İSTANBUL’UN SAHİBİ KİM
SKAL İstanbul Klubü İstanbul Turizmini masaya yatırdı.
SKAL İstanbul Klubü tarafından 1 Nisan 2015 tarihli Ticaret Üniversite Sütlüce kampüsünde
İstanbul Turizm Sorunları İstanbul turizmin sorunlarına çözüm yaklaşımları konulu panel düzenlendi.
ı. Oturum İstanbul Turizm Sorunları, Prof. Dr. Hüner Şencan Dekan moderatörlüğünde; Prof. Dr. Nüzhet kahraman, Bay Turizm Süha Uyar, TUROB Başkanı Timur Bayındır, TUREB Eski Başkanı şerif Yenen, Küçük Oteller Birliği Başakanı Ömer Faruk Boyacı,panelistlerdi.
İstanbul turizmin sorunlarına çözüm yaklaşımları konulu 2. oturumda ise, SKAL İstanbul Klübü Başkanı Feza Çolaklar moderatör olarak görev alırken, Tülin Ersöz İBB Turizm Koordinatörü, ICVB Genel Müdürü Özgül Özkan Yavuz, SKAL Internatıonal Geçmiş Dönem Dünya Başkanı Hülya Aslantaş, Sosyolog Seyahat yazarı Lisa Morrow oturumun panelistleriydi.
“İstanbul’un sahibi kim” diyen TUROB Başkanı Timur Bayındır genelde otel sorunlarına değindi, TUREB Eski Başkanı şerif Yenen, Bay Turizm Süha Uyar, ürün sunumlarındaki rehberlerle ilgili sorunları dile getirdiler.
Moderatör, SKAL İstanbul Klübü Başkanı Feza Çolaklar, önce ilk oturumdaki konu başlığı İstanbul Turizmin sorunlarını özetledi. “Daha farklı ürün almak isteyenlere, fazla ürün almak isteyenlere ürün sunamamız. Farklı turizm ile istanbula geleceklere yer bulamamız.
Değişen turizm trentlerine göre ayak uyduramamız, pazarlama bağlamında yetersiz olduğumuz, geleneksel pazarlama teknikleriyle yapmaya çalışmamız.
İstanbul’a gelen turist profilinde değişim var destinasyonu pazarlıyamıyoruz. İnternet ve teknoloji ile internetin hayatımıza girmesiyle son 10 -15 yılda iş yapış şekli değişebildiği gibi turizmdede pazarlama teknikleri çok farklılaştı, bunlara adapte olmamız gerekli.
Turistlere yerel deney imkanı sunamamaktayız.
Kentin fiziksel palanlaması yapılmadan otel arzının yapılması inşaatların artması ile estetik karmaşa sebebiyet veriyor.
Kamu ve özel sektör arasında iletişim iş birliği eksikliği, kültürel sanatsal etkinliklerin eğlence eksikliği turizm eğitimi eğitimli personel eksikliği, sade vatadaşın turizm konusunda biliçlendirilmesi, takşi şöförlerin sorunu, trafik sorunu.
Metropol İstanbul’da opera binasının olmaması .Pazarlama eksikliğimiz. Online pazarlama Sultanahmet gibi turistik yerlerin denetimi turistlerin rahat edebileciği kontrolu, turist profilde eksikliği, Turizm pazar çeşitliğinin daralması,
Pazar azaldı Ortadoğu ağırlıklı turistler çoğaldı. Suriyeli dilenciler sorunu.
Evlerin otel olarak pazarlanması yasaklanmalıımı ? Yoksa rezidanslar turizme kazandırılmalımı? Nasıl kazandırılır ?
Önemli ciddi sorun sokakta kadına taçiz. Sokakta turist kadınların taciz edilmeleri ciddi problem.taşımaktadır.”
Sosyolog Seyahat yazarı Lisa Morrow birkaç sorunu dile getirerek “Kruvaziyer turizmi, İstanbul’da konaklama suresini uzatmak için ürün çeşitlendirilmesi gerek. Turizmde çalışan personelin gerekse taksi şöförlerin bilinçlendirilmesi İngilizce seviyelerin artırılması. Kruvaziyer Turistlerin turist profiline hitap edebilecek hizmeti verebilmek.
Kruvazör turizmi için daha büyük liman planlamaktan önce eldeki mevcutların bakımını yapmak temiz tutmak gelen turiste istediği ortamı kazandırmak, Karaköy ve İstanbul'daki mimari çok güzel. Ancak bakımsız tanıtım eksikliği var.
Yeni ürün için turiste sofistike deneyim yaşatmamız gerekiyor. Otantik temiz abartı olmadan düzenli servisin sunulması gerek.
İstanbulun hafta sonu kaçamağı yapılabileceği destinasyonda oluşu ve bunun pazarlanabilmesi. Turizm enformasyonların eksikliği, Türkiye Home Kampanyasının, Türk perspektifiyle hazırlandığını doğrusunun yabancıların intibalarıyla hazırlanması gerektiğini tanıtım faaliyetlerin iyice araştıralarak derinlemesine düşünerek iyi planlanıp basit şekilde pazarlanmasını” çözüm olarak sıraladı.
SKAL Internatıonal Geçmiş Dönem Dünya Başkanı Hülya Aslantaş, “Temel sorunların olduğunu, söylerek geçmiş dönemdeki yapılan benzer toplantıda alınan kararda Turizmin bir Devlet politikası olması gerektiğini ve mastır planı olmasının altını çizildiğini hatırlattı. Tanıtma fonları konusu hakkında görüşlerden sonra, Turizmcinin söz sahibi olması ve poitikaların devam etmesi gerektiği söyledi.
Yaptırım gücü olan kuruluşların gerçek koordinasyonu sağlayan bir konsey etrafında kent konseyi oluşturarak turizm kuruluşların birliklerin bir araya gelerek oluşturulacak konseyin ahenkli çalışmasıyla problemlerin çözülebileciğini vurguladı.
ICVB Genel Müdürü Özgül Özkan Yavuz, öncelikle iyi bir datanın olması araştırılması analiz edilmesi ondan sonrada stratejik planlamanın yapılması gerektiğini söyledi.
İBB Turizm Koordinatörü Tülin Ersöz Belediyece yapılan faaliyetleri sıraladı.
Katkı soru cevap ardından Başkan Feza Çolaklar sonuç raporların kısa zaman içinde en yetkili makamdan turizmin en uç noktasına kadar ulaştıracaklarını vurguladı.
Plaketlerin verilmesiyle toplantı sonuçlandı
yilmazparlar@yahoo.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder