16 Haziran 2017 Cuma

İstanbul Başkonsolosu Monika Schmutz Kırgöz'ın veda resepsiyonu-Yılmaz Parlar


Başkonsolosu Monika Schmutz’dan Buruk Veda
Orta Avrupa’nın Alp Dağlarında konfederasyon ülke Demokrasinin Pusulası Barış Ülkesi İsviçre’nin İstanbul Başkonsolosu Monika Schmutz Kırgöz başka yere atanması nedeniyle 14 haziran 2017 Çarşamba günü İstanbul Swiss Bosphorus Hotelde veda resepsiyonu verdi.

Resepsiyona, İstanbul Vali Yardımcısı İsmail Gültekin, Fener Rum Patriği Bartholomeos I. Bartholomeos, Türkiye Musevileri Hahambaşısı Rav İsak Haleva, Beşiktaş Belediye Başkanı Erdal İnönü, Fener Rum Patriği I. Bartholomeos, Türkiye Musevileri Hahambaşısı Rav İsak Haleva, Ermeni Patrik Genel Vekili Başpiskoposu Aram Ateşyan, Beşiktaş Belediye Başkanı Erdal İnönü, Brezilya İstanbul Başkonsolosu Paulo Roberto França, Romanya İstanbul Başkonsolosu Adriana Ciamba, Fransa İstanbul Başkonsolosu Bertrand Bushwalter,  Eski Galatasaray Spor Kulübü Başkanı Faruk süren, Alarko yönetim Başkanı Leya Alaton, AKUT Başkanı Ali Nasuh Mahruki Başta olmak üzere İş, ilim, sanat dünyasının ünlü kişileri istanbul’daki konsolosluklar, siyaset, ekonomi, diplomasi, akademi, cemiyet, kültür dünyası, idari makamlar, STK Başkanları, elit insanların oluşturduğu grup ve Türkiye’de yaşayan İsviçre vatandaşları katıldılar. 

İki Ülkenin ikili ilişkilerinin artan gelişimi ve ekonomik gelişimler için hız kesmeden çalışmalarına devam eden İstanbul Başkonsolosu Monika Schmutz Kırgöz veda konuşması yaptı.

İstanbul’u Türkleri, çok sevdiğini, her konsolosun İstanbulda görev yapma isteğini her platformda dile getiren Kırgöz, Hiçbir zaman burada geçen güzellikleri unutmıyacağını özetleyen sözlerin ardından İstanbul Vali Yardımcısı İsmail Gültekin, İstanbul Başkonsolosu Monika Schmutz Kırgöz’un bir Türk elçisi gibi görev yaptığı yerde de aynı sevgiyle sürdüreceğine inandığını ifade etdi.
Demokrasi, İnsan hakları, Siyasi ve askeri tarafsızlık geleneğini sürdürmeye devam eden Ülke İsviçre’nin İstanbul Başkonsolosu Monika Schmutz Kırgöz görevi esnasında Türkiye ile İsviçre arasındaki ticari- ekonomik ve diplomatik ilişkilerin olumlu bir tablo sergilenmesine olan katkısı kadar, sanat etkinliklerine imza atarak çok boyutlu performans sergiledi.

Swiss Hotel güvenlikden geçerken hemen arkamda İstanbul Başkonsolosu Monika Schmutz Kırgöz’un Eşi Yıldırım Kırgöz’u farketdim. Güvenlikde kurallara uyarak metal cihazlarını çıkartırken ben Güvenlik personeline Resepsiyon sahibi olduğunu hatırlatdım. Ancak Yıldırım Kırgöz asil davranış sergileyerek tam olarak güvenlikden geçti. Bu da ailenin nasıl bir asalete sahip olduğunun göstergesidir…
Türkiye’de 324’ün üstünde İsviçre firması faal 15 binden fazla kişiye istihdama katkı sağlamaktadır. 3 milyar İsviçre franktan fazla bir değerde yatırım gerçekleştiren İsviçreli yatırımcılar, Türkiye’nin MENA (Orta Doğu ve Kuzey Afrika) Orta Asya ülkeleri için mükemmel konumda yer alması İsviçreli iş adamların merceği altına girdiğini görmekteler. Türkiye’de yabancı yatırım sıralamasında İsviçre 27. konumdadır.
Bakanlık verilerine göre  2015 yılında Türkiye’nin İsviçre ile ikili ticaret hacmi, 2014 yılına nazaran % 1,2 artarak, 8 milyar 122 milyon Dolar olmuştur. Anılan dönemde ihracatımız 5,7 milyar Dolar, ithalatımız ise 2,4 milyar Dolar olarak gerçekleşmiştir.

İsviçre’de yaklaşık 60 civarında Türk firması bulunmaktadır. Ülkemizde İsviçre sermayesi veya İsviçreli girişimci ile ortak olarak kurulmuş firma sayısı ise 760 civarındadır.

 Bu firmaların büyük kısmı hizmetler ve imalat, diğerleri ise tarım ve madencilik alanlarında faaliyetlerini sürdürmektedir. 2015 yılında 380.338 İsviçreli turist ülkemizi ziyaret etmiştir.
İsviçre’ya ait spesiyalitelerin oluşturduğu zengin büfeden konuklar ağırlandılar.

İstanbul Başkonsolosu Monika Schmutz Kırgöz’e yeni görevlerinde başarılarının devamını dileriz.

yilmazparlar@yahoo.com


30 Nisan 2017 Pazar



TURİZM TİCARETİNDE DİJİTAL DEVRİ

Dünya SKAL Gününü kutlamak kapsamında, Skal International İstanbul Kulübü  Geleneksel Nisan ayı toplantısına katılan SKAL International CEO’su Daniela Otera yaptığı konuşmasında, Turizm ticaretinde dijital devrin başladığını söyledi.  

“28 Nisan Dünya SKAL Günü” vesilesiyle SKALl International İstanbul Kulübü geleneksel aylık toplantısını Elite World Europe Hotel’de gerçekleştirdi.
Toplantıya, Tescilli Markalar Derneği Başkanı ve Eski SKAL Dünya Başkanı Hülya Aslantaş, Uluslararası SKAL Dernekleri Federasyonu Yönetim Kurulu üyeleri, SKAL International İstanbul Kulübü Yönetim Kurulu Başkanı Bahar Birinci, Yönetim Kurulu üyesi- Genel Sekreter ve Eski “Iberia –British Airways” Hava yolları Türkiye Genel Müdürü Ayşe Önen, Özen Kırant Yozcu, Elif Balcı Füsunoğlu, Selma Tatar, Can Arınel, SKAL Internatonal İstanbul Kulübü üyeleri katıldılar.
Elite World Hotels Genel Müdürü Ünsal Şınık ve Elite World Hotel Europe Genel Müdürü Murat Arslan’ın ev sahipliğinde verilen öğle yemeği resepsiyonda Genel Sekreter Ayşe Önen konukları ve üyeleri takdim etdikden sonra gündemi sundu.
SKAL International İstanbul Kulübü Yönetim Kurulu Başkanı Bahar Birinci birkaç dilde SKAL Toast ritüelini yaptırdı.

Bahar Birinci, SKAL International CEO’su Daniela Otero’nun sunusuna zaman ayırmak adına kısa bir konuşma gerçekleştirdi.
Dünya SKAL günü tarihiyle örtüşen Nisan ayı toplantısında önemli gün olduğunu vurguladı ve memnuniyetini dile getirdi.
Misafir SKALInternational Ceo’su Daniela Otero’nun SKAL ile ilgili gelecek planları içeren sunum yapacağını söyliyerek, ev sahipliği üstlenen Elite World Hotels Yönetim Kurulu Üyesi Emek Elik, Elite World Hotels Genel Müdürü Ünsal Şınık ve Elite World Europe Hotel Genel Müdürü Murat Arslan’a teşekkürlerini sundu. 

SKAL International CEO’su Daniela Otera, Sunumuna vizyon ve misyon ifadesiyle başladı. 

İlk adım vizyonun seyahat ve turizmde güvenilir ses olmakla başladığını, misyonerliğin, liderlik, profesyonellik ve dostluk sayesinde, vizyona Ulaşmak ağ fırsatını maksimize etmek ve sorumlu turizm sektörünü desteklemek için birlikte çalışmak olduğunu açıkladı.

Değerler ve felsefe olarak açıklaması; “Bizim çekirdeğimizin değerleri üyelere yardım eder anlayışı organizasyon yapısında ağ kurmak ve dostluk vardır. Sürekli güçlendirmeliyiz. Güven dürüstlükdür.” dedi

İkinci adım olarak SWOT (Güçlü-Zayıf-Fırsatlar-Tehditler)-Güçlü tarafımız; “Sektörde Sağlam bir tarihsel imajımızın olması, Marka geleneği, sağlıklı finans, üyelerimizin sektörde bilgili ve tecrübeli oluşları, çok geniş ağ yapımız, 15bin üyeye uzanan kabiliyetimiz.”

Zayıf Taraflarımız; “Uzun vadeli projelerde uzlaşma yoksunluğumuz, üyelerle iletişim sorunları, sınırlı bütçe, üye ücretlerinin kaynağına bağımlı bütçe, üye yenilemelerin azlığı,farklı yerel  yürütücü köitelerin görüş farklılığı, CEO’nun atamalarında idare uyumuna ihtiyaç duyulması, şimdiki ve gelecek üyeler için  faydalı, ilginç cazip hizmetlerin olmayışı”    

Hedef Tanımı; “SKAL Geleneğinde uzun ömürlü üyelerin ilgilendikleri sosyal aktivitelerin devamı, dostlar arası toplantılar, seyahatler, SKAL profesyonel üyelerin beklentisi olan yararlı üyelik zincirin oluşturulması, konuyla ilgili olarak sektöre değer katmaları,Genç SKAL dinamik genç üyelerin sosyal aktivitelerden ağdan sürekli temelleri kullanmaları, Gelişmelerden ilgilenmeli, ilgili konuların fırsatlarından istifa etmeli.”

Gelecek vasıl oldu.Dijital devri geldi Turizm ticaretinde Dijital devri, yeni teknolojiler ve inovasyon zorunlu oldu. 

3A” sloganıyla Vision  Anticipation, Adaptation,  Digital  Action” (Vizyon, Uyum, Digital Hareket) Açıklamaları ile Dijital dönüşümde, Yol haritası;  bilmek yerine şimdiki riskleri görerek elemenleri geliştirmek. İş yerindeki verimlilik ürünleri iletişimi geliştirmek, maliyetleri aşagıya çekmek, riskleri azaltmak,yeni sistemle tamamlamak birleştirmek. Yeni portal üyelerimizin ve ziyaretcilerimizin kolayca tatmin eden bilgi ve hizmetleri sunmaktır.” Sözlerinin sonunda ünlü düşünce sistemi uzmanı Yöneylem Araştırması'nın babası bilinen  Russell Ackoff’un gelecek üzerine vecizesiyle konuşmasını noktaladı. 

Sunum sonrasında üyelerin birkaç sorusunu cevapladı. Başkan Bahar Birinci kendisine kulüb adına bir hediye sundu.

Elite World Hotel Europe tarafından hazırlanan görkemli pasta yine görkemli Samuray kılıcı tarafından kesildi.Destekleri için Genel Müdür Murat Arslan’a Boyut Yayınlarının “Cihannümâ” kitabı armağan edildi.
Hizmeti geçen otel personel ile toplu hatıra fotografıyla toplantı son buldu.


yilmazparlar@yahoo.com  

20 Nisan 2017 Perşembe


TYD’nin Hedefleri Büyük

Oya Narin “Türkiye turizmi bundan sonra 6’ncı sıradan daha yukarılara çıkmayı hedeflemeli” 

Başkanlığın  Oya Narin’in yaptığı TYD Turizm Yatırımcıları Derneği yönetim kurulu vefa örneği göstererek, Yüksek Danışma Kurulu Başkanı Turgut Gür'e 2013-2017 dönemi Başkanı Murat Ersoy’a, Ortaköy Feriye Palace’da özel bir davetle teşekkür plaketi verdi. 

TYD’nin yeni dönem Yönetim Kurulu Başkanı Oya Narin’in ev sahipliğinde, kokteyl daveti 19 Nisan 2017 Çarşamba akşamı boğazın büyülü eşsiz manzarası eşliğinde Ortaköy Feriye Palace’da gerçekleşti. 


Davete Turizm Yatırımcıları Derneği üyelerinin yanı sıra, Eski Turizm Bakanı Bahattin Yücel TUROB Başkanı Timur Bayındır TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy başta olmak üzere, Turizm Sektörü örgüt Başkanları  -Temsilcileri katıldılar. Eski TTSİS ve TİSK Başkanı İş adamı Halit Narin ve Eşi Özden Narin’de davete katılarak kızlarına destek verdiler.

TYD Yönetim Kurulu Başkanı Oya Narin, yaptığı  konuşmasıda, TYD’ye yaptıkları çalışmalardan ve desteklerden dolayı, TYD’nin eski Başkan ve üyelerine teşekkürlerini sundu. 

Oya Narin, “2018 yılında turizmde yeni bir dönüşüm başlayacak. Türkiye turizmi bundan sonra 6’ncı sıradan daha yukarılara çıkmayı hedeflemeli. Turizmde yeni bir atak başlayacak. Yatırımcılar da Türkiye turizmdeki yeni atağın dinamosudur” sözleriyle umutlarını ve inançlarını dile getirdi. 

Oya Narin gelecek yıllarda, turizmde öncülük görevini üstlenmeye devam edeceklerini, görev üstlendiği süre içerisinde son derece önemli araştırmalara imza atacaklarını, buna ilişkinde tüm üyelerin desteğini beklediklerini söyledi.
TYD Yönetim Kurulu Başkanı Oya Narin’in yaptığı konuşma sonrası, Yüksek Danışma Kurulu Başkanı Turgut Gür’e ve geçmiş dönem Başkanı Murat Ersoy’a teşekkür plaketlerini  takdim etdi. 
Turgut Gür konuşmasının özetinde birlik ve beraberlik içinde biriken bilgilerini ve tecrübelerini Turizm Yatırımcıları Derneğiyle paylaşacağını dile getirdi. Eski dönem başkanı Murat Ersoy turizmde iyi yerlere gelmenin ancak pazarlamayla olabileceğinin altını çizerek pazarlamanın önemini vurguladı. Sadece yatırımlar değil yatırımlarla birlikde pazarlamaya önem verilmesi gerektiğini, ancak yatırımların bu şekilde etkin ve verimli olabileceğini ifade etdi. 
Stratejik Ekonomi Araştırma Uzmanı Tülin Hattat, Bloomberg News’den Fethiye Sarol ile birlikde Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Timur Bayındır ile yaptığımız sohbet toplantısında, Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TYD) Başkanlığı’na seçilen Oya Narin'i makamında ziyaret ederek tebrik ettiğini, TYD Yönetim Kurulu Üyesi Banu Dedeman ve TÜROB Genel Müdürü İsmail Taşdemir’in de katıldığı ziyarette, Oya Narin’i tebrik ederek, TYD’nin bundan sonraki faaliyetlerinde başarı dileklerini sunduğunu, turizm sektörünün bu iki önemli meslek kurumunun, Türk turizminin içinde bulunduğu sıkıtınların aşılması konusunda işbirliği içinde olacaklarını söyledi. 
Eski Turizm Bakanı Bahattin Yücel’de Oya Narin’in çok başarılı bir grafik çizeceğine inandığını bizlerle paylaştı. 
yilmazparlar@yahoo.com

26 Mart 2017 Pazar

SKAL Mart-2017 Toplantı-istanbul Fairmont Quasar Hotel-Yılmaz parlar




SKAL “Turizmden Vazgeçemeyiz”

