TURİZMDE TÜROB ÖNEMİ
Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB), İstanbul Levent Hyatt Centric Hotel ev sahipliğnde 29 mart 2018 Perşembe günü geleneksel aylık toplantısını gerçekleştirdi.
Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Hüseyin Yayman toplantıya katıldı. Toplantıda yaptığı konuşmada, Turizmde büyük pay tartışılmaz TÜROB olduğunu, konaklama sektörün yatırımı ve işletilmesi Turizmin temeli olarak önemli bir ayağı olduğunu vurguladı. TÜROB’un çok önemli olduğunu, üyelerin kendileri için ve ülke turizmi açısından çok değer taşıdığının bir kere daha altını çizdi.
Toplantının sunuculuğunu Turizmin değerlerinden Kemal Özyiğit üstlendi. Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB), Yönetim Kurul Başkanı Timur Bayındır son otel doluluk oranlarının bilgilerini verdi. Başkan Bayındır, Türkiye'nin Şubat 2018 otel doluluklarının, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 23.5 artarak yüzde 62.5 olarak kaydedildiğini Avrupa kıyaslandığında en yüksek artış oranı Türkiye olduğunu söyledi.
Başkan Bayındır “2018 yılının ilk 3 ayını geride bıraktık. 2018, geçen 2 yıla göre daha iyimser beklentilerle başladığımız bir yıl oldu. İlk 3 aylık gerçekleşmelere baktığımızda da bu beklentilerin en azından turist sayısı artışında gerçekleştiğini görüyoruz. Fiyatlarda da henüz arzu ettiğimiz düzeyde olmasa da, küçük oranlı da olsa artış başlaması sevindirici” şeklinde konuştu.
Başkan Timur Bayındır performans raporunun bilgilerinide paylaştı. “Veri ve analiz şirketi STR'nin TÜROB için hazırladığı, 2018 şubat ayı ülke performans raporunda; Türkiye’nin Şubat 2018’de ADR, yani Average Daily Rate olarak adlandırılan ortalama günlük satılan oda bedeli geçen yılın Şubat ayına göre yüzde 1.9 artışla 57.4 Euro’ya yükseldi. RevPar olarak adlandırılan toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirler ise yüzde 25.9 artışla 35.9 Euro’ya çıktı. İstanbul’un Şubat 2017’de yüzde 48.2 olan doluluk oranı, Şubat 2018'de yüzde 35.1 artarak yüzde 65.1 olarak ölçüldü. Avrupa’da doluluklarda en yüksek artışı yaşayan destinasyon İstanbul oldu. Şubat 2018’de İstanbul’da ortalama günlük satılan oda bedeli 68.7 Euro ile 2017'ye göre yüzde 3.3 arttı. Toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirlerde (RevPAR) ise geçen yıla oranla yüzde 39.6 artış yaşandı ve 44.7 Euro olarak ölçüldü.”dedi.
Beklenen arzu edilen Batı turisti hakkında umutlu olduğunu teşviklerin olumlu olarak yansıdığını belirten Başkan Bayınır “Hükümet tarafından kruvaziyer, turist geriren uçaklara verilen yakıt desteği gibi teşviklerin de, umutla başladığımız 2018 yılına pozitif yönde katkı sağlayacağına canı gönülden inanıyoruz. Bu gelişmeler ışığında 2018 yılına ilişkin umutlarımızın devam ettiğini söyleyebilirim. Katıldığımız bütün büyük fuarlarda Türkiye olarak aldığımız sonuçlar da bu umutlarımızın artmasını sağlıyor. Londra, Berlin, Moskova, Tahran, Utrecht, Madrid… Türkiye’yi çok yakından ilgilendiren hemen hemen tüm uluslararası fuarlarda olumlu sonuçlar aldık. Özellikle son iki yıldır gerileme yaşayan Türkiye’nin ana turizm pazarları niteliğindeki Avrupa’dan geri dönüş başlamasından büyük memnuniyet duyuyoruz.” açıklamalarında bulundu.
Başkan Timur Bayındır “Türkiye’nin marka şehri İstanbul’a, gerek tanıtımlarda gerekse teşvik uygulamalarında özel bir önem verilmesi gerektiğini yine tekrarlıyorum. Zira İstanbul, turizmde kazanırsa bütün Türkiye kazanır. İstanbul bir çok şehir için bağlantı noktasıdır. İstanbul bir merkezdir. Herkes İstanbul’a gelir ve buradan başka yerlere geçer. Sözgelimi İstanbul çalışamıyorsa Kapadokya’nın çalışma şansı sıfırdır. Kongre turizminin yeniden canlandırılması için gereken uygulamaların ivedilikle hayata geçirilmesi gerekir. Fiyatlarımızın yeniden istediğimiz düzeylere gelmesinde en etkili gelişme kongre turizmi olacaktır. İstanbul otellerinde doluluklarda yükseliş başlamasına rağmen iş, toplantı ve kongre turizmi trafiğinde henüz yükseliş olmaması nedeniyle fiyat artışının önü açılamıyor. Fiyatların artışını sağlayacak en önemli etken kongre ve toplantı turizminin yeniden canlanması olur” Şeklinde kongre turizmin öeminin altını kalın çizdi.
Masamızda bulunan, Soho Hotel HK Müdürü Meral Emniyetli, Crowne Plaza Oryapark Hotel Genel Müdürü Şule Altıntaş, Sumahan Otel Müdürü Demet Buyurman ile yaptığımız otel doluluk oranı üzerine sohbetde; 21 Mart’ta başlayan Nevruz bayramı vesilesiyle İranlı turist trafiğinin en fazla yaşanan dönemi olduğunu söylediler. Konaklama haricinde otelde diğer gruplara nazaran daha çok harcama yaptıklarını, harcama düzeyinin yüksek olduğu ifade etdiler.
Aslında Başkan Timur Bayındır’ın önceki açıklamalarında ilk göze çarpan İran’ın bankacılık sistemi ile Türkiye Bankacılık sistemin uyumsuzluğu potansiyeli engelliyor.
Kredi kartı kullanımından yoksun olan, İranlı turistler nakit ödemenin her türlü zorluklarını taşıyorlar.
TÜROB Başkanı Timur Bayındır, Toplantıya ev sahipliği yapan İstanbul Levent Hyatt Centric Hotel Genel Müdürü Zafer Canbaz’a TÜROB Teşekkür plaketi verdi.
Toplantı, hizmeti geçen otel personelinin, Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Hüseyin Yayman ile toplu fotograf çekilmesiyle son buldu.
Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB), İstanbul Levent Hyatt Centric Hotel ev sahipliğnde 29 mart 2018 Perşembe günü geleneksel aylık toplantısını gerçekleştirdi.
Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Hüseyin Yayman toplantıya katıldı. Toplantıda yaptığı konuşmada, Turizmde büyük pay tartışılmaz TÜROB olduğunu, konaklama sektörün yatırımı ve işletilmesi Turizmin temeli olarak önemli bir ayağı olduğunu vurguladı. TÜROB’un çok önemli olduğunu, üyelerin kendileri için ve ülke turizmi açısından çok değer taşıdığının bir kere daha altını çizdi.
Toplantının sunuculuğunu Turizmin değerlerinden Kemal Özyiğit üstlendi. Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB), Yönetim Kurul Başkanı Timur Bayındır son otel doluluk oranlarının bilgilerini verdi. Başkan Bayındır, Türkiye'nin Şubat 2018 otel doluluklarının, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 23.5 artarak yüzde 62.5 olarak kaydedildiğini Avrupa kıyaslandığında en yüksek artış oranı Türkiye olduğunu söyledi.
Başkan Bayındır “2018 yılının ilk 3 ayını geride bıraktık. 2018, geçen 2 yıla göre daha iyimser beklentilerle başladığımız bir yıl oldu. İlk 3 aylık gerçekleşmelere baktığımızda da bu beklentilerin en azından turist sayısı artışında gerçekleştiğini görüyoruz. Fiyatlarda da henüz arzu ettiğimiz düzeyde olmasa da, küçük oranlı da olsa artış başlaması sevindirici” şeklinde konuştu.
Başkan Timur Bayındır performans raporunun bilgilerinide paylaştı. “Veri ve analiz şirketi STR'nin TÜROB için hazırladığı, 2018 şubat ayı ülke performans raporunda; Türkiye’nin Şubat 2018’de ADR, yani Average Daily Rate olarak adlandırılan ortalama günlük satılan oda bedeli geçen yılın Şubat ayına göre yüzde 1.9 artışla 57.4 Euro’ya yükseldi. RevPar olarak adlandırılan toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirler ise yüzde 25.9 artışla 35.9 Euro’ya çıktı. İstanbul’un Şubat 2017’de yüzde 48.2 olan doluluk oranı, Şubat 2018'de yüzde 35.1 artarak yüzde 65.1 olarak ölçüldü. Avrupa’da doluluklarda en yüksek artışı yaşayan destinasyon İstanbul oldu. Şubat 2018’de İstanbul’da ortalama günlük satılan oda bedeli 68.7 Euro ile 2017'ye göre yüzde 3.3 arttı. Toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirlerde (RevPAR) ise geçen yıla oranla yüzde 39.6 artış yaşandı ve 44.7 Euro olarak ölçüldü.”dedi.
Beklenen arzu edilen Batı turisti hakkında umutlu olduğunu teşviklerin olumlu olarak yansıdığını belirten Başkan Bayınır “Hükümet tarafından kruvaziyer, turist geriren uçaklara verilen yakıt desteği gibi teşviklerin de, umutla başladığımız 2018 yılına pozitif yönde katkı sağlayacağına canı gönülden inanıyoruz. Bu gelişmeler ışığında 2018 yılına ilişkin umutlarımızın devam ettiğini söyleyebilirim. Katıldığımız bütün büyük fuarlarda Türkiye olarak aldığımız sonuçlar da bu umutlarımızın artmasını sağlıyor. Londra, Berlin, Moskova, Tahran, Utrecht, Madrid… Türkiye’yi çok yakından ilgilendiren hemen hemen tüm uluslararası fuarlarda olumlu sonuçlar aldık. Özellikle son iki yıldır gerileme yaşayan Türkiye’nin ana turizm pazarları niteliğindeki Avrupa’dan geri dönüş başlamasından büyük memnuniyet duyuyoruz.” açıklamalarında bulundu.
Başkan Timur Bayındır “Türkiye’nin marka şehri İstanbul’a, gerek tanıtımlarda gerekse teşvik uygulamalarında özel bir önem verilmesi gerektiğini yine tekrarlıyorum. Zira İstanbul, turizmde kazanırsa bütün Türkiye kazanır. İstanbul bir çok şehir için bağlantı noktasıdır. İstanbul bir merkezdir. Herkes İstanbul’a gelir ve buradan başka yerlere geçer. Sözgelimi İstanbul çalışamıyorsa Kapadokya’nın çalışma şansı sıfırdır. Kongre turizminin yeniden canlandırılması için gereken uygulamaların ivedilikle hayata geçirilmesi gerekir. Fiyatlarımızın yeniden istediğimiz düzeylere gelmesinde en etkili gelişme kongre turizmi olacaktır. İstanbul otellerinde doluluklarda yükseliş başlamasına rağmen iş, toplantı ve kongre turizmi trafiğinde henüz yükseliş olmaması nedeniyle fiyat artışının önü açılamıyor. Fiyatların artışını sağlayacak en önemli etken kongre ve toplantı turizminin yeniden canlanması olur” Şeklinde kongre turizmin öeminin altını kalın çizdi.
Masamızda bulunan, Soho Hotel HK Müdürü Meral Emniyetli, Crowne Plaza Oryapark Hotel Genel Müdürü Şule Altıntaş, Sumahan Otel Müdürü Demet Buyurman ile yaptığımız otel doluluk oranı üzerine sohbetde; 21 Mart’ta başlayan Nevruz bayramı vesilesiyle İranlı turist trafiğinin en fazla yaşanan dönemi olduğunu söylediler. Konaklama haricinde otelde diğer gruplara nazaran daha çok harcama yaptıklarını, harcama düzeyinin yüksek olduğu ifade etdiler.
Aslında Başkan Timur Bayındır’ın önceki açıklamalarında ilk göze çarpan İran’ın bankacılık sistemi ile Türkiye Bankacılık sistemin uyumsuzluğu potansiyeli engelliyor.
Kredi kartı kullanımından yoksun olan, İranlı turistler nakit ödemenin her türlü zorluklarını taşıyorlar.
TÜROB Başkanı Timur Bayındır, Toplantıya ev sahipliği yapan İstanbul Levent Hyatt Centric Hotel Genel Müdürü Zafer Canbaz’a TÜROB Teşekkür plaketi verdi.
Toplantı, hizmeti geçen otel personelinin, Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Hüseyin Yayman ile toplu fotograf çekilmesiyle son buldu.
yilmazparlar@yahoo.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder