20 Nisan 2017 Perşembe


TYD’nin Hedefleri Büyük

Oya Narin “Türkiye turizmi bundan sonra 6’ncı sıradan daha yukarılara çıkmayı hedeflemeli” 

Başkanlığın  Oya Narin’in yaptığı TYD Turizm Yatırımcıları Derneği yönetim kurulu vefa örneği göstererek, Yüksek Danışma Kurulu Başkanı Turgut Gür'e 2013-2017 dönemi Başkanı Murat Ersoy’a, Ortaköy Feriye Palace’da özel bir davetle teşekkür plaketi verdi. 

TYD’nin yeni dönem Yönetim Kurulu Başkanı Oya Narin’in ev sahipliğinde, kokteyl daveti 19 Nisan 2017 Çarşamba akşamı boğazın büyülü eşsiz manzarası eşliğinde Ortaköy Feriye Palace’da gerçekleşti. 


Davete Turizm Yatırımcıları Derneği üyelerinin yanı sıra, Eski Turizm Bakanı Bahattin Yücel TUROB Başkanı Timur Bayındır TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy başta olmak üzere, Turizm Sektörü örgüt Başkanları  -Temsilcileri katıldılar. Eski TTSİS ve TİSK Başkanı İş adamı Halit Narin ve Eşi Özden Narin’de davete katılarak kızlarına destek verdiler.

TYD Yönetim Kurulu Başkanı Oya Narin, yaptığı  konuşmasıda, TYD’ye yaptıkları çalışmalardan ve desteklerden dolayı, TYD’nin eski Başkan ve üyelerine teşekkürlerini sundu. 

Oya Narin, “2018 yılında turizmde yeni bir dönüşüm başlayacak. Türkiye turizmi bundan sonra 6’ncı sıradan daha yukarılara çıkmayı hedeflemeli. Turizmde yeni bir atak başlayacak. Yatırımcılar da Türkiye turizmdeki yeni atağın dinamosudur” sözleriyle umutlarını ve inançlarını dile getirdi. 

Oya Narin gelecek yıllarda, turizmde öncülük görevini üstlenmeye devam edeceklerini, görev üstlendiği süre içerisinde son derece önemli araştırmalara imza atacaklarını, buna ilişkinde tüm üyelerin desteğini beklediklerini söyledi.
TYD Yönetim Kurulu Başkanı Oya Narin’in yaptığı konuşma sonrası, Yüksek Danışma Kurulu Başkanı Turgut Gür’e ve geçmiş dönem Başkanı Murat Ersoy’a teşekkür plaketlerini  takdim etdi. 
Turgut Gür konuşmasının özetinde birlik ve beraberlik içinde biriken bilgilerini ve tecrübelerini Turizm Yatırımcıları Derneğiyle paylaşacağını dile getirdi. Eski dönem başkanı Murat Ersoy turizmde iyi yerlere gelmenin ancak pazarlamayla olabileceğinin altını çizerek pazarlamanın önemini vurguladı. Sadece yatırımlar değil yatırımlarla birlikde pazarlamaya önem verilmesi gerektiğini, ancak yatırımların bu şekilde etkin ve verimli olabileceğini ifade etdi. 
Stratejik Ekonomi Araştırma Uzmanı Tülin Hattat, Bloomberg News’den Fethiye Sarol ile birlikde Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Timur Bayındır ile yaptığımız sohbet toplantısında, Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TYD) Başkanlığı’na seçilen Oya Narin'i makamında ziyaret ederek tebrik ettiğini, TYD Yönetim Kurulu Üyesi Banu Dedeman ve TÜROB Genel Müdürü İsmail Taşdemir’in de katıldığı ziyarette, Oya Narin’i tebrik ederek, TYD’nin bundan sonraki faaliyetlerinde başarı dileklerini sunduğunu, turizm sektörünün bu iki önemli meslek kurumunun, Türk turizminin içinde bulunduğu sıkıtınların aşılması konusunda işbirliği içinde olacaklarını söyledi. 
Eski Turizm Bakanı Bahattin Yücel’de Oya Narin’in çok başarılı bir grafik çizeceğine inandığını bizlerle paylaştı. 
yilmazparlar@yahoo.com

26 Mart 2017 Pazar

SKAL Mart-2017 Toplantı-istanbul Fairmont Quasar Hotel-Yılmaz parlar




SKAL “Turizmden Vazgeçemeyiz”

Başkanlığını Emirates Havayolları Türkiye Genel Müdürü Bahar Birinci'nin yaptığı, seyahat ve turizm sektörünün tüm aktörlerin bulunduğu uluslararası örgüt SKAL’ın İstanbul Klübü, aylık toplantısını 22 mart 2017 Çarşamba günü Fairmont Quasar Hotelde gerçekleştirdi.
Türkiye'nin daha önce patlayan sektörü, Rusya ile siyasi gerginlik, bir dizi terörist saldırılar nedeniyle ve iç siyasi kargaşanın ardından ağır darbe alan turizmin yakın tarihdeki geçirdiği olumsuzluklarına rağmen, SKAL’ın İstanbul Klübü üyeleri “Turizmden Vazgeçemeyiz” vurgusuyla umutlarını çalışmalarına yönlendirdiğini gözlemleme fırsatı bulduk.
İstanbul SKAL Klübü Başkanı Bahar Birinci Yönetim kurul üyeleri ; As Başkan Ata Eremsoy, Genel Sekreter Ayşe Önen, Elif Balcı Fisunoğlu, Selma Tatar, Dr. Özen Kırant Yozcu ve Dünya SKAL Eski Başkanı -TMD Başkanı Hülya Aslantaş’ı, yanına alarak “SKAL Toast” ritüel ile toplantıyı açtı. 
Yönetim kurul üyesi -Genel Sekreter Ayşe Önen sunuculuğu üstlenerek gündemi sundu. Toplantıda, geçtiğimiz ayın yönetim çalışmalarını bildiren Başkan Bahar Birinci önümüzdeki çalışma programları hakkında bilgiler verdi. Üyelerin turizm sohbetine imkan vermek adına konuşmaları gündemi kısa tutdu. Turizmde hayata geçirecekleri, kalite üzerine yoğunlaşan yaratıcı projelerine ilham olması nedeniyle, İstanbul Klübü üyelerine başarı hikayeleri ve önemli duyurularını paylaşabileceklerini ilan ederek, 2017 parlak turizm umutlara ışık tutdu. Toplantıya ev sahipliği yapan Fairmont Quasar İstanbul Genel Müdürü Kai Winkler’e teşekkür ifadesi için kitab hediye etdi.

Toplantı öncesi, esnasında ve sonrasında gerek üyeler gerek Başkan Bahar Birinci, yönetim kurul üyesi Dr. Özen Kırant Yozcu ve Genel Sekreter Ayşe Önen ile yaptığımız söyleşilerde; Ekonominin önemli bir bileşeni olan turizm ve önemli miktarda döviz kazancı olan Turist, bir darbe aldı. Ama Türkiye'nin turizmden vazgeçmesi imkansız. Sektörün en önemli önceliği güvenlik olduğunu vurguladılar. “Turizmde hedef seçerken bir turist için aranan ilk şey barış ve güvenlik. Ancak o zaman hizmet kalitesini ve fiyatını araştırıyorlar.”  

2014 yılındaki en yüksek noktasına, GSYİH'nın yüzde 3.7'sine eşdeğer gelir getiren toplam istihdamın yüzde 2.3'ü ya da 600.000 iş üreten Türkiye 2000 yılında 10.5 milyon ziyaretten 42 milyon yabancı turisti cezbetmiş ve dünyadaki en popüler 6. turistik yer olmasına karşın, Türkiye'nin Kasım 2015'te Rus savaş uçağını düşürmesi üzerine diplomatik saldırılar sonrasında turizmin durması, Terörist saldırılardaki belirsizlikle birlikte Avrupalı ​​turist sayısının yüzde 30'tan daha azına neden olması, sayının, 2015 yılında yaklaşık 36 milyona gerilemesi ve bölgesel belirsizlikler, turizmin GSYİH'nın yüzde beşini oluşturduğu ve iş gücünün yaklaşık yüzde sekizini temsil ettiği ülke için büyük bir endişe kaynağı olduğunu dile getirdiler.
Ülkeye, 2015'te bile 31milyar dolardan fazla döviz kazandıran sektörün, 2016 yılları Türk turizminde kaybolan bir yıl olduğunun ve Yakın tarihli IMF araştırmasına göre, azalan ziyaretçi sayısı, 2016 yılında ülkenin büyümesinden yaklaşık yüzde bir GSYİH puanı eksilerek sektörlere zarar verdiğinin altını bir kere daha çizdiler. .

Ekonomik kriz nedeniyle, 2017 yılının ilk haftasında rekor seviyelere gerileyen ABD doları bazında 3.60 civarında işlem gören Türk lirasının, analistler tarafından önümüzdeki aylarda daha da zayıflaması, beklenen zayıf para biriminin ekonomik olarak faydalı olmasına rağmen - Ülkeyi ziyaret etmeye, yatırım yapmaya ve Ülkenin ihracatına yardım etmeyi kolaylaştırması beklenirken, güven belirsizliğiyle düşüşe geçen turizm yanı sıra ekonominin diğer sektörlerinide etkilemesi, uzun süreli etkilere sahip olması, toparlanmanın yavaş olacağını göstertiğini vurguladılar.
 
Hükümet tarafından turizm gelirlerini artırmak, 50 milyar dolarlık bir ölçüye ulaşmak ve 8 milyondan fazla turist çekmek için ilan edilmesi, “Komşunuzu alın ve gelin" sloganıyla yabancı ülkelerde yaşayan Türk vatandaşlarını, aynı zamanda yabancı komşularını, Türkiye'ye tatile çağırarak Türkiye'yi dünyadaki aranılan yerlerden biri haline getirme arzusunu sorduğumuzda, SKAL olarak “Turizmden Vazgeçemeyiz” Ülke adına payımıza düşenin, elimizden gelenin en iyisini yapmaya devam edeceğiz cevabını alıyoruz.

Toplantı emeği geçen otel personelin sahneye alınarak, alkış takdir ve teşekkürü ile son buldu. Yeni turizm umutların filizlendiği, yeni otel ilgili personel tarafından üyelere gezdirildi. 

yilmazparlar@yahoo.com

EGD-MKG-Türkiye'de Marka Olmak-Yılmaz Parlar Haberi


Türkiye'de Marka Olmak

Türkiye’de yatırım yapan şirketlerin oluşturduğu MKG'nin Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) ile düzenlediği "Türkiye’de Marka Olmak" başlıklı çalıştayda, "21. Yüzyılın Sorunu Kaçak, Taklit ve Sahte Ürünler" isimli raporun sonuçları açıklandı.
 Marka Koruma Grubu (MKG), Türkiye’de kaçak, sahte ve taklit ürün ticaretinin ulaştığı boyuta ilişkin raporu açıkladı. Raporda kaçak, sahte ve taklit üründe Çin’in ardından dünya 2'ncisi olan Türkiye’nin yıllık vergi kaybının 7,2 milyar dolar olduğu bildirildi.
Namık Kemal Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ümit İzmen’in OECD endekslerini kullanarak hazırladığı raporda, Türkiye’deki kayıt dışı ticaretin boyutu gözler önüne serildi. 
Raporda, Türkiye’de kaçak, taklit ve sahte ürün piyasasının büyüklüğü yaklaşık 17,2 milyar dolar, devletin kaçak ticaret nedeniyle uğradığı vergi kaybının ise yaklaşık 7,2 milyar dolar olduğu bildirildi.
Rapora göre Türkiye, dünyada en çok sahte ürün ele geçirilen ülkeler sıralamasında Çin’in ardından ikinci sırada yer alıyor. Taklit ve sahte ürün piyasasında ilaçta Hindistan, gıdada Mısır, parfüm ve kozmetikte Türkiye’nin adı öne çıkıyor. Kaçak, sahte veya taklit ürün kullananların yüzde 78’i, sahte ürün sitesinde buldukları ürünler yüzünden markayı suçluyor. G20 ülkelerinde her yıl sahte ürünler yüzünden 3 bin kişi hayatını kaybediyor. 

MKG Sözcüsü Ali Ercan Özgür, raporun sonuçlarının tartışıldığı paneldeki konuşmasında, teknolojideki gelişmeler ve makro ekonomik politikalar gibi etkenlerin taklit ve kaçak ürün piyasasında artışa yol açtığını belirtti.
Özgür, şunları kaydetti:

"Ülkemizde sahte, kaçak ve taklit ürünlerin yarattığı pek çok sorun var. Yasa dışı ticaret nedeniyle devletin uğradığı vergi kaybı 7,2 milyar dolar. Çalışmalara göre böyle bir kayıp, 90 bin kişilik istihdama ya da 6 tane İstanbul-Ankara arasındaki hızlı tren projesine denk geliyor. Yani kaçak olmasaydı, 6 tane daha hızlı tren projesi yapılırdı. Ülkemizde taklit, kaçak ve sahte ürünlerle mücadelede etkili sonuçlar almak için yapılacak çok şey var. Raporda da altı çizildiği gibi yasal düzenlemelerin yanı sıra cezaları daha caydırıcı hale getirmek gerekiyor. Bunun yanı sıra yetkili merciler, hak sahipleri birlikleri ve diğer paydaşlar arasında etkili diyalog ortamını oluşturmamız şart. Orjinal üreticinin ve tüketicinin desteklenmesine yönelik programların artırılması, arz ve talebi şekillendiren toplumun bilinçlendirilmesi için çalışmalar yapılması büyük önem taşıyor. Kaçak, sahte ve taklide karşı kolluk kuvvetleri arasındaki iş birliğinin iyileştirilmesinin yanı sıra fikri mülkiyetle ilgili idari ve teknik kapasite oluşturma faaliyetleri de önceliğimiz olmalıdır."

 Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) Yönetim Kurulu Başkanı Tarkan Kadooğlu da, Türkiye’nin OECD ülkeleri arasında kayıt dışı rekortmeni olduğunu vurgulayarak, "Bugün, dünyanın en hızlı büyüyen ekonomileri arasında bulunan, gücünü üretimden ve nitelikli genç iş gücünden alan, 350 milyar dolardan fazla dış ticaret hacmi olan Türkiye’nin gücüne ve potansiyeline yürekten inanıyoruz. Ancak Türkiye’nin, dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girebilmesinin tek yolu, yüksek katma değerli üretimden ve bu topraklardan küresel markalar çıkarmaktan geçmektedir. Hak ettiğimiz yere de küresel markaların taklitlerini yaparak ulaşamayacağımız ortadadır. Öncelikle zihinsel bir değişim ve dönüşüm şarttır." değerlendirmesinde bulundu.

İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirleri Odası (İSMMMO) Başkanı Yücel Akdemir ise marka meselesinin ekonominin en ciddi sorunlarından biri olduğunu ve bu sorundan dolayı İSMMMO'nun adını bile tescil ettirmek zorunda kaldıklarını ifade etti.​
Türkiye’de büyüklüğü 17,2 milyar dolara ulaşan kaçak, taklit ve sahte ürün pazarının vergi kaybıyla da ülkeye zarar verdiği görülüyor.

Türkiye’de yatırım yapan şirketlerin oluşturduğu Marka Koruma Grubu ve Ekonomi Gazetecileri Derneği’nin işbirliğiyle düzenlenen “Türkiye’de Marka Olmak” çalıştayında açıklanan  rapora göre kaçak, sahte ve taklit üründe Çin’in ardından dünya 2’ncisi olan Türkiye’nin yıllık vergi kaybı 7,2 milyar dolar (yaklaşık 26 milyar TL)

İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirleri Odası (İSMMMO) Hizmet ve Kültür Binası’nda 23 Mart 2017 tarihinde düzenlenen çalıştayın açılışında; Marka Koruma Grubu Sözcüsü Dr. Ali Ercan Özgür, Ekonomi Gazetecileri Derneği Başkanı Celal Toprak, İSMMMO Başkanı Yücel Akdemir ve Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) Yönetim Kurulu Başkanı Tarkan Kadooğlu konuştu.

Ekonomi Gazetecileri Derneği üyesi Çetin Ünsalan moderatörlüğünde gerçekleşen ‘Türkiye’de Marka Olmak’ başlıklı panelde ise Namık Kemal Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ümit İZMEN, “21.Yüzyılın Sorunu Kaçak, Taklit ve Sahte Ürünlerin Ticareti” başlıklı raporunu ilk kez kamuoyuyla paylaştı. Rapor, Türkiye’de kaçak, taklit ve sahte ürün ticaretinin bugün ulaştığı seviyenin yanı sıra ülkedeki yarattığı istihdam sorunun büyüklüğü ve Türkiye’nin en çok sahte ürün ele geçirilen ülkeler arasındaki konumunu da içeriyor. Panelde öte yandan Marka Koruma Grubu Sözcüsü Ali Ercan Özgür, Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz ve Güvenilir Ürün Platformu Sözcüsü Mert Demircioğlu konuşmacı olarak yer aldı.

Demircioğlu, yolda satılan zeytinyağlarından rastgele aldıkları 18 numunenin incelenmesinde, testler sonucunda 16’sının zeytinyağı çıkmadığı örneğini vererek, güvenli ürünün maddi açıdan da, sağlık bakımından da üzerinde durulması gereken kritik bir konu olduğunu söyledi.

Tüketici Birliği Federasyonu Başkanı M. Bülent Deniz ise, yüzde 100 Türkiye kampanyası başlattıklarını ve ürettiği katma değerin yüzde 51’ini ülkemizde bırakan firmaları yerli malı kabul ettiklerini vurguladı.

Panelin açılış bölümünde yaptığı konuşmada İSMMMO Başkanı Yücel Akdemir, “Çok konuşulmayan bir konu olsa da bu marka meselesi ekonominin en ciddi sorunlarından biridir. Bu sorun Türkiye’de o kadar ciddi boyutlara geldi ki biz odamızının adını bile tescil ettirmek zorunda kaldık. Bu noktada böyle çalışmalar çok önemlidir. Emeği geçenlere teşekkür ederim” dedi.

Ekonomi Gazetecileri Derneği Başkanı Celal Toprak ise “Çalıştayımızda öncelikle Türkiye’nin en önemli kurumlarından ikisi TÜRKONFED ve İSMMMO’nın desteğini almış olmak çok önemli. Buradaki birlikteliğimizi tüm Türkiye’deki meslek örgütlerine, iş dünyasına yaymak ve çözüm üretmek gerekiyor. 2000'li yılların başında kayıt dışı ekonominin belini kırmak  için bir çalışma yapılmıştı , o dönemden bu zamana dek kayıt dışı ekonominin oranı maalesef çok eksilmedi. Hepimiz özellikle bununla mücadele ediyoruz. Bu alanda bizi kimin hırpaladığını da bu gibi toplantılarda yürüttüğümüz akılla bulacağız” şeklinde konuştu.
 Marka Koruma Grubu Sözcüsü Ali Ercan Özgür, “Bugün yayınladığımız raporun kararını üç sene önce aldık. Raporumuzda farklı paydaşların görüşlerini alarak bir ortak akıl yakalamaya çalıştık. MKG 300’ün üzerinde markayı temsil eden, büyük istihdam yaratan ve Türkiye’nin 81 iline dokunan bir grup. Markalaşma sürecinde en çok ihtiyaç duyulan şey bilgi. Biz de bu raporla Türkiye’de markayı tartışırken bilgi üretmeyi amaçladık. Öte yandan bilgi üretirken kayıp-kaçakla ilgili de farkındalık yaratmayı hedefledik.”

Son olarak TÜRKONFED Başkanı Tarkan Kadooğlu, “Ülkelerin rekabeti, esasında firmalarımızın rakipleriyle rekabetinden geçiyor. Firmalarımız rekabet avantajlarını en üst noktaya çıkaracak yeterli teknik altyapı ve yeni teknolojilerin yanı sıra kurumsal yönetişim anlayışı, markalaşma, kayıt dışı ekonomi, taklit, sahte ve kaça ürünler gibi birçok konuda sorunlar ve sıkıntılar yaşıyor. Haliyle bu sıkıntılar ülkemizin rekabet ligindeki yerini ve konumunu da yakından ilgilendiriyor. Bugün gerçekleştirilecek çalıştay, dünya ekonomilerinin her geçen gün büyüyen sorunlarının başında gelen “taklit, sahte ve kaçak ürün ticareti”ni Türkiye açısından ele alması açısından önemsediğimiz ve TÜRKONFED olarak da destek verdiğimiz bir çalıştay. Bu çalıştay serilerinin üyemiz olan Türkiye’nin her bölgesinde yaygın olarak temsil edildiğimiz 25 federasyonumuzun da kendi illerinde gerçekleştirmesi noktasında da birlikte çalışma kararlılığımızı buradan sizlerle paylaşmak isterim” dedi.

yilmazparlar@yahoo.com

9 Aralık 2016 Cuma

ANFAŞ -Antalya Fuarcılık A.Ş-.18-21 Ocak 2017 -Otel Ekipmanları*Yılmaz Parlar

Fuarcılık önemli sektör olacak
Basın Toplantısında; ANFAŞ (Antalya Fuarcılık A.Ş.) Genel Müdürü Murat Özer, “ Fuarcılık Türkiye için gelecekte çok önemli bir sektör olacak. Yeter ki bu durum bir devlet politikası dahilinde Ankara, sivil toplum kuruluşları ve yerel yönetimler tarafından desteklensin”dedi
ANFAŞ 6 Aralık Salı günü Hilton İstanbul Bosphorus Hotel’de Antalya'da Antalya’da düzenlenen 18-21 Ocak 2017 tarihlerindeki Hotel Equipment -Otel Ekipmanları ve 15-18 Şubat 2017 tarihlerindeki Food Product -Gıda Fuarı ile ilgili basın toplantısı düzenledi.
Basın toplantısında, Ekonomi Gazeteciler Derneği (EGD)  Başkanı Celal Toprak moderatörlüğünde  Antalya Fuarcılık A.Ş Genel Müdürü Murat Özer, TÜROFED Yönetim Kurulu Başkanı Osman Ayık, TÜSİD Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Gürkaynak ve POYD Yönetim Kurulu Başkanı Edip Nazım Açar konuşmacı olarak katıldılar. 
EGD Başkanı Celal Toprak sektörün markalı bir gıda fuarının olması gerekdiğini, fuarcılık- marka kavramları, önemleri, ekonomiye katma değerleri özetleyen kısa bir giriş yaptı. Sırasıyla konuşmacılara söz vererek sonunda basın mensupların soru ve katkılarıyla gündemi sonuçlandırdı.
Sektörlerde yaşanan gelişmeler ve pazarda meydana gelen yeni oluşumlar rekabetin yoğun bir şekilde yaşandığı günümüz koşullarında tüketiciler aynı malın değişik fiyat kalite ve biçimleri ile karşılaşabilmekteler ve ihtiyacı olan mal ya da hizmetin değişik alternatifler arasından seçme şansına sahip olmaktadır.
Bilgi iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişmeler, üretim olanaklarının çok genişlemiş olması gibi sebeplerle bir işletmenin ortaya çıkardığı en hızlı, kaliteli ve düşük maliyetli bir üretimin yöntemi, ürün hizmet kalitesi açısından işletmeler arası farklar giderek yok olmaktadır.
Katılımcı firmalar açısından Fuarlar son derece önemlidir.
Ticari ihtisas fuarlarına katılım, firmalara oldukça önemli avantajlar sunmakta ve hem pazarlama hem de tanıtım aktivitelerini bir arada yürütmelerine olanak sağlamaktadır.

Türkiye Otelciler Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Osman Ayık, 2016'nın turizm sektörü için zor geçtiğini ancak 2017'den umutlu olduğunu, şu anda her türlü otel ekipmanı üretir hale geldiğimizi çok daha iyi noktalara geleceğimizi, ANFAŞ'ın sektörün en önemli fuarlarından birini organize ettiğini ve şirketin, son yıllarda yapılan yatırımlarla en önemli fuar merkezlerinden birisine sahip olduğunu söyledi.  
Endüstriyel Mutfak, Çamaşırhane, Servis ve İkram Ekipmanları Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TUSİD) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Gürkaynak Yurt dışındaki müşterilerini yurt içindeki fuarlarda ağırlıyarak, bazı tanıtım ve pazarlama maliyetlerinin azaldığını ifade etdi.

Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Edip Nazım Araç,  Şu ana kadar yapılan eksikleri görev addeterek görevleri yerine getirmek ve fuarlara katılmak istediklerini açıkladı.
 
ANFAŞ (Antalya Fuarcılık A.Ş.) Genel Müdürü Murat Özer, “Amacımız fuarlara ziyaretçi kalitesini artırmak. Böylece fuarın ekonomiye sağladığı katma değer de artacak Şu anda Avrupa pazarlarının Türkiye’ye biraz daha çekimser bakmaktalar. önümüzdeki fuarlar için ağırlıklı olarak Afrika, Orta Doğu, Arap Yarımadası, Türki Cumhuriyetler ve Rusya pazarlarını hedeflemekteyiz. Fuarcılık Türkiye için gelecekte çok önemli bir sektör olacak. Yeter ki bu durum bir devlet politikası dahilinde Ankara, sivil toplum kuruluşları ve yerel yönetimler tarafından desteklensin” diyerek Amtalya’nın avantajlarını sıraladı. “Antalya'ya yurt dışından 255 şehirden 61 havayolu şirketi direkt uçuş gerçekleştirmektedir. Fuarlar uluslararası katılımcı ve ziyaretçilere ihtiyacı var. Kış aylarında bile Antalya'dan 35-40 ülkeye uçulabiliniyor.” Bazı rakamsal değerlerle;  “Türkiye'nin 410 fuarla ekonomiye 1,4 milyar avro katma değer sağlarken, Almanya'nın 371 fuarla 23,5 milyar avro katma değer sağlamaktadır.” Açıklamalarında bulundu. dığını sözlerine ekledi.
 Ayrıca, ANFAŞ-Antalya Fuarcılık A.Ş.’nin bugünkü ekonomik şartlara rağmen 30.000.000 TL’ye yaklaşan yatırımını tamamladığı bildirildi. Şirketin yenilenen fuar alanı, 40.000 m2 kapalı ve 20.000 m2 açık sergi alanı ve 15 adet kongre, konferans  salonu gibi bilgileri verdi

Toplantı toplu fotograf çekimiyle son buldu.

yilmazparlar@yahoo.com.

4 Aralık 2016 Pazar

Ekonomi Gazetecileri Derneği Küresel Isınma Kurultayı İzmir-Yılmaz Parlar

Ekonomi Gazetecileri Derneği Küresel Isınma Kurultayı  İzmir’de yapıldı
Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) VIII. Küresel Isınma Kurultayı'nı 30  Kasım 2016 Çarşamba günü Tarihi Havagazı Fabrikası Kültür Merkezi’ndegerçekleştirildi. Shell ve Coca Cola sponsorluğunda, www.iklimekonomisi.org desteği ve İzmir Büyükşehir Belediyesi katkılarıyla, yerel yöneticilerin, gazetecilerin sivil toplum örgütlerinin temsilcilerinin katıldığı toplantıda kurultayın sloganı olan ‘’Enerjiyi Verimli Kullan, Geleceğe Yön Ver’’ çağrısı destek buldu.
Kurultay'ın açılışında hoş geldin konuşması yapan EGD Başkanı Celal Toprak,  günlerde normal olmayan yağışların iklim değişikliğinin bir sonucu olduğuna dikkat çekti. Kurultayın amacının yerel yönetim, sivil toplum örgütleri, iş dünyasının ve tüm toplumun farkındalığını artırmak olduğunu belirten Toprak, kurultay sonucunda açıklanacak sonuç bildirgesinin dikkate alınmasını istedi ve şunları söyledi:
“Biz Kurultay’ı bugüne kadar hep İstanbul’da yaptık. Bir kere Ankara’da yapmıştık. Bu defa İzmir’i seçtik. İzmir’i önemsiyoruz. Çünkü İzmir iklim değişikliği konusunda çok önemli hedefler koydu, sözler verdi. Biz de İzmir’in çevreye yaptığı yatırımlara ‘İzmir modeli’ dedik. Bu modelin yaygınlaşmasını diliyoruz.”
Kurultay’ın açılış konuşması için kürsüye gelen İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ise, küresel iklim değişikliğinin getirdiği tehlikenin farkında olduklarını, 2020 yılında İzmir olarak karbon salınımını yüzde 20 azaltma yönünde verdikleri taahhüdü yerine getirme hedefiyle çalıştıklarını belirtti.
Raylı sistem yatırımlarıyla 2019’da 250 kilometrelik bir ağ kuracaklarını, 20 araçla deneme sürecinde olan elektrikli otobüsleri tüm kente yaygınlaştırmayı planladıklarını anlatan Kocaoğlu, “Küresel ısınmanın getirdiği yağış düzensizlikleriyle mücadele etmek için yoğun çaba sarf ediyoruz. Sellere neden olan yağmur suyunu kanalizasyondan ayırmak için 355 kilometrelik yatırımı tamamladık, gelecek yıl 140 kilometre daha tamamlanacak.” dedi.
Kentin çanak şeklindeki yapısı nedeniyle bazı bölgelerde yaşanan sorunları pompalarla aşmaya çalıştıklarını dile getiren Kocaoğlu, “Bazı noktalarda pompa sistemiyle suyu denize atmaya çalışıyoruz. Deniz med cezirle yükselmediği müddetçe pompa yeterli oluyor. Ancak deniz yükseldiğinde yağmur yağmasa bile sıkıntı yaşayabiliyoruz, örneğin Kordon’u deniz suyu basabiliyor.” diye konuştu.
Kocaoğlu, küresel ısınmanın sadece bir belediyenin ve ülkenin çalışmalarıyla önlem alınarak yok edilecek bir sorun olmadığını sözlerine ekledi.
Başkan Kocaoğlu’nun ardından EGD Yönetim Kurulu Üyesi Çetin Ünsalan’ın yönettiği ilk oturum başladı. Oturum öncesi Konak Belediye Başkanı Sema Pekdaş da söz alarak halkın çevre duyarlılığının ve çevre bilincinin geliştirilmesine dikkat çekti. Özellikle çocuklara yönelik eğitim projeleri yaparak bu konuda önemli adımlar attıklarını anlattı.
Başkan Pekdaş’ın ardından söz alan Yaşar Holding Yönetim Kurulu  Üyesi Feyhan Yaşar ise bu tür toplantıların çok önemli olduğunu belirterek, “Hep birlikte bu tür toplantıları daha fazla yapmalıyız. Üniversiteler başta olmak üzeren tüm toplumsal kesimlerinin katılımını artırmalıyız” dedi.
Panelde konuşan Seferihisar Belediyesi Başkanı Tunç Soyer ise enerji kooperatifleri yoluyla halkın da yenilenebilir enerji hareketine katılımını artırmak için başlattıkları projeler hakkında bilgi verdi.
ÜÇ OTURUMDA SORUNLAR ELE ALINDI
Açılış konuşmalarının ardından Kurultay'ın ‘’Enerjide Dönüşüm ve İklim Değişikliği'ne Medyanın Bakışı’’başlıklı ilk oturumuna geçildi. Ege Bölgesi Sanayi Odası Yönetim Kurulu Üyesi Hüseyin Vatansever’in yönetiminde gerçekleştirilen oturumun konuşmacıları; Tarım Gıda Yazarları ve Gazetecileri Derneği Başkanı İsmail Uğural, Habertürk Gazetesi  Yazarı  Dilek Gappi, Hürriyet Gazetesi Yazarı Selim Türsen, Anadolu Ajansı Ekonomi- Finans Enerji Yayın Yönetmeni Fırat Gazel, Seferihisar Belediye Başkanı Tunç Soyer  oldu.
Kurultay'ın ikinci oturumunda ise ‘’Enerjide Dönüşüm ve İklim Değişikliğine Genel Bakış'' konusu ele alındı. www.iklimekonomisi.orgEditör- Gazeteci Pelin Cengiz’in yönetiminde gerçekleştirilen oturumun konuşmacıları; İnvenura Ceo'su Burak Karapınar, Günder Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Kemal Gani Bayraktar, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü  Öğretim Üyesi Doç. Dr. Koray Velibeyoğlu, İZKA Tanıtım Dış İlişkiler Birim  Başkanı Nazlı Kayı  oldu.
Kurultay'a ‘’Enerjide Dönüşüm ve İklim Değişikliğine Bakış’’ başlıklı sivil toplum örgütleri temsilcilerin  katıldığı forumla devam edildi. Ekonomi Gazetecileri Derneği Başkanı Celal Toprak'ın yönetiminde gerçekleştirilen forumun katılımcıları ise şöyle oldu: İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Doğanay Tolunay,  Yaşar Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr Hacer Gemici, Karbon Emisyonu (Seragazı) Düşürme ve Kontrol Derneği Başkanı Ali Özcem Kılıç, Çevreci Enerji Derneği Başkanı Tolga Şallı.
EGD VIII. Küresel Isınma Kurultayı katılımcılara verilen ''Sertifikat Töreni'' ile devam etti.

SKAL İstanbul Kulübü SKALİTE 2016 Ödülleri-Yılmaz Parlar


SKAL “Duayenlere Ödül”

 1956 yılında kurulan üçyüz üstünde üyesi bulunan Dünyanın en büyük kulübü Skal International İstanbul klübü tarafından Turizme emeği geçen, ödüle layık, turizm oskarı olarak değerlendirilen SKALİTE Ödülleri bu yıl farklı bir yol çizerek 60. yılını kutlama kapsamında duayenlerini ödüllendirdi. 
Dünya SKAL Başkanı David Fisher’ın de bulunduğu Şişli Radisson Blu Hotelde kutlanan geceye Turizmden Sorumlu Vali Yardımcısı İsmail Gültekin, Eski Dünya Başkanları, Hülya Aslantaş, Salih Çene, TÜROB Başkanı Timur Bayındır, TÜMAF Başkanı Yalçın Manav, Kovboy-Kızılderilerin showların sergileneceği Sioux-City kasabası kuracak  Er-tur sahibi Erkan Erdam, Türkiye SKALl Kulüplerinin Başkanları SKAL İstanbul Kulübü üyeleri ve turizm örgüt temsilcileri katıldılar.
SKAL İstanbul Başkanı Bahar Birinci turizm sektöründeki yaşanan sıkıntılar nedeniyle ödülleri otuz yıl ve üzerinde hizmet veren kulüp üyelerine vermeyi uygun gördüklerini söyledi. Bahar Birinci “Üyelerimiz geçmişte gösterdikleri başarılarla bu ödülleri çoktan haketmişlerdi.”dedi  Yaptığı kısa konuşma sonrası MNG Airlines’ın Platin, TAV Havalimanları, Çelebi Havacılık Holding A.Ş. ve SealedAir’in Altın sponsorluklarından dolayı teşekkürlerini iletdi.
Gelenekdel Toast için Başkan Bahar Birinci, Ata Eremsoy, Ayşe Önen, Yusuf Can Arınel, Elif Balcı Fisunoğlu, Selma Tatar, Dr. Özen Kırant Yozcu isimlerden oluşan yönetim kurul üyelerini, Eski Dünya Başkanları, Hülya Aslantaş, Salih Çene’yi, Türkiye SKAL Kulüp Başkanlarını sahneye davet etdi. Birkaç dilde SKAL sözleri söylenerek SJAL Toastu zenginlik kazandı.
82 yıllık dünyanın en etkin sivil toplum örgütlerinden biri olan Seyahat ve turizm sektörünün tüm branşlarını çatısı altında toplayan tek uluslararası organizasyon olan SKAL International’ın üyesi olan SKAL International İstanbul Kulübün ödül alan üyeleri; Somer Özkök 1962, Şükrü Ergur 1970,

 Ersin Özgündoğdu 1971, Yılmaz Tecmen 1972, Sinan Babila 1972, Savaş Gürsel 1973, George Kudyan 1973, Ferit Volkan 1974, Güner Şekercioğlu 1974, Hülya Aslantaş 1976, Sadettin Bülbül 1976, Orhan Başdoğan 1976, Mehmet Kunt 1976, George Rizof 1977, Nurdan Üstman 1977, Ceylan Pirinççioğlu 1977, Ömer Kayalıoğlu 1977, Melike Doğruer 1980, Talha Çamaş 1981, Timur Bayındır 1981, Kenan Mağripli 1981, Eliza Mizrahi 1981, Ünsal Şınık 1981, Ali Etingü 1981, Özkan Derbend 1982, Aydın İldem 1983, Tanaş Dukoviç 1983, Nadiye Tatar 1984, Bahattin Yücel 1984, Süleyman Blum 1986, Ali Kırgız 1986..

Cornelia Diamond Golf & Spa Hotel ‘Sealed Air Sürdürebilirlik -Turizm Özel Ödülü’nün ve Başkanlığını Dr. Arın Saydam’ın yaptığı Bersay İletişim Grubu Basın ve Halkla ilişkiler konusunda özel bir ödül sahibi oldular. Gecenin sponsorlarınada birer teşekkür plaketi takdim edildi.
Geçmişe yolculuk yapılan gece tüm hızıyla hiperaktif bir atmosferde neşeli eğlenceli geçti. Geçmiş yılların hafızadan silinmeyen dudak gülümsesen kesitleri, görsel, barkovizyon, video gösterileriyle gözler önüne getirildi. SKAL İstanbul Başkanı Bahar Birinci ego tanımıyan olgun kimselerden biri olarak geceye renk katmak eğlenceli geçmesini sağlamak adına tiyatro oyunculuğun performansını aratmayan yetenekliği içinde sanat yönetmenliğini Murat Ali Aydın’ın üstlendiği gecede Nebi Birgi ve Müzikalci Orkestrası dans grubu ile sahneyi paylaşarak unutulmaz keyifli bir skalite yaşattılar.DJ Emman Çiçek müzikleride bunun bir parçası oldu.
Radisson Blu Şişli mutfak ekibin hazırladığı görkemli 60. yıl pasta yine görkemli bir showla sunuldu. Ödül alan duayenler, Başkanlar ve Yönetim Kurulu Üyeleri birlikte pastayı kestiler.
Toplu fotoğrafla gece sona erdi.
yilmazparlar@yahoo.com