Başkanlığını Emirates Havayolları Türkiye Genel Müdürü Bahar Birinci'nin yaptığı, seyahat ve turizm sektörünün tüm aktörlerin bulunduğu uluslararası örgüt SKAL’ın İstanbul Klübü, aylık toplantısını 22 mart 2017 Çarşamba günü Fairmont Quasar Hotelde gerçekleştirdi.
Türkiye'nin daha önce patlayan sektörü, Rusya ile siyasi gerginlik, bir dizi terörist saldırılar nedeniyle ve iç siyasi kargaşanın ardından ağır darbe alan turizmin yakın tarihdeki geçirdiği olumsuzluklarına rağmen, SKAL’ın İstanbul Klübü üyeleri “Turizmden Vazgeçemeyiz” vurgusuyla umutlarını çalışmalarına yönlendirdiğini gözlemleme fırsatı bulduk.
İstanbul SKAL Klübü Başkanı Bahar Birinci Yönetim kurul üyeleri ; As Başkan Ata Eremsoy, Genel Sekreter Ayşe Önen, Elif Balcı Fisunoğlu, Selma Tatar, Dr. Özen Kırant Yozcu ve Dünya SKAL Eski Başkanı -TMD Başkanı Hülya Aslantaş’ı, yanına alarak “SKAL Toast” ritüel ile toplantıyı açtı. 
Yönetim kurul üyesi -Genel Sekreter Ayşe Önen sunuculuğu üstlenerek gündemi sundu. Toplantıda, geçtiğimiz ayın yönetim çalışmalarını bildiren Başkan Bahar Birinci önümüzdeki çalışma programları hakkında bilgiler verdi. Üyelerin turizm sohbetine imkan vermek adına konuşmaları gündemi kısa tutdu. Turizmde hayata geçirecekleri, kalite üzerine yoğunlaşan yaratıcı projelerine ilham olması nedeniyle, İstanbul Klübü üyelerine başarı hikayeleri ve önemli duyurularını paylaşabileceklerini ilan ederek, 2017 parlak turizm umutlara ışık tutdu. Toplantıya ev sahipliği yapan Fairmont Quasar İstanbul Genel Müdürü Kai Winkler’e teşekkür ifadesi için kitab hediye etdi.

Toplantı öncesi, esnasında ve sonrasında gerek üyeler gerek Başkan Bahar Birinci, yönetim kurul üyesi Dr. Özen Kırant Yozcu ve Genel Sekreter Ayşe Önen ile yaptığımız söyleşilerde; Ekonominin önemli bir bileşeni olan turizm ve önemli miktarda döviz kazancı olan Turist, bir darbe aldı. Ama Türkiye'nin turizmden vazgeçmesi imkansız. Sektörün en önemli önceliği güvenlik olduğunu vurguladılar. “Turizmde hedef seçerken bir turist için aranan ilk şey barış ve güvenlik. Ancak o zaman hizmet kalitesini ve fiyatını araştırıyorlar.”  

2014 yılındaki en yüksek noktasına, GSYİH'nın yüzde 3.7'sine eşdeğer gelir getiren toplam istihdamın yüzde 2.3'ü ya da 600.000 iş üreten Türkiye 2000 yılında 10.5 milyon ziyaretten 42 milyon yabancı turisti cezbetmiş ve dünyadaki en popüler 6. turistik yer olmasına karşın, Türkiye'nin Kasım 2015'te Rus savaş uçağını düşürmesi üzerine diplomatik saldırılar sonrasında turizmin durması, Terörist saldırılardaki belirsizlikle birlikte Avrupalı ​​turist sayısının yüzde 30'tan daha azına neden olması, sayının, 2015 yılında yaklaşık 36 milyona gerilemesi ve bölgesel belirsizlikler, turizmin GSYİH'nın yüzde beşini oluşturduğu ve iş gücünün yaklaşık yüzde sekizini temsil ettiği ülke için büyük bir endişe kaynağı olduğunu dile getirdiler.
Ülkeye, 2015'te bile 31milyar dolardan fazla döviz kazandıran sektörün, 2016 yılları Türk turizminde kaybolan bir yıl olduğunun ve Yakın tarihli IMF araştırmasına göre, azalan ziyaretçi sayısı, 2016 yılında ülkenin büyümesinden yaklaşık yüzde bir GSYİH puanı eksilerek sektörlere zarar verdiğinin altını bir kere daha çizdiler. .

Ekonomik kriz nedeniyle, 2017 yılının ilk haftasında rekor seviyelere gerileyen ABD doları bazında 3.60 civarında işlem gören Türk lirasının, analistler tarafından önümüzdeki aylarda daha da zayıflaması, beklenen zayıf para biriminin ekonomik olarak faydalı olmasına rağmen - Ülkeyi ziyaret etmeye, yatırım yapmaya ve Ülkenin ihracatına yardım etmeyi kolaylaştırması beklenirken, güven belirsizliğiyle düşüşe geçen turizm yanı sıra ekonominin diğer sektörlerinide etkilemesi, uzun süreli etkilere sahip olması, toparlanmanın yavaş olacağını göstertiğini vurguladılar.
 
Hükümet tarafından turizm gelirlerini artırmak, 50 milyar dolarlık bir ölçüye ulaşmak ve 8 milyondan fazla turist çekmek için ilan edilmesi, “Komşunuzu alın ve gelin" sloganıyla yabancı ülkelerde yaşayan Türk vatandaşlarını, aynı zamanda yabancı komşularını, Türkiye'ye tatile çağırarak Türkiye'yi dünyadaki aranılan yerlerden biri haline getirme arzusunu sorduğumuzda, SKAL olarak “Turizmden Vazgeçemeyiz” Ülke adına payımıza düşenin, elimizden gelenin en iyisini yapmaya devam edeceğiz cevabını alıyoruz.

Toplantı emeği geçen otel personelin sahneye alınarak, alkış takdir ve teşekkürü ile son buldu. Yeni turizm umutların filizlendiği, yeni otel ilgili personel tarafından üyelere gezdirildi. 

yilmazparlar@yahoo.com

EGD-MKG-Türkiye'de Marka Olmak-Yılmaz Parlar Haberi


Türkiye'de Marka Olmak

Türkiye’de yatırım yapan şirketlerin oluşturduğu MKG'nin Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) ile düzenlediği "Türkiye’de Marka Olmak" başlıklı çalıştayda, "21. Yüzyılın Sorunu Kaçak, Taklit ve Sahte Ürünler" isimli raporun sonuçları açıklandı.
 Marka Koruma Grubu (MKG), Türkiye’de kaçak, sahte ve taklit ürün ticaretinin ulaştığı boyuta ilişkin raporu açıkladı. Raporda kaçak, sahte ve taklit üründe Çin’in ardından dünya 2'ncisi olan Türkiye’nin yıllık vergi kaybının 7,2 milyar dolar olduğu bildirildi.
Namık Kemal Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ümit İzmen’in OECD endekslerini kullanarak hazırladığı raporda, Türkiye’deki kayıt dışı ticaretin boyutu gözler önüne serildi. 
Raporda, Türkiye’de kaçak, taklit ve sahte ürün piyasasının büyüklüğü yaklaşık 17,2 milyar dolar, devletin kaçak ticaret nedeniyle uğradığı vergi kaybının ise yaklaşık 7,2 milyar dolar olduğu bildirildi.
Rapora göre Türkiye, dünyada en çok sahte ürün ele geçirilen ülkeler sıralamasında Çin’in ardından ikinci sırada yer alıyor. Taklit ve sahte ürün piyasasında ilaçta Hindistan, gıdada Mısır, parfüm ve kozmetikte Türkiye’nin adı öne çıkıyor. Kaçak, sahte veya taklit ürün kullananların yüzde 78’i, sahte ürün sitesinde buldukları ürünler yüzünden markayı suçluyor. G20 ülkelerinde her yıl sahte ürünler yüzünden 3 bin kişi hayatını kaybediyor. 

MKG Sözcüsü Ali Ercan Özgür, raporun sonuçlarının tartışıldığı paneldeki konuşmasında, teknolojideki gelişmeler ve makro ekonomik politikalar gibi etkenlerin taklit ve kaçak ürün piyasasında artışa yol açtığını belirtti.
Özgür, şunları kaydetti:

"Ülkemizde sahte, kaçak ve taklit ürünlerin yarattığı pek çok sorun var. Yasa dışı ticaret nedeniyle devletin uğradığı vergi kaybı 7,2 milyar dolar. Çalışmalara göre böyle bir kayıp, 90 bin kişilik istihdama ya da 6 tane İstanbul-Ankara arasındaki hızlı tren projesine denk geliyor. Yani kaçak olmasaydı, 6 tane daha hızlı tren projesi yapılırdı. Ülkemizde taklit, kaçak ve sahte ürünlerle mücadelede etkili sonuçlar almak için yapılacak çok şey var. Raporda da altı çizildiği gibi yasal düzenlemelerin yanı sıra cezaları daha caydırıcı hale getirmek gerekiyor. Bunun yanı sıra yetkili merciler, hak sahipleri birlikleri ve diğer paydaşlar arasında etkili diyalog ortamını oluşturmamız şart. Orjinal üreticinin ve tüketicinin desteklenmesine yönelik programların artırılması, arz ve talebi şekillendiren toplumun bilinçlendirilmesi için çalışmalar yapılması büyük önem taşıyor. Kaçak, sahte ve taklide karşı kolluk kuvvetleri arasındaki iş birliğinin iyileştirilmesinin yanı sıra fikri mülkiyetle ilgili idari ve teknik kapasite oluşturma faaliyetleri de önceliğimiz olmalıdır."

 Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) Yönetim Kurulu Başkanı Tarkan Kadooğlu da, Türkiye’nin OECD ülkeleri arasında kayıt dışı rekortmeni olduğunu vurgulayarak, "Bugün, dünyanın en hızlı büyüyen ekonomileri arasında bulunan, gücünü üretimden ve nitelikli genç iş gücünden alan, 350 milyar dolardan fazla dış ticaret hacmi olan Türkiye’nin gücüne ve potansiyeline yürekten inanıyoruz. Ancak Türkiye’nin, dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girebilmesinin tek yolu, yüksek katma değerli üretimden ve bu topraklardan küresel markalar çıkarmaktan geçmektedir. Hak ettiğimiz yere de küresel markaların taklitlerini yaparak ulaşamayacağımız ortadadır. Öncelikle zihinsel bir değişim ve dönüşüm şarttır." değerlendirmesinde bulundu.

İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirleri Odası (İSMMMO) Başkanı Yücel Akdemir ise marka meselesinin ekonominin en ciddi sorunlarından biri olduğunu ve bu sorundan dolayı İSMMMO'nun adını bile tescil ettirmek zorunda kaldıklarını ifade etti.​
Türkiye’de büyüklüğü 17,2 milyar dolara ulaşan kaçak, taklit ve sahte ürün pazarının vergi kaybıyla da ülkeye zarar verdiği görülüyor.

Türkiye’de yatırım yapan şirketlerin oluşturduğu Marka Koruma Grubu ve Ekonomi Gazetecileri Derneği’nin işbirliğiyle düzenlenen “Türkiye’de Marka Olmak” çalıştayında açıklanan  rapora göre kaçak, sahte ve taklit üründe Çin’in ardından dünya 2’ncisi olan Türkiye’nin yıllık vergi kaybı 7,2 milyar dolar (yaklaşık 26 milyar TL)

İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirleri Odası (İSMMMO) Hizmet ve Kültür Binası’nda 23 Mart 2017 tarihinde düzenlenen çalıştayın açılışında; Marka Koruma Grubu Sözcüsü Dr. Ali Ercan Özgür, Ekonomi Gazetecileri Derneği Başkanı Celal Toprak, İSMMMO Başkanı Yücel Akdemir ve Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) Yönetim Kurulu Başkanı Tarkan Kadooğlu konuştu.

Ekonomi Gazetecileri Derneği üyesi Çetin Ünsalan moderatörlüğünde gerçekleşen ‘Türkiye’de Marka Olmak’ başlıklı panelde ise Namık Kemal Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ümit İZMEN, “21.Yüzyılın Sorunu Kaçak, Taklit ve Sahte Ürünlerin Ticareti” başlıklı raporunu ilk kez kamuoyuyla paylaştı. Rapor, Türkiye’de kaçak, taklit ve sahte ürün ticaretinin bugün ulaştığı seviyenin yanı sıra ülkedeki yarattığı istihdam sorunun büyüklüğü ve Türkiye’nin en çok sahte ürün ele geçirilen ülkeler arasındaki konumunu da içeriyor. Panelde öte yandan Marka Koruma Grubu Sözcüsü Ali Ercan Özgür, Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz ve Güvenilir Ürün Platformu Sözcüsü Mert Demircioğlu konuşmacı olarak yer aldı.

Demircioğlu, yolda satılan zeytinyağlarından rastgele aldıkları 18 numunenin incelenmesinde, testler sonucunda 16’sının zeytinyağı çıkmadığı örneğini vererek, güvenli ürünün maddi açıdan da, sağlık bakımından da üzerinde durulması gereken kritik bir konu olduğunu söyledi.

Tüketici Birliği Federasyonu Başkanı M. Bülent Deniz ise, yüzde 100 Türkiye kampanyası başlattıklarını ve ürettiği katma değerin yüzde 51’ini ülkemizde bırakan firmaları yerli malı kabul ettiklerini vurguladı.

Panelin açılış bölümünde yaptığı konuşmada İSMMMO Başkanı Yücel Akdemir, “Çok konuşulmayan bir konu olsa da bu marka meselesi ekonominin en ciddi sorunlarından biridir. Bu sorun Türkiye’de o kadar ciddi boyutlara geldi ki biz odamızının adını bile tescil ettirmek zorunda kaldık. Bu noktada böyle çalışmalar çok önemlidir. Emeği geçenlere teşekkür ederim” dedi.

Ekonomi Gazetecileri Derneği Başkanı Celal Toprak ise “Çalıştayımızda öncelikle Türkiye’nin en önemli kurumlarından ikisi TÜRKONFED ve İSMMMO’nın desteğini almış olmak çok önemli. Buradaki birlikteliğimizi tüm Türkiye’deki meslek örgütlerine, iş dünyasına yaymak ve çözüm üretmek gerekiyor. 2000'li yılların başında kayıt dışı ekonominin belini kırmak  için bir çalışma yapılmıştı , o dönemden bu zamana dek kayıt dışı ekonominin oranı maalesef çok eksilmedi. Hepimiz özellikle bununla mücadele ediyoruz. Bu alanda bizi kimin hırpaladığını da bu gibi toplantılarda yürüttüğümüz akılla bulacağız” şeklinde konuştu.
 Marka Koruma Grubu Sözcüsü Ali Ercan Özgür, “Bugün yayınladığımız raporun kararını üç sene önce aldık. Raporumuzda farklı paydaşların görüşlerini alarak bir ortak akıl yakalamaya çalıştık. MKG 300’ün üzerinde markayı temsil eden, büyük istihdam yaratan ve Türkiye’nin 81 iline dokunan bir grup. Markalaşma sürecinde en çok ihtiyaç duyulan şey bilgi. Biz de bu raporla Türkiye’de markayı tartışırken bilgi üretmeyi amaçladık. Öte yandan bilgi üretirken kayıp-kaçakla ilgili de farkındalık yaratmayı hedefledik.”

Son olarak TÜRKONFED Başkanı Tarkan Kadooğlu, “Ülkelerin rekabeti, esasında firmalarımızın rakipleriyle rekabetinden geçiyor. Firmalarımız rekabet avantajlarını en üst noktaya çıkaracak yeterli teknik altyapı ve yeni teknolojilerin yanı sıra kurumsal yönetişim anlayışı, markalaşma, kayıt dışı ekonomi, taklit, sahte ve kaça ürünler gibi birçok konuda sorunlar ve sıkıntılar yaşıyor. Haliyle bu sıkıntılar ülkemizin rekabet ligindeki yerini ve konumunu da yakından ilgilendiriyor. Bugün gerçekleştirilecek çalıştay, dünya ekonomilerinin her geçen gün büyüyen sorunlarının başında gelen “taklit, sahte ve kaçak ürün ticareti”ni Türkiye açısından ele alması açısından önemsediğimiz ve TÜRKONFED olarak da destek verdiğimiz bir çalıştay. Bu çalıştay serilerinin üyemiz olan Türkiye’nin her bölgesinde yaygın olarak temsil edildiğimiz 25 federasyonumuzun da kendi illerinde gerçekleştirmesi noktasında da birlikte çalışma kararlılığımızı buradan sizlerle paylaşmak isterim” dedi.

yilmazparlar@yahoo.com

9 Aralık 2016 Cuma

ANFAŞ -Antalya Fuarcılık A.Ş-.18-21 Ocak 2017 -Otel Ekipmanları*Yılmaz Parlar

Fuarcılık önemli sektör olacak
Basın Toplantısında; ANFAŞ (Antalya Fuarcılık A.Ş.) Genel Müdürü Murat Özer, “ Fuarcılık Türkiye için gelecekte çok önemli bir sektör olacak. Yeter ki bu durum bir devlet politikası dahilinde Ankara, sivil toplum kuruluşları ve yerel yönetimler tarafından desteklensin”dedi
ANFAŞ 6 Aralık Salı günü Hilton İstanbul Bosphorus Hotel’de Antalya'da Antalya’da düzenlenen 18-21 Ocak 2017 tarihlerindeki Hotel Equipment -Otel Ekipmanları ve 15-18 Şubat 2017 tarihlerindeki Food Product -Gıda Fuarı ile ilgili basın toplantısı düzenledi.
Basın toplantısında, Ekonomi Gazeteciler Derneği (EGD)  Başkanı Celal Toprak moderatörlüğünde  Antalya Fuarcılık A.Ş Genel Müdürü Murat Özer, TÜROFED Yönetim Kurulu Başkanı Osman Ayık, TÜSİD Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Gürkaynak ve POYD Yönetim Kurulu Başkanı Edip Nazım Açar konuşmacı olarak katıldılar. 
EGD Başkanı Celal Toprak sektörün markalı bir gıda fuarının olması gerekdiğini, fuarcılık- marka kavramları, önemleri, ekonomiye katma değerleri özetleyen kısa bir giriş yaptı. Sırasıyla konuşmacılara söz vererek sonunda basın mensupların soru ve katkılarıyla gündemi sonuçlandırdı.
Sektörlerde yaşanan gelişmeler ve pazarda meydana gelen yeni oluşumlar rekabetin yoğun bir şekilde yaşandığı günümüz koşullarında tüketiciler aynı malın değişik fiyat kalite ve biçimleri ile karşılaşabilmekteler ve ihtiyacı olan mal ya da hizmetin değişik alternatifler arasından seçme şansına sahip olmaktadır.
Bilgi iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişmeler, üretim olanaklarının çok genişlemiş olması gibi sebeplerle bir işletmenin ortaya çıkardığı en hızlı, kaliteli ve düşük maliyetli bir üretimin yöntemi, ürün hizmet kalitesi açısından işletmeler arası farklar giderek yok olmaktadır.
Katılımcı firmalar açısından Fuarlar son derece önemlidir.
Ticari ihtisas fuarlarına katılım, firmalara oldukça önemli avantajlar sunmakta ve hem pazarlama hem de tanıtım aktivitelerini bir arada yürütmelerine olanak sağlamaktadır.

Türkiye Otelciler Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Osman Ayık, 2016'nın turizm sektörü için zor geçtiğini ancak 2017'den umutlu olduğunu, şu anda her türlü otel ekipmanı üretir hale geldiğimizi çok daha iyi noktalara geleceğimizi, ANFAŞ'ın sektörün en önemli fuarlarından birini organize ettiğini ve şirketin, son yıllarda yapılan yatırımlarla en önemli fuar merkezlerinden birisine sahip olduğunu söyledi.  
Endüstriyel Mutfak, Çamaşırhane, Servis ve İkram Ekipmanları Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TUSİD) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Gürkaynak Yurt dışındaki müşterilerini yurt içindeki fuarlarda ağırlıyarak, bazı tanıtım ve pazarlama maliyetlerinin azaldığını ifade etdi.

Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Edip Nazım Araç,  Şu ana kadar yapılan eksikleri görev addeterek görevleri yerine getirmek ve fuarlara katılmak istediklerini açıkladı.
 
ANFAŞ (Antalya Fuarcılık A.Ş.) Genel Müdürü Murat Özer, “Amacımız fuarlara ziyaretçi kalitesini artırmak. Böylece fuarın ekonomiye sağladığı katma değer de artacak Şu anda Avrupa pazarlarının Türkiye’ye biraz daha çekimser bakmaktalar. önümüzdeki fuarlar için ağırlıklı olarak Afrika, Orta Doğu, Arap Yarımadası, Türki Cumhuriyetler ve Rusya pazarlarını hedeflemekteyiz. Fuarcılık Türkiye için gelecekte çok önemli bir sektör olacak. Yeter ki bu durum bir devlet politikası dahilinde Ankara, sivil toplum kuruluşları ve yerel yönetimler tarafından desteklensin” diyerek Amtalya’nın avantajlarını sıraladı. “Antalya'ya yurt dışından 255 şehirden 61 havayolu şirketi direkt uçuş gerçekleştirmektedir. Fuarlar uluslararası katılımcı ve ziyaretçilere ihtiyacı var. Kış aylarında bile Antalya'dan 35-40 ülkeye uçulabiliniyor.” Bazı rakamsal değerlerle;  “Türkiye'nin 410 fuarla ekonomiye 1,4 milyar avro katma değer sağlarken, Almanya'nın 371 fuarla 23,5 milyar avro katma değer sağlamaktadır.” Açıklamalarında bulundu. dığını sözlerine ekledi.
 Ayrıca, ANFAŞ-Antalya Fuarcılık A.Ş.’nin bugünkü ekonomik şartlara rağmen 30.000.000 TL’ye yaklaşan yatırımını tamamladığı bildirildi. Şirketin yenilenen fuar alanı, 40.000 m2 kapalı ve 20.000 m2 açık sergi alanı ve 15 adet kongre, konferans  salonu gibi bilgileri verdi

Toplantı toplu fotograf çekimiyle son buldu.

yilmazparlar@yahoo.com.

4 Aralık 2016 Pazar

Ekonomi Gazetecileri Derneği Küresel Isınma Kurultayı İzmir-Yılmaz Parlar

Ekonomi Gazetecileri Derneği Küresel Isınma Kurultayı  İzmir’de yapıldı
Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) VIII. Küresel Isınma Kurultayı'nı 30  Kasım 2016 Çarşamba günü Tarihi Havagazı Fabrikası Kültür Merkezi’ndegerçekleştirildi. Shell ve Coca Cola sponsorluğunda, www.iklimekonomisi.org desteği ve İzmir Büyükşehir Belediyesi katkılarıyla, yerel yöneticilerin, gazetecilerin sivil toplum örgütlerinin temsilcilerinin katıldığı toplantıda kurultayın sloganı olan ‘’Enerjiyi Verimli Kullan, Geleceğe Yön Ver’’ çağrısı destek buldu.
Kurultay'ın açılışında hoş geldin konuşması yapan EGD Başkanı Celal Toprak,  günlerde normal olmayan yağışların iklim değişikliğinin bir sonucu olduğuna dikkat çekti. Kurultayın amacının yerel yönetim, sivil toplum örgütleri, iş dünyasının ve tüm toplumun farkındalığını artırmak olduğunu belirten Toprak, kurultay sonucunda açıklanacak sonuç bildirgesinin dikkate alınmasını istedi ve şunları söyledi:
“Biz Kurultay’ı bugüne kadar hep İstanbul’da yaptık. Bir kere Ankara’da yapmıştık. Bu defa İzmir’i seçtik. İzmir’i önemsiyoruz. Çünkü İzmir iklim değişikliği konusunda çok önemli hedefler koydu, sözler verdi. Biz de İzmir’in çevreye yaptığı yatırımlara ‘İzmir modeli’ dedik. Bu modelin yaygınlaşmasını diliyoruz.”
Kurultay’ın açılış konuşması için kürsüye gelen İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ise, küresel iklim değişikliğinin getirdiği tehlikenin farkında olduklarını, 2020 yılında İzmir olarak karbon salınımını yüzde 20 azaltma yönünde verdikleri taahhüdü yerine getirme hedefiyle çalıştıklarını belirtti.
Raylı sistem yatırımlarıyla 2019’da 250 kilometrelik bir ağ kuracaklarını, 20 araçla deneme sürecinde olan elektrikli otobüsleri tüm kente yaygınlaştırmayı planladıklarını anlatan Kocaoğlu, “Küresel ısınmanın getirdiği yağış düzensizlikleriyle mücadele etmek için yoğun çaba sarf ediyoruz. Sellere neden olan yağmur suyunu kanalizasyondan ayırmak için 355 kilometrelik yatırımı tamamladık, gelecek yıl 140 kilometre daha tamamlanacak.” dedi.
Kentin çanak şeklindeki yapısı nedeniyle bazı bölgelerde yaşanan sorunları pompalarla aşmaya çalıştıklarını dile getiren Kocaoğlu, “Bazı noktalarda pompa sistemiyle suyu denize atmaya çalışıyoruz. Deniz med cezirle yükselmediği müddetçe pompa yeterli oluyor. Ancak deniz yükseldiğinde yağmur yağmasa bile sıkıntı yaşayabiliyoruz, örneğin Kordon’u deniz suyu basabiliyor.” diye konuştu.
Kocaoğlu, küresel ısınmanın sadece bir belediyenin ve ülkenin çalışmalarıyla önlem alınarak yok edilecek bir sorun olmadığını sözlerine ekledi.
Başkan Kocaoğlu’nun ardından EGD Yönetim Kurulu Üyesi Çetin Ünsalan’ın yönettiği ilk oturum başladı. Oturum öncesi Konak Belediye Başkanı Sema Pekdaş da söz alarak halkın çevre duyarlılığının ve çevre bilincinin geliştirilmesine dikkat çekti. Özellikle çocuklara yönelik eğitim projeleri yaparak bu konuda önemli adımlar attıklarını anlattı.
Başkan Pekdaş’ın ardından söz alan Yaşar Holding Yönetim Kurulu  Üyesi Feyhan Yaşar ise bu tür toplantıların çok önemli olduğunu belirterek, “Hep birlikte bu tür toplantıları daha fazla yapmalıyız. Üniversiteler başta olmak üzeren tüm toplumsal kesimlerinin katılımını artırmalıyız” dedi.
Panelde konuşan Seferihisar Belediyesi Başkanı Tunç Soyer ise enerji kooperatifleri yoluyla halkın da yenilenebilir enerji hareketine katılımını artırmak için başlattıkları projeler hakkında bilgi verdi.
ÜÇ OTURUMDA SORUNLAR ELE ALINDI
Açılış konuşmalarının ardından Kurultay'ın ‘’Enerjide Dönüşüm ve İklim Değişikliği'ne Medyanın Bakışı’’başlıklı ilk oturumuna geçildi. Ege Bölgesi Sanayi Odası Yönetim Kurulu Üyesi Hüseyin Vatansever’in yönetiminde gerçekleştirilen oturumun konuşmacıları; Tarım Gıda Yazarları ve Gazetecileri Derneği Başkanı İsmail Uğural, Habertürk Gazetesi  Yazarı  Dilek Gappi, Hürriyet Gazetesi Yazarı Selim Türsen, Anadolu Ajansı Ekonomi- Finans Enerji Yayın Yönetmeni Fırat Gazel, Seferihisar Belediye Başkanı Tunç Soyer  oldu.
Kurultay'ın ikinci oturumunda ise ‘’Enerjide Dönüşüm ve İklim Değişikliğine Genel Bakış'' konusu ele alındı. www.iklimekonomisi.orgEditör- Gazeteci Pelin Cengiz’in yönetiminde gerçekleştirilen oturumun konuşmacıları; İnvenura Ceo'su Burak Karapınar, Günder Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Kemal Gani Bayraktar, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü  Öğretim Üyesi Doç. Dr. Koray Velibeyoğlu, İZKA Tanıtım Dış İlişkiler Birim  Başkanı Nazlı Kayı  oldu.
Kurultay'a ‘’Enerjide Dönüşüm ve İklim Değişikliğine Bakış’’ başlıklı sivil toplum örgütleri temsilcilerin  katıldığı forumla devam edildi. Ekonomi Gazetecileri Derneği Başkanı Celal Toprak'ın yönetiminde gerçekleştirilen forumun katılımcıları ise şöyle oldu: İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Doğanay Tolunay,  Yaşar Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr Hacer Gemici, Karbon Emisyonu (Seragazı) Düşürme ve Kontrol Derneği Başkanı Ali Özcem Kılıç, Çevreci Enerji Derneği Başkanı Tolga Şallı.
EGD VIII. Küresel Isınma Kurultayı katılımcılara verilen ''Sertifikat Töreni'' ile devam etti.