektörünün en iyileri açıklandı. Geceye, iş, sanat, siyaset ve cemiyet hayatının önde gelen isimlerinin de bulunduğu 1.900 kişi katıldı. 



Görkemli törenin yıldızlar geçidine dönüşen kırmızı halısında birbirinden ünlü isimler yer aldı. Ödül töreninin, kırmızı halı celebrity röportajlarını başarılı sunucu Dilay Korkmaz yaptı. ACE of M.I.C.E. Awards’da her yıl, ödül kazananlar ve sahne performansları kadar geceye katılanlar şıklıklarıyla da göz kamaştırdı. 


Bugüne kadar törenlerde ödül almaya alışkın olan ünlü isimler, bu kez ödülleri veren taraftaydı.Sektörün Oscarları olarak bilinen törende, ödülleri sahiplerine ünlü sanatçılar, Sinan Akçıl, Yıldırım Mayruk, Suzan Kardeş, Wilma Elles, Tan Sağtürk, Saba Tümer, Ivana Sert, Ahmet San, Çiğdem Tunç, Tuğba Özerk, Banu Noyan, Aslı Şafak ve Ömür Gedik'in de aralarında bulunduğu isimler verdi. 


Davetlilerini görkemli şovlarıyla büyüleyen ACE of M.I.C.E. Awards’ın sahnesinde en yeni teknolojiler, büyüleyici dans şovları ve sahne performanslarıyla birleşti.  “Connecting Dots” mottosuyla yapılan 7. ACE of M.I.C.E. Awards Etkinlik ve Toplantı Ödülleri kapsamında 78 finalist, Türkiye’nin en itibarlı ve prestijli ödülüne sahip olabilmek için yarıştı. Türkiye’nin en iyi markalarının üst düzey yöneticileri ve sektör profesyonellerinden oluşan 84 kişilik jüri heyeti, noter huzurunda etkinlik endüstrisinin en iyilerini belirledi.


7. ACE of M.I.C.E. Awards Kazananları

7. ACE of M.I.C.E. Awards 2019 Onur Ödülü Türk Hava Yolları Adına Yurtiçi Satış Başkanı Emre Menevşe Ödülü Takdim Eden: Ticaret Bakan Yardımcısı  Rıza Tuna Turagay ve  Volkan Ataman


7. ACE of M.I.C.E. Awards 2019 Başarı Ödülü-Şekib Avdagiç - İstanbul Ticaret Odası /Yönetim Kurulu Başkanı Ödülü Takdim Eden: Magicbox  Genel Müdürü /Vedat Coşkun-İstanbul Vali Yardımcısı İsmail Gültekin ve Volkan Ataman

En İyi Etkinlik: Figür Turizm  Teknoloji Zirvesi 2018/Turkcell
Ödülü Takdim Eden: Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı İsmail Gülle  

En İyi Etkinlik Jüri Ödülü: Heymo® The Experience Design Company Rıot Games League Of Legends Türkiye Büyük Finali 2018
Ödülü Takdim Eden: Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği Başkanı Selçuk Boynueğri


Portaxe En İyi Davet Etkinliği-Lobby Event Factory-Akfen’li Yıllar
Ödülü Takdim Eden: Portaxe İşletme Sahibi Lütfü Sapmaz Ve Suzan Kardeş

2019 Mıce Sektörüne Katkı Ödülü: Elif Balcı Fisunoğlu / Icca Derneği Avrupa Bölge Direktörü Ödülü Takdim Eden; Egemen Bağış ve  Volkan Ataman

2019 Başarı Ödülü ;Yeliz Gül Ege -Antalya Tanıtım Vakfı Başkanı, Ödülü Takdim Eden;Jüri Onursal Başkanı Prof. Dr. Semih Baskan 

D&R En İyi Gerilla Etkinliği: Proset Event-Unılever Rexona İle  Ferah Yolculuklar Ödülü Takdim Eden: D&R

2019 En İyi Yurtdışı Turizm Yatırımı; Merit Grand Mosta Hotel. Ödülü Takdim Eden; Ahmet San ve Türkiye Otelciler Birliği Başkanı Müberra Eresin

Başarı Ödülü; İstanbul Büyükşehir Belediyesi Turizm Müdürlüğü-Vısıt Istanbul Projesi Ödülü Takdim Eden; Volkan Ataman

En İyi Sosyal Sorumluluk Projesi VestelYürüteç Projesi Ödülü Takdim Eden: İstanbul Lütfi Kırdar Genel Müdürü Handan Boyce

En İyi Sosyal Sorumluluk Projesi Juri Özel Ödülü: Gyiad - Genç Yönetici ve İş İnsanları Derneği -Eşitlik Hareketi
Ödülü Takdim Eden: Time Pr Ajans Başkanı Mine Kalpakçıoğlu ve Sinan Akçıl 

Ramada Kazdağları En İyi Incentıve Etkinliği; Semtur -Sompo Japan Acenteler Toplantısı Ödülü Takdim Eden: Ramada Kazdağları Yönetim Kurulu Üyesi Yağız Öngen ve Aslı Şafak 

Etsmıce En İyi Etkinlik Teknolojisi: Ouchhh Yenı Medya Ajansı  Ars Electronıca Festival
Ödülü Takdim Eden: Ets M.I.C.E. Direktörü Emre Önol ve Saba Tümer 

Turkısh Aırlınes 2019 En İyi Stant Ödülü; Maestro Dmc
Ödülü Takdim Eden: İstanbul Turizm Derneği Başkanı Halil Korkmaz 

En İyi Spor Etkinliği; Uzunetap Tanıtım Organizasyon-Garmın Runfıre Salt Lake Ödülü Takdim Eden; Ece Vahapoğlu

En İyi Spor Etkinliği Juri Özel Ödülü: Nirvana Plus-5. Global Run Bodrumödülü Takdim Eden; Ömür Gedik 

En İyi Festival;  Ark Organizasyon & Bebekliler Derneği-Bebek Şenliği
Ödülü Takdim Eden; Tan Sağtürk ve Banu Noyan

En İyi Festival Jüri Özel Ödülü: Ceo Event-Teknofest Ödülü Takdim Eden: Milliyet Ekonomi Müdürü Şükrü Andaç


Skyhub En İyi Incentıve Firması: Pronto Mıce Dmc 
Ödülü Takdim Eden: Skyhub Outbound Group Manager Orhan Durmuş

W Istanbul En İyi Uyarlama Etkinlik : Heymo® The Experience Design Company-Youtube Pulse Ödülü Takdim Eden: W Istanbul Genel Müdürü/Oliver Kesseler ve Wilma Elles

En İyi Roadshow: Atölye Grup -Yarını Kodlayanlar
Ödülü Takdim Eden: Ramada Plaza Tekstilkent Genel Müdür Deniz Erçekin ve Yıldırım Mayruk 

Lıonel Hotel İstanbul En İyi Sahne Tasarımı: Illusıonıst-Tacikistan Devleti 27. Bağımsızlık Kutlamaları Ödülü Takdim Eden: Lionel Hotel Istanbul Yönetim Kurulu Üyesi Demet Uğur ve Ivana Sert 

En İyi Konser;Tema Menajerlik-Regnum Carya Lıve In Concert 2018
Ödülü Takdim Eden: Kurumsal İletişimciler Derneği Etkinlik Etkinlik Komite Lideri Özlem Kaya  ve Çiğdem Tunç

En İyi Etkinlik Prodüksiyonu: Hezarfen Danışmanlık-Ziraat Bankası Sanat Koleksiyonu Dijital Sergisi Ödülü Takdim Eden: Türob Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Topaloğlu ve Tuğba Özerk 

En İyi Çocuk Etkinliği: Elli5 Event -Hayallerin İçin Kocaman Gülümse /Capıtol Avm
Ödülü Takdim Eden: Cornelia Diamond Golf Resort Spa Genel Müdürü Zafer Alkaya ve Dilay Korkmaz 

En İyi Etkinlik/Toplantı Yönetimi Firması; Krea Mıce Ödülü Takdim Eden: Redbull Türkiye Kurumsal İletişim Müdürü Miray Fettahoğlu

Canon En İyi Ses-Görüntü-Işık Uygulaması; Tema Cc-Türkmenbaşı Uluslararası Liman Açılışı Ödülü Takdim Eden; Canon’un Kıdemli Satış Pazarlama Müdürü Yavuz Bahadıroğlu

En İyi Çıkış Yapan Etkinlik/Toplantı Yönetimi Firması: Heymo® The Experience Design Company Ödülü Takdim Eden; Fabrıc House Genel Müdürü Berna Akşit Yakuboğlu

Türkkan Turizm En İyi Teknolojik Altyapı; Biletino-Desıgn Week Turkey 2018 Ödülü Takdim Eden: Türkkan Turizm Firma Ortağı Gökçen Türkan 

En İyi Avm Etkinliği: Kamp Pozitif & Outdoor-Taurus Avm Ankara Babalar & Çocuklar Kampı Ödülü Takdim Eden: Turizm Medya Grubu Satış Müdürü Gökçe Gül

yilmazparlar@yahoo.com