14 Kasım 2016 Pazartesi

4.Şile Tohum Takas Şenliği-Yılmaz Parlar


 4.Şile Tohum Takas Şenliği

 4.Şile Tohum Takas Şenliği’nde, doğal çevreci konsepte destek vermek adına Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) etkinliğe katıldı.  
Çok sayıda sivil toplum örgütü ve Küresel Isınma Komitesi tarafından ve Şile Belediye Başkanlığınca, düzenlenen etkinlikde; Şile Belediye Başkanı Can Tabakoğlu doğal hazırlanan büyük kazandaki tarhana çorbasını kepçe kullanarak,  Ekonomi Gazeteciler Derneği (EGD) Başkanına,ikram etdi.
Belediye Başkanı yine Şenliğe katılan halkına bizzat servis yaparak takdire şayan alçak gönüllülükle dağıtıma devam etdi.
Slowfood Şile Palamut Derneği, Şile Turizm ve Tanıtma Derneği, Ovacık Kadın Tohum Derneği başta olmak üzere sivil Toplum Kuruluşları ile birlikte Şile Belediyesi tarafından Bu yıl dördüncüsü düzenlenen  Ekonomi Gazeteciler Derneği (EGD) Küresel Isınma Komitesi tarafından desteklenen Şile Yeryüzü Pazarı Tohum Takas Şenliği’nde Ekonomi Gazeteciler Derneği (EGD Başkanı Celal Toprak konuşma yapması için kürsüye davet edildi.

EGD Başkanı Celal Toprak önceki Şile Belediye Başkanı ile çok kez bir araya geldikleri toplantı ve konuşmaları hatırlatarak her türlü etkinliğin temelinde ekonomi yoksa verimli olması ve sürdürebilirliliği mümkün olmadığını söyledi. İlçeye bu tür etkinliklerle farkındalık yaratarak iş ortamı sağlamak ülke ekonomisine katkıda bulunmak gibi faydalar sağladığını dile getiren kısa bir konuşma yaptı.
Şile Belediye Başkanı Can Tabakoğlu, Şile’nin İstanbul’un ilk, dünyanın 45.’ci yeryüzü pazarı olduğunu söyleyerek “İstanbul’un ilk yeryüzü pazarı, Şile 57 köyü ile İstanbul’un geleceğinin teminatı olan, 800 km2 alan içerisinde yüzde 80’i ormanlarla kaplı, Şile, ormanlarıyla İstanbul’un akciğeridir. Sağlıklı ve doğal ürünleriyle İstanbul’un karaciğeridir.

Su kaynakları, tarım arazileri olan doğal bir ilçe, kaynakların bir arada olması bizlerin uzun uğraşlar neticesinde bir vizyon ortaya koymamıza sebep oldu ve bizleri bu vizyon doğrultusunda sürdürülebilir hedefler peşinde koşmaya sevk etti. Şile Yeryüzü Pazarı köylünün kendi ürettiği, ata-dede tohumları ile tezgaha kendi getirdiği, mevsiminde ne varsa onu üreterek tüketilmesini tavsiye ettiği, aracısız, iyi, temiz ve adil sloganları ile buluştuğu bir Pazar. Bu alanda en iyi olmaya çalışıyoruz. Yeryüzü pazarı, slow city – slow food konseptiyle oluşan İtalyan menşeili bir harekettir. Topraktan tezgaha aracısız olarak ürünlerin, tüketicilere güvenilir ve sağlıklı bir şekilde ulaşmasını sağlayan bir modeldir. Şile olarak, tarımsal kalkınma, tarım ekonomisi ve turizm vizyonu ile yola çıktık. Her Cuma ve Pazar günü Şile’de yeryüzü pazarımız kuruluyor ve İstanbulluların yoğun ilgisiyle karşılaşıyoruz.”dedi 
Şenlikte çocuklar tahıllardan puzzle yapımı, mısır ayrıştırma makinasının keşfi ve tohum ekimi atölyeleriyle eğlenirken, yetişkinler kış çayı atölyesinde çay demleyip, nar kabuğundan ekmek, tanelerinden reçel ve meyve suları yapımına kadar birbirinden keyifli doğal ve sağlıklı beslenme atölyelerinin tadını çıkardı. Şile Belediyesi Müzik Okulu öğrencileri verdikleri konser çok ilgi gördü.
 Bu sene 70 yıllık domates tohumu takasının damga vurduğu şenlik ürünlerin neslinin devam ettirebilmesi adına Şile Belediyesi’nin desteğiyle yaşayacak, gelecek nesillere aktarılacak.
Akşam EGD Üyeleriyle bir araya gelen  Şile Belediye Başkanı Can Tabakoğlu,  “Yat limanı inşaatımız devam ediyor, önümüzdeki yıl tamamlanacaktır. Katlı otoparkımız da gelecek yıl tamamlanır. Yüzme havuzlarımız yakında bitmek üzeredir. Bin yataklı kongre merkezimi planladık, müteşebbise hazır hale getirdik. Açık hava müzesi ve şile bezi modelleme merkezini de önümüzdeki yıl açacağız. 2017 yılı Şile’nin hasat zamanı olacaktır”  dedi. 2017’de İstanbul’da yapılacak uluslararası Arıcılık kongresinde Şile’nin aktif olacağını belirti.
Başkan Tabakoğlu, Şile bezine coğrafi işareti aldıklarını söylerken, Özellikle yaz sezonunda en çok tercih edilen ve çeşitli nakış, desenler ve işlemelerle oldukça farklı modeller sunan Şile bezi giysilerin ününü dünyaya duyurmak şart olan katma değerli tekstil arayışında önemli bir değerdir. Şile bezi, gerek yerel ekonomiye gerekse ülke ekonomisine de katkı sağlayan değerli paydaşdır.

yilmazparlar@yahoo.com