27 Aralık 2017 Çarşamba

Hitit 2017’de Havacılığın Lokomotif Gücü Oldu-Yılmaz Parlar

Hitit 2017’de Havacılığın Lokomotif Gücü Oldu

Havayolları için ürettiği yazılımlarla milyonlarca yolcunun seyahat etmesini sağlayan teknoloji geliştiricisi Hitit, 2017 yılında da büyümeye devam etti. Yeni iş ortaklıkları, ulusal ve uluslararası ödüller ve sektöre kazandırdığı yenilikçi çözümlerle verimli bir yılı geride bırakan Hitit, tüm dünyada 200 binden fazla uçuşta, 60 milyona yakın yolcunun seyahat etmesini sağladı.

Havayollarının internet ve mobil rezervasyon, biletleme, check-in, kalkış kontrol, çağrı merkezi hizmetleri gibi yolcuyla temas ettiği tüm noktalarda operasyonlarını sürdürmesini sağlayan Hitit, 2017 yılında hizmet ağını genişletti. 200 binden fazla uçuşun yolcu hizmetleri sistemleri (PSS) ve operasyonel planlamalarını yaparak 50 milyardan fazla uçuş sorgusu işleyen Hitit, geride bıraktığımız 12 aylık dönemde 60 milyona yakın biletleme işlemi gerçekleştirdi.

Türkiye’de Pegasus ve Onur Air’in yazılım ortağı olan Hitit, yurt dışında halihazırda çalıştığı havayollarına yenilerini ekledi. Almanya’dan Global GSRM, Tanzanya’dan Air Tanzanya, Fransa’dan Chalair, Nijerya’dan Arik Air ve Ürdün’den Royal Wings ile iş ortaklığı yapmaya başlayan Hitit, 2017 sonu itibariyle toplam 5 kıtada 15 farklı ülkeye yazılım ihraç eden bir konuma geldi.

Hitit’in geçtiğimiz aylarda hayata geçirdiği yeni çözümü de 2017 yılında havacılık yazılımı için önemli gelişmelerden birini oluşturdu. Havayollarının operasyonlarının her aşamasında, istedikleri bilgiye anında ve karşılaştırmalı olarak ulaşabilecekleri bir çözüm yaratan Hitit şimdiye kadar geliştirilen en kapsamlı kontrol paneli uygulamasını hayata geçirdi. Yüksek maliyet ve düşük kar marjları ile çalışan havayollarına orta ve uzun vadeli stratejik yol haritaları oluşturma olanağı sağlayan İş Performans İndeksi isimli çözüm; gelir yönetimi ve fiyatlandırma operasyonlarının mevcut performansını ölçerek, havayollarının bu alanlardaki etkinlik analizini yapıyor.
2017 Hitit’in havacılık sektörüne getirdiği yenilikler, çözüm ve hizmet kalitesinin ödüllendirildiği bir yıl oldu.  AI Global Media-Industry Insight Magazine tarafından düzenlenen Sivil Havacılık, Uzay Araştırmaları ve Savunma Ödülleri’nde Doğu Avrupa’nın En İyi Havacılık Yazılım firması seçilen Hitit, aynı zamanda İş Performans İndeksi isimli yazılım çözümüyle En İyi Havayolu Raporlama Sistemi ödülünü aldı. Ayrıca Acquisition Finance Magazine’in düzenlediği ACQ Küresel Ödülleri’nde sivil havacılık alanında “Yılın En Niş Teknoloji Firması” seçilen Hitit’in Genel Müdürü Nur Gökman da Yılın Gamechanger ödülüne layık görüldü.

Öte yandan Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketlerinin belirlendiği Deloitte Teknoloji Fast 50 Türkiye 2017 Programı’nda yer alan Hitit, Türkiye'nin 500 Büyük Hizmet İhracatçısı Araştırması’nda da yer alarak, bilişim alanında en fazla ihracat yapan ilk 15 firma arasına girdi.
Habertürk TV’nin Airport programına konuk olan Hitit Genel Müdürü Nur Gökman, firmanın 2017 yılı değerlendirmesini yaparken; “20 yılı aşkın süredir, alanında çok iyi yetişmiş, eğitimli mühendislerimizin yarattığı %100 yerli yazılımlarımızla yurt dışına teknoloji ihraç ediyoruz. Hitit olarak, havacılık yazılımı gibi çok niş bir alanda Türkiye’nin de teknoloji üretebilen bir ülke olabileceğini gösteriyoruz. Global holdinglerin desteklediği büyük konsorsiyumlar veya Çin gibi kapalı bir pazarın varlığına rağmen alanımızda dünyanın ilk beş şirketinden biriyiz. Gelişen ve sürekli değişen pazar şartlarına göre teknolojimizi yenileyerek, havayollarına güçlü rekabet şansı tanıyan çözümler üretiyoruz. Havayollarına bütün satış ağlarını kendi kontrolüne veren, onları sektörün yüksek maliyetli küresel dağıtım kanallarının baskısından kurtaran seçenekler sunuyoruz. 2017 yılı da bizim için yeni ortaklıkların kurulduğu, kazandığımız ödüller ve dünyanın dört bir yanındaki konferans ve etkinliklerdeki sponsorluklarımızla Hitit’in global bilinirliğini arttırdığımız bir yıl oldu.” şeklinde konuştu.
1994 yılında kurulan Hitit Bilgisayar Hizmetleri, sektörün hızla büyüyen oyuncularının en çetin ve karmaşık ihtiyaçlarını dahi karşılayabilecek düzeyde yeni nesil havayolu, havaalanı ve seyahat yazılım ürünleri ve servisleri sağlamaktadır. PAX / DCS ürünleri, rezervasyon, biletleme, check-in, yolcu kalkış kontrolü, ekip planlama ve sadakat yönetimi ihtiyaçlarını karşılarken, Crane RA, Crane CA, Crane SP, Crane OCC, Crane CREW ve Crane ALM, sırasıyla, gelir muhasebesi, gider muhasebesi, tarife planlama, operasyon kontrolü, ekip planlama, tur operatörü /charter yönetim ihtiyaçlarını karşılamaktadır.
Müşterileriyle kurduğu yakın ilişkileriyle tanınan Hitit, ürünleri ve servisleri ile ilgili olduğu kadar, müşteri hizmetleri konusunda da mükemmel geri dönüşler almakta ve bu geri dönüşleri daha da kaliteli ve başarılı hizmetlere dönüştürmektedir. Rezervasyon sistemleri üzerinden geçen 55 milyondan fazla yolcu ile dünya havayolu PSS (Yolcu Servis Sistemi) endüstrisinde 5. sırada bulunan Hitit, Avrupa’dan Asya’ya, Afrika’dan Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetlere uzanan müşteri portföyünü hızla çoğaltmaya ve çeşitlendirmeye devam etmektedir.
yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